Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه ١٣٧ شورای ستاد نقشه جامع علمی کشور به ریاست سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا با موضوع بررسی روابط علم و فناوری ایران و چین و واگذاری اختیار پذیرش دانشجوی دکتری به دانشگاه‌ها برگزار شد.

عاملی در ابتدای جلسه ضمن تبریک آغاز امامت امام زمان (عج) و میلاد پیامبر اکرم (ص) ابراز امیدواری کرد: این ایام که منشاء وحدت برای مسلمانان شده است برای برادری و وحدت تلاش بیشتری انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وحدت شکل گرفته در کشور در روزهای اخیر تأکید کرد: افزایش وحدت هم در سطح جامعه و هم در سطح بین‌الملل یک نیاز و ضرورت است.

عاملی در مورد دستور اول جلسه که به ارائه گزارش تعیین سیاست‌های تعاملات علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران و چین اختصاص داشت، گفت: بنا نداریم روابط دوجانبه علمی و فناوری با همه کشورها را در ستاد نقشه جامع علمی کشور بررسی کنیم. در عین حال روابط علم و فناوری ایران و چین به جهت اهمیت راهبردی و برنامه ۲۵ ساله در ستاد نقشه طرح و بررسی می شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه رابطه جمهوری اسلامی ایران با کشور چین یک امر راهبردی است، پیشنهاد داد: در بسته تعیین سیاست‌های تعاملات علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران و چین تنوع‌بخشی ایجاد و از امکانات فرصت مطالعاتی، سفرهای یک ماهه و... استفاده شود.

وی ادامه داد: جلسه‌ای با حضور رئیس دانشگاه شریف، معاون آموزشی وزارت بهداشت، قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل، دکتر امیری‌نیا و همچنین به همراه نماینده معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری برای جمع بندی نهایی موضوع تشکیل و گزارش نهایی به ستاد نقشه جامع علمی کشور ارائه شود.

عاملی تأکید کرد: طرح پیشنهادی سیاست‌های تعاملات علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران و چین باید ناظر به نظر دانشگاه‌های کشور و پیشنهادهایی بر اساس نیازهای موجود و واقعی باشد.

کد خبر 5058376 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی ستاد نقشه علمی کشور توافق ایران و چین ویروس کرونا تحقیقات علمی واکسن کرونا نوآوری حاکمیت سایبری فناوری فضایی اینترنت هوش مصنوعی ایرانسل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا فیس بوک شرکت دانش بنیان شرکت اسپیس ایکس ستاد نقشه جامع علمی کشور جمهوری اسلامی ایران علمی و فناوری تعاملات علمی ایران و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۶۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ظرفیتهای آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختارنخجوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    عزیز منصوری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان به اتفاق همکاران بخش فرهنگی سر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان از کرسی زبان فارسی دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه دولتی نخجوان بازدید کردند.

 این جلسه  با حضور رئیس دانشگاه، معاون   و تعدادی از مدیران  و اساتید زبان فارسی دانشگاه و نماینده وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در جمهوری خود مختار نخجوان برگزار شد.

در این جلسه، حاضرین در مورد وضعیت آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختار نخجوان و راه‌های توسعه ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی در این حوزه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

 

دیگر خبرها

  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است
  • دستاورد مجموعه‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی قابل تقدیر است
  • لزوم بهره‌گیری از فناوری‌ و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت محیط زیست
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • گزارش ایرنا از راستی آزمایی خبر بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • توسعه ظرفیتهای آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختارنخجوان
  • وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد
  • بررسی ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در رویداد استیج اینوتکس ۲۰۲۴