Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس در نشست با فعالان فرهنگی ، هنری، رسانه ای، دینی و قرآنی هرمزگان گفت: فرهنگ و هنر می‌تواند در خدمت حل مشکلات جامعه باشد.

حجت الاسلام  محمد عبادی‌زاده ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه فرهنگ و هنر در جامعه گفت : هنر مکتبی بهترین ابزار در خدمت جامعه است و هنرمندان نقش به سزایی در ترویج آداب و رسوم دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز جامعه بیش از هر زمان دیگر نیاز به نشاط اجتماعی دارد و به ویژه در ایام گسترش بیماری کرونا مامن گاه امنی برای آرامش ذهنی مردم باشد.

امام جمعه بندرعباس به سهم مسئولیت های اجتماعی صنایع مختلف در هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت : هرمزگان تاکنون نتوانسته سهم اجتماعی خود را از صنایع و شرکت های بزرگ تحقق ببخشد و استان به شدت نیاز دارد که این صنایع و شرکت ها سهم اجتماعی خود را به مردم بپردازند و امروز این صنایع باید به استان کمک و توجه ویژه کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان به مراحل تدوین سند توسعه فرهنگی هرمزگان پرداخت و اظهار داشت : این سند که چشم انداز و مانیفست آینده استان در ایجاد تحولات زیربنایی در حوزه های فرهنگ و هنر می باشد توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مراکز علمی ، پژوهشی و دانشگاهی در حال تدوین است و لازم است هیات های اندیشه ورز از میان جامعه هنری ، کانون های مساجد، موسسات قرآنی و ... کمک به این طرح تشکیل شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان به جایگاه مطبوعات و رسانه ها اشاره کرد و گفت : جایگاه مطبوعات و رسانه ها نباید مورد غفلت واقع شود و حضور مطبوعات برای رشد جامعه و آگاهی جمعی یک ضرورت است و مسئولان نیز باید در مقابل انتقادات سازنده و منصفانه مطبوعات سئه صدر بیشتری داشته باشند و آسیب به مطبوعات در حقیقت آسیب به آگاهی جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده به همراهی و همگرایی مطبوعات و هنرمندان تاکید کرد و افزود : این اتحاد و همگرایی که همراه با خلاقیت و نوآوری خواهد بود می تواند در ایجاد روش های نوین اطلاع رسانی و جذاب کارگشا باشد.

وی به اهمیت حضور طلاب ، روحانیون و بچه های مسجدی و قرآنی در عرصه های فرهنگی – هنری پرداخت و گفت : کانون های فرهنگی – هنری و موسسات قرآنی پایگاه دینی و معنوی جامعه هستند و امروز مسجدی زنده و بالنده است که در آن فعایت های فرهنگی و هنری صورت می‌گیرد.

امام جمعه بندرعباس اظهار داشت: تیم فرهنگی دستگاه های استان در بهترین وضعیت قرار دارد و همه  مسئولان در راس، لایق و کارآمد بومی هستند و باید توجه داشته باشند که کشف استعدادهای ناشناخته در عرصه های مختلف وظیفه اصلی مسئولان می باشد.

 در این نشست پس از ارائه گزارش فعالیت‌های فرهنگی، هنری، دینی، قرآنی توسط رضا کمالی زرکانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای حاضر در جلسه به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگ نماینده ولی فقیه هرمزگان هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۶۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست/تاریخ پراز جنایت استکبار

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح پنج شنبه در شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جهان بین دو قطب شرقی و غربی تقسیم شده و یک بخش در دست کمونیست و یک بخش در دست لیبرالیسم بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در چنین شرایطی هیچ پایگاهی برای اسلام و حق و انصاف وجود نداشت اما خداوند با پیروزی انقلاب اسلامی این ابرقدرت‌ها را غافلگیر کرد.

عبادی با تأکید بر اینکه بعد از پیروزی انقلابی نیز تمام قدرت‌ها جلوی ما ایستادند و به قول خودشان همه گزینه‌ها را روی میز داشتند، گفت: اتفاقاتی چون حادثه طبس و شکست نظامی آمریکا نمونه‌ای از حمایت‌های الهی از ایران و انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه هر دولتی که بر سرکار آمد سیاست‌های خود را در حوزه فرهنگ چه عفاف و حجاب و چه تکریم زبان فارسی اجرا کرد، ادامه داد: این موضوع آسیب‌هایی را وارد کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مردم همواره از ما عدالت را می‌خواهند، یادآور شد: همه ما باید در راستای اجرای قانون اساسی و عدالت و فرهنگ عفاف و حجاب قدم برداریم و از فرصت دولت سیزدهم نیز در این زمینه بیشترین استفاده را داشته باشیم.

عبادی ادامه داد: در حوزه عفاف و حجاب همه دستگاه‌ها باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند و مسئولیت تنها بر عهده یک نهاد نگذاریم.

وی با بیان اینکه در کنار عمل به قوانین باید با جوانان و نوجوانان خود صحبت بکنیم، گفت: جوانان و جوانان ما گوش شنوا دارند.

نماینده ولی فقیه در زمینه اتفاقات ۶ ماه گذشته در غزه اظهار کرد: لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست و تاریخ استعمار و استکبار پر از جنایت و آدم کشی است.

عبادی با بیان اینکه لیبرال دموکراسی دروغ‌ها و جنایت‌های خود را توجیه می‌کند، یادآور شد: اما امروزه مردم همه کشورهای جهان هشیار شده‌اند و در سراسر جهان از قشرهای مختلف برای نجات بشریت فریاد می‌زنند.

کد خبر 6088452

دیگر خبرها

  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست/تاریخ پراز جنایت استکبار
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند