Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجوی دکتری تخصصی علوم قرآن و حدیث دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان به ارائه توضیحاتی درباره رساله خود با عنوان راهکار همگرایی مسلمانان در سه عرصه بین‌المللی، ملی و فردی پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه پایان‌نامه گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، وبینار پایان‌نامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع تقریب مذاهب اسلامی صبح امروز به همت معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسعلی نظرنوکنده، دانشجوی دکتری تخصصی علوم قرآن و حدیث دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان گفت: افرادی مخالف تقریب مذاهب اسلامی هستند. مذاهب اسلامی در معرض انواع تهدیدها قرار دارد که می‌توان مشکلات آن را برطرف کرد.

اندیشمندان شیعه و سنی نقش بسزایی در وحدت این دو فرقه اسلامی دارند

وی با اشاره به اینکه تقریب ایده‌ای استوار و شدنی است، افزود: تنگ‌‌نظری‌ها، انگیزه‌های سیاسی و... منجر به افزایش اختلاف بین شیعه و سنی شده است. عالمان و اندیشمندان شیعه و سنی همانند آیت‌الله بروجردی نقش بسزایی در وحدت این دو فرقه اسلامی داشتند و دارند.

این دانشجوی دکتری تخصصی علوم قرآن و حدیث واحد گرگان گفت: وحدت باید در خدمت حاکمیت جهان اسلام باشد. در مسیر تقریب چالش‌ها و فرصت‌هایی وجود دارد‌  و شناخت این چالش‌ها منجر به شناخت ضرورت وحدت می‌شود.

نظرنوکنده گفت: حج کنگره عمومی اسلامی و نماز جمعه نیز گردهمایی قشرهای مختلف جامعه است. بهترین راه مقابله با دشمنان، گفتگو بوده و اصول و روش گفتگو در قرآن اشاره شده است.

وی با اشاره به پایان‌نامه خود گفت: راهکار همگرایی مسلمانان در سه عرصه بین‌المللی، ملی و فردی را بررسی کرده‌ام. آثار تقریب را می‌توان در رسیدن آرامش، رعایت حقوق برادری، خیرخواهی افراد نسبت به یکدیگر و... مشاهده کنیم.

این دانشجوی دکتری تخصصی علوم قرآن و حدیث واحد گرگان بیان کرد: در قرآن کریم به  طرح نظریه جهانی شدن در راستای اسلام اشاره شده است. تقریب در هم آمیختن فرق اسلامی نیست، بلکه ایجاد مودت و اخوت اسلامی بر اساس قرآن کریم است.

انتهای پیام/۴۰۸۴/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی گرگان پایان نامه وحدت شیعه و سنی واحد گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۶۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است

آیت الله غلامعلی نعیم‌آبادی نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پرچم وحدت و مقاومت را در جهان بشریت به اهتزازدر آورده، اظهار داشت: ابتدا باید اشاره ای به تقریب در جمهوری اسلامی داشت، چرا که وحدت و تقریب سند بزرگی برای ایران اسلامی به عنوان پرچم دار تقریب و عمل کننده به حرف است و ما این مسئله را در وعده صادق مشاهده کردیم.

 امام جمعه سابق بندرعباس، افزود: نکته ای که جهان بشریت و مردم ایران اسلامی باید بدان توجه داشته باشند این است که تنها کشوری که تقریب را فریاد می زند جمهوری اسلامی است که بعد از امام عزیز، امروز به دست رهبر فرزانه انقلاب می باشد.

این عالم شیعه پیرامون مسئله فلسطین و اولویت اول جهان اسلام، اذعان داشت: امام راحل(ره) از ابتدا مسئله فلسطین را در اولویت جهان اسلام قرار داده است؛  بنده خدمت مرحوم آیت الله تسخیری(ره) سفری به کنیا داشتیم امام جمعه کنیا می گفت، ارادت ما به امام(ره) از آنجا بیشتر شد که فلسطین را مسئله اول جهان اسلام قرار دادند.

نماینده سابق ولی فقیه در استان هرمزگان، عنوان کرد: ملت های مسلمان با آمدن در خیابان ها و سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و زنده باد فلسطین موجب شدند تا اسلام در جهان امروزی به این نقطه برسد و فلسطین کنونی قدرتی بر علیه استکبار جهانی و غزه قهرمان افتخار آفرین شود.

 وی خاطر نشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: " إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا" تا سختی نباشد راحتی نیست؛ به طور قطع ملت مظلوم فلسطین و خصوصا غزه پیروز خواهند بود چراکه بعد از هر سختی و مقاومت، راحتی خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب به طور مکرر حمایت های بی دریغ خویش را اعلام کرده اند، مردم غزه انشاالله راهشان را ادامه می دهند، چراکه پیروزی قطعا با آنها خواهد بود و امیدواریم فرزندان اسلام در اقصی نقاط عالم ریشه فساد را بخشکانند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • امشب، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت
  • امشب آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است