Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:02:30 GMT

رییس دانشگاه گیلان:اعتبارات پژوهشی گیلان اندک است

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۶۴۳۴

رییس دانشگاه گیلان:اعتبارات پژوهشی گیلان اندک است

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد رضی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه آموزش و پژوهش و سیاستگذاری هفته پژوهش و فناوری در سالن غدیر استانداری گیلان با بیان جایگاه و نقش مهم پژوهش در جامعه افزود: تحقیق و پژوهش نقش کلیدی در پیشرفت و توسعه کشور دارد.

وی اظهار داشت: تحقق اقتصاد مقاومتی که یکی از ویژگی های آن دانش بنیانی است با پژوهش به ویژه پژوهش های دانش محور، مرتبط است ضمن اینکه رشد اقتصادی هر جامعه متاثر از کمیت و کیفیت پژوهش و میزان بهره برداری از دستاوردهای پژوهش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه فرهنگ پژوهش باید در جامعه نهادینه شود، خاطر نشان کرد: باید فرهنگ پژوهش و انگیزه های پژوهشگران را تقویت کنیم.

وی با تشریح برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری برنامه های هفته پژوهش در استان گیلان اضافه کرد: زمان برگزاری هفته پژوهش از ۱۵ تا ۲۰ آذر با شعار پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید است.

رضی،  برگزاری جشنواره پژوهش و تجلیل از پژوهشگران به صورت محدود در محل استانداری و به صورت وئدیو کنفرانس را از جمله برنامه های هفته پژوهش در استان گیلان عنوان و تصریح کرد : قرار است تا نمایشگاه هفته پژوهش نیز به صورت مجازی برگزار شود.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی نیز در این جلسه با بیان اهمیت پژوهش در جامعه و ضرورت توجه به آن گفت: پژوهش می کنیم تا مسئله ای را حل کنیم.

کیوان محمدی با اشاره به شاخص های داوری  طرح های پژوهشی سال جاری برای انتخاب در هفته پژوهش افزود: متناسب بودن عنوان پیشنهادی با حل مسئله ارتباط تنگاتنگی دارد.

وی اظهار داشت: متناسب بودن مدت زمان اجرا با فرآیند اجرای پژوهش، متناسب بودن برآورد مالی با فرآیند اجرای تحقیق، متناسب بودن بیان مسئله و ضرورت انجام تحقیق با حل مسئله و میزان گستردگی نتایج پژوهش در سطح دستگاهی ، بخشی و فرابخشی از جمله دیگر شاخص های داوری طرح های پژوهشی است.

جلسه کارگروه آموزش و پژوهش و سیاستگذاری هفته پژوهش و فناوری امروز چهارشنبه به ریاست ارسلان زارع استاندار گیلان در سالن غدیر استانداری برگزار شد.

گیلان بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو دارد.

برچسب‌ها هفته پژوهش رشت گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته پژوهش رشت گیلان هفته پژوهش رشت گیلان اخبار کنکور متناسب بودن هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۶۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند

سیدمحمد آقامیری در جلسه شورای اداری با بیان اینکه در قالب سفر دوم رییس جمهور با تصویب مصوبات متعدد تلاش خواهیم کرد تا بخشی از کمبود اعتبارات موجود را برطرف کنیم عنوان کرد: ۶۴ درصد مصوبات سفر دور اول رییس جمهور اجرایی شده و ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از مجموع چهارهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر دور اول جذب شده‌ است.

آقامیری افزود: اولویت سفر دوم رییس جمهور به استان‌ها، تصویب اعتبارات جدید برای تکمیل مصوبات و طرح‌های نیمه‌تمام دور نخست سفرهاست و در خصوص تعیین اولویت و پروژه‌ها نیز استانها اختیارت چندانی ندارند.

استاندار قم ادامه داد: تکمیل و بهره‌برداری از مونوریل و فرودگاه ۲طرح اولویت‌دار دولت سیزدهم در استان قم است و با اقدامات انجام شده هم اینک مشکل حقوقی فرودگاه و تامین برق مونوریل قم، حل شده‌است.
استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نظارت بر ادارات دولتی تصریح کرد: یک تیم ۳۰ نفره با هماهنگی استانداری بصورت نامحسوس بصورت مرتب عملکرد ادارات و مدیران را رصد و پایش می‌کنند و نقاط ضعف و کم‌کاری را گزارش می‌دهند.

وی با اشاره به گرم شدن هوا اضافه کرد: با دستگاه‌هایی که در موضوع مصرف انرژی عملکرد درستی نداشته باشند، برخورد خواهیم کرد.
آقامیری همچنین گفت:‌ فساد خط قرمز مجموعه مدیریت استان است و هیچگونه مماشاتی با انواع فساد اداری، مالی و غیره نکرده و برخورد قاطعانه‌ می‌کنیم.


خبرنگار: زینب دده‌بیگی

انتهای خبر/

کد خبر: 1229271 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی سفراستانی

دیگر خبرها

  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود
  • چرا کمتر شاهد خبرنگاری تحقیقی و پژوهشی هستیم؟
  • یاوری: دانش‌آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • یاوری: دانش آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد آغاز می‌شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • رئیس جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است