Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خرداد به نقل از مهر، در پی اظهارات سیدکمال حیدری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی آحاد جامعه اسلامی را از «فتنه امثال سید کمال حیدری» برحذر کرده و آورده است: هرگز نباید سخنان نادرست ایشان را به پای دین و مذهب روحانیت و عالمان دینی به حساب آورند زیرا راهی را که این شخص پیش گرفته سرانجامی جز انحراف و گمراهی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن این بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
وَ اتْلُ عَلَیْهِمْ نَبَأَ الَّذی آتَیْناهُ آیاتِنا فَانْسَلَخَ مِنْها فَأَتْبَعَهُ الشَّیْطانُ فَکانَ مِنَ الْغاوینَ (اعراف: ۱۷۵)
بخوان بر آنان خبر کسی را که نشانه‌هایمان را به او دادیم؛ اما او خود را از آن تهی ساخت، پس شیطان او را پیروی کرد، او از گمراهانِ فرومایه بود.
مدتی است فردی به نام سیدکمال حیدری که یکی از منتسبان حوزه‌های علمیه است، هر از گاهی درباره محکمات اسلام و تشیع سخنانی ناروا مطرح می‌کند.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از چند سال پیش وی را زیر نظر دارد و در برابر تحلیل‌ها و مطالب نادرست و ناتمام وی طریق تصبّر و تحلّم را در پیش گرفته است. بررسی سوابق نام‌برده نشان می‌دهد وی انضباط و استقامت لازم را در تحصیل نداشته، فراگیری از استادان را به حد کفایت نرسانده است. نقش‌آفرینی‌های وی در یکی از برنامه‌های سیمای کوثر نیز به لحاظ توانایی علمی خود وی نبوده بلکه به واسطه اطلاعات و استناداتی بوده که گروهی متخصص در اختیار وی قرار می‌داده‌اند و او تنها آن را اجرا می‌کرده است. گروهی که اکنون از او فاصله گرفته و رفتار و گفتارهای او را منکر می‌شمارند.
از دیرزمانی که آرای باطل وی رخ نموده، عالمان و متدینانی ناصح با وی گفت و گو کرده و او را نسبت به بطلان آرا و دیدگاه‌های ناتمامش آگاه ساخته‌اند. وی به رغم پذیرش اکثر ملاحظات و تذکرات و تعهد نسبت به تصحیح اشتباهات و جبران خطاها؛ همواره خلاف عهد عمل کرده و روش خود را تصحیح نکرده است. افزون بر این مراکز علمی نیز به طور رسمی از وی برای طرح دیدگاه‌های خود در کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی دعوت کرده‌اند.
این کرسی‌ها در حضور صاحب نظران و اهل فنّ ارائه می‌شود؛ ولی او از این طریق علمی و ناصحانه نیز سربرتافته و بر نشر خطاهای یادشده اصرار می‌ورزد. بدیهی است، جای بحث درباره تحلیل‌ها و برداشت‌ها هرچند در تضاد با محکمات اسلام و تشیع محافل تخصصی و علمی است؛ که وی تن به آن نمی‌دهد. به نظر می‌رسد او اکنون خود را به غاری انباشته از شبهات تبدیل کرده و سخن امیر مؤمنان وضعیت کسانی مانند اوست که می‌فرماید: «ٍکُلُّ ذَلِکَ وَحْشَةً مِمَّا وَرَّثَ النَّبِیُّ الْأُمِّیُّ ص وَ نُفُوراً مِمَّا أَدَّی إِلَیْهِمْ مِنْ أَخْبَارِ فَاطِرِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ أَهْلُ حَسَرَاتٍ وَ کُهُوفُ شُبُهَاتٍ وَ أَهْلُ عَشَوَاتٍ وَ ضَلَالَةٍ وَ رِیبَةٍ مَنْ وَکَلَهُ اللَّهُ إِلَی نَفْسِهِ وَ رَأْیِهِ فَهُوَ مَأْمُونٌ عِنْدَ مَنْ یَجْهَلُهُ غَیْرُ الْمُتَّهَمِ عِنْدَ مَنْ لَا یَعْرِفُهُ …»؛ همه این‌ها به علت وحشت از چیزی است که پیامبر امی (ص) برجای گذاشته و به علت نفرت از آن چیزیست که از اخبار آفریدگار آسمان‌ها و زمین بر آنان عرضه کرد؛ [اینان] اهل واماندگی، غارهای شبهات، اهل کم‌بینی و گمراهی و بدگمانی‌اند؛ کسی که خدا او را به خود و رأیش واگذاشته است.(کافی، ج ۸؛ ص ۶۳)
مع الاسف چندیست او با برداشت‌های باطل خود، نسبت‌های ناروا به عالمان سلف رضوان الله تعالی علیهم را نیز افزوده و آن را به مراجع عظام موجود دامت برکاتهم نیز تعمیم می‌دهد؛ تا آن‌جا که برخی مراجع معظم دامت برکاتهم صریحاً به تنزیه فتاوی خود از نسبت‌های ناروای وی پرداختند. نکته تأمل برانگیز تر، اینکه فارغ از برداشت‌های باطل او نسبت به محکمات اسلام و تشیع نشر این گفتارها ونسبت‌های ناروا و فتنه‌انگیز وی در آستانه میلاد خجسته پیامبر اعظم (ص) که محور وحدت امت اسلامی است تمام تفرقه‌افکنان را به هیجان آورده و شبکه‌های معاند و فتنه گر را به استقبال از سخنان بی پایه وی و باز نشر آن کشانده است ولذا بر این اساس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آحاد جامعه اسلامی را از فتنه‌ی امثال وی برحذر می‌دارد که هرگز نباید سخنان نادرست ایشان را به پای دین و مذهب روحانیت و عالمان دینی به حساب آورند زیرا راهی را که این شخص پیش گرفته سرانجامی جز انحراف و گمراهی نیست هر چند مطمئنیم مسلمانان آگاه به ویژه پیروان اهل بیت علیهم السلام، اسلام، تشیع، عالمان و مراجع عظام را منزه از آرا و نسبت‌های بی مبنا و ناروای او می‌دانند.
اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین
والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته
محمد یزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برچسب ها: آیت الله یزدی ، سیدکمال حیدری

منبع: خرداد

کلیدواژه: آیت الله یزدی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۶۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در جلسه رادان با اعضای جامعه مدرسین چه گذشت؟

سردار رادان فرمانده فراجا با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سردار رادان فرمانده کل انتظامی کشور به همراه نماینده ولی فقیه و جمعی از فرماندهان انتظامی فراجا ضمن حضور در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کردند.

طرح نور امیدهایی را برای جامعه ایجاد کرد

در ابتدای این جلسه، آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اجرای طرح نور در کشور گفت: شروع طرح نور امیدهایی را برای جامعه متدین ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: حقیقتا جامعه مدرسین که یک نهاد دیرپای حوزوی و از ابتدای انقلاب اسلامی در کنار امام خمینی(قدس سره ) و اکنون در کنار رهبر فرزانه انقلاب (مد ظله العالی) راجع به مسائل مختلف دغدغه مندی داشته است نهایت تلاشش این بوده است که احکام نورانی اسلام در جامعه پیاده شود و با حرکت انقلاب تحولی نه تنها در کشور بلکه در جهان پدیدار شود.

رئیس جامعه مدرسین افزود: دشمنان در عرصه‌های مختلف نظامی، سیاسی، سایبری، اقتصادی و فرهنگی با تمام توان در مقابل انقلاب اسلامی قرار گرفتند ولی از آن جا که این انقلاب ریشه الهی دارد، 45 سال در برابر این توطئه‌ها سرافراز و سربلند ایستاد و امیدواریم این مقاومت تا زمان ظهور حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف  ادامه پیدا کند.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم حضرتعالی به عنوان سرباز اسلام، همانطور که در این سال‌های اخیر حدود 100 شهید تقدیم این انقلاب کرده‌اید و در عرصه‌های مختلف اعم از مبارزه با اشرار، مواد مخدر و مرزبانی در دورترین نقاط این کشور موفق بوده‌اید، در این مسئله نیز موفق باشید.

دشمنان در تلاش برای حیازدایی از جامعه هستند

امام جمعه قم با اشاره به تلاش‌های دشمنان در نهادینه سازی پدیده بی‌حجابی در جامعه اظهار داشت: این عرصه جدیدی که دشمنان طراحی آن را بر عهده گرفته‌اند، حیازدایی در جامعه است.

وی ضمن تأکید بر لزوم تداوم طرح نور با مراقبت‌ها و ظرافت‌های لازم، تصریح کرد: این بار با تأکیداتی که روز گذشته در حرم مطهر حضرت معصومه  سلام الله علیها  داشتید، همه را به تداوم این طرح دلگرم کردید.

مسئله حجاب؛ رویارویی دقیق و توأم با برنامه جبهه کفر در برابر جبهه حق

در ادامه این جلسه، سردار رادان فرمانده فراجا موضوع عفاف و حجاب را یک رویارویی دقیق و توأم با برنامه جبهه کفر در برابر جبهه حق ارزیابی کرد و اظهار داشت: طرف برنده در این نبرد یک حالت تعیین کننده خواهد داشت.

وی با یادآوری تأکیدات رهبر معظم انقلاب( مد ظله العالی) نسبت به مسئله شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی بیان کرد: برخی فقط این سخنان را شنیده‌اند و هیچ تلاشی انجام نداده‌اند و کسانی هم که تلاش‌هایی کرده‌اند ناکافی بوده است.

فرمانده انتظامی کشور با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم مقابله با ترویج گناه در جامعه افزود: حضرت آقا در سال 95 فرمودند که «مسئله امنیت اخلاقی مهم است؛ به محیط جامعه باید توجه کرد. بعضی قمه می‌کشند اما بعضی هنجارشکنی می‌کنند و گناه را رواج می‌دهند؛ این اگر اهمیتش بیشتر نباشد کمتر نیست.»

وی در ادامه گزارشی از روند پدیدار شدن مسئله بی‌حجابی در کشور و عملکرد دولت‌ها در این خصوص از زمان دفاع مقدس تا کنون ارائه کرد.

فساد آشکار و سازمان یافته، چالش‌های انجام مأموریت در حوزه امنیت اخلاقی، برخوردهای نرم و سخت، وضعیت قوانین موجود در حوزه امنیت اخلاقی و کاستی‌های آن، مطالبات رهبری در حوزه تهاجم فرهنگی، روند تنزل اخلاقی جامعه و برنامه‌های دشمن در این خصوص، اقدامات پلیس و طرح‌های مختلف اعم از ناظر 1 تا 4 ، طرح سالم سازی دریا، طرح نور، ارسال پیامک‌های رعایت حجاب، نبود هماهنگی و هم‌افزایی لازم در میان دستگاه‌های مسئول در این حوزه، انهدام باندهای تخریب کننده امنیت اخلاقی جامعه، از جمله سرفصل‌های این گزارش بود.

چالش‌های اساسی در حوزه امنیت اخلاقی

سردار رادان چالش‌های اساسی در حوزه امنیت اخلاقی را عدم وجود گفتمان واحد در دستگاه‌ها، ابهام در لایحه عفاف و حجاب، هزینه پایین جرم بی‌حجابی، اظهار نظر‌های ضد و نقیضی برخی مسئولین و کمبود اعتبارات و امکانات، عنوان کرد.

در پایان نیز اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سؤالات، ابهامات و تأکیدات خود را در این حوزه بیان کردند.

تأکید بر وجوب شرعی و قانونی حجاب، برنامه ریزی دشمنان برای مقابله با نظام از مسیر ترویج بی‌حجابی در جامعه، لزوم ایستادگی پلیس در مقابل خاطیان و حفظ هیمنه پلیس، لزوم تحقق مطالبه مردم در مبارزه با بی‌حجابی در جامعه، لزوم خروج از حالت انفعالی در مقابله با پدیده بی‌حجابی بواسطه نبوغ و خلاقیت‌های لازم و تأکید بر اهمیت مسئله تعلیم و تربیت از ابتدای کودکی، از جمله سر فصل‌های سخنان اعضای جامعه مدرسین در این جلسه بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در جلسه رادان با اعضای جامعه مدرسین چه گذشت؟
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است