Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@03:41:39 GMT

تصمیمات راهبردی مرحله کشوری آزمون «ترنم وحی»

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۷۵۸۰

تصمیمات راهبردی مرحله کشوری آزمون «ترنم وحی»

شاخص های انتخاب داوران مرحله کشوری دوازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن همراه با ترجمه و تدبر «ترنم وحی» تعیین شد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف به نقل از مؤسسه کشوری مهد قرآن، در جلسه هیأت علمی مؤسسه مهد قرآن، شاخص های انتخاب داوران مرحله کشوری دوازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن همراه با ترجمه و تدبر “ترنم وحی” ویژه حافظان کل عضو مؤسسه مهد قرآن از سراسر کشور تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنا بر این گزارش، در این جلسه که اولین نشست از دور جدید هیأت علمی مؤسسه بود ، آقایان استاد شهریار پرهیزکار ، استاد دکتر محمد حسین سعیدیان ، استاد سید مهدی سیف ، استاد محمدرضا حشمتی ، آقای محمود کریمی معاون آموزشی و آقای سید محمود چاوشی مدیر عامل مؤسسه حضور داشتند.

 

بنا بر این گزارش، فرآیند برگزاری مرحله استانی آزمون دوره دوازدهم «ترنم وحی»، امور پژوهشی، آموزشی و ارزیابی و کیفیت فعالیت های آموزشی حفظ و مفاهیم قرآن کریم به صورت غیرحضوری و مجازی و استراتژی آموزشی مؤسسه مهد قرآن در صورت ادامه بیماری کرونا در کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

همچنین در این جلسه در خصوص ترکیب جدید اعضای هیأت علمی در دور جدید مذاکره شد و مقرر گردید در موضوع ترجمه ، مفاهیم و تدبر قرآن کریم از اساتید برجسته این حوزه دعوت به عمل آید.

 

در پایان جلسه اساتید از استودیو تخصصی مؤسسه “مهد آوا” بازدید داشتند و تولید برنامه های آموزشی و تخصصی برای مربیان و حافظان قرآن تأکید کردند.

 

شایان ذکر است، مرحله کشوری دوزادهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن همراه با ترجمه و تدبر “ترنم وحی” با شرکت ۸۰ حافظ کل عضو مؤسسه مهد قرآن از سراسر کشور طی روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان ماه سال جاری به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: موسسه کشوری مهد قرآن ترنم وحی فعالیت های مسجدی مؤسسه مهد قرآن مرحله کشوری ترنم وحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۷۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، طرح جدید اداره امور مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) با عنوان «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید، اتمام حفظ و یادآوری حفظیات قرآنی به ۶ زبان عربی، انگلیسی، اردو، اندونزیایی، مالایی و هوسایی است و پس از یادگیری کامل، گواهینامه و اجازه قرائت با سند متصل از سوی معلمان دارای مجوز در علم قرائت به قرآن‌آموزان اعطا می‌شود. این خدمت با هدف اینکه مرجع نخست در آموزش قرآن کریم باشد، راه‌اندازی شده است.

مقرأة الحرمین با هدف سهولت در آموزش کتاب خدا و یادگیری ترتیل قرآن برای کسانی که تمایل دارند در هر زمان و مکانی با استفاده از فناوری جدید و اجرای بهترین روش در آموزش قرآن کلام وحی را فرا بگیرند، اجرا می‌شود و به حجاج و عمره‌گزاران نیز فرصت آموزش قرائت صحیح قرآن کریم را می‌دهد و به آنان گواهینامه و اجازه قرائت اعطا می‌کند.

این پروژه دارای برنامه‌های متعدد آموزشی از جمله تصحیح قرائت، حفظ، یادآوری محفوظات، یادگیری تجوید، اصول قرائات، جلسات تلاوت قرآن، پیگیری آموزشی و جلسات پخش زنده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • رقابت ۱۵ هزار و ۷۰۰داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری
  • رقابت ۱۵۷۰۰ داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری آغاز شد
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • قرآن همه چیز ماست