Web Analytics Made Easy - Statcounter

عدم انتشار آمار تحولات بازار مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی وارد چهارمین ماه خود شده است. این وزارتخانه از مردادامسال به این سو با هدف جلوگیری از افزایش قیمت مسکن، انتشار گزارش‌های این بخش را متوقف کرده است!

اما در مقابل بانک مرکزی همچنان آمار تحولات بازار مسکن را به صورت ماهانه منتشر می‌کند و بر اساس جدیدترین آن که دیروز روی سایت این بانک بارگذاری شد، متوسط قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران به ۲۶ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قیمت در مقایسه با شهریورماه امسال ۱۰ درصد افزایش یافته است. نیمه شهریور ماه امسال بانک مرکزی در خبری کوتاه از "کاهش رشد قابل توجه افزایش قیمت مسکن" در تهران خبر داده بود.

بررسی تحولات قیمت بازار مسکن حاکی از آن است که به طور متوسط قیمت مسکن ماهانه ۱۰ درصد افزایش می‌یابد و می‌توان پیش بینی کرد آبان‌ماه ۹۹ نیز میزان افزایش قیمت‌ها در همین سطح باشد و منطقه یک همچنان رکورددار رشد قیمت‌ها در تهران خواهد بود.

در ماه گذشته متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه یک پایتخت ۵۶ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان بود که در مقایسه با قیمت شهریور ماه حدود ۱۲ درصد افزایش یافته است.

بیشترین قیمت متوسط مسکن پس از منطقه یک مربوط به منطقه ۳ با ۵۰ میلیون و ۴۵۷ هزار تومان بوده است. متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در منطقه ۲ نیز طی مهرماه امسال ۴۲ میلیون و ۲۹۸ هزار تومان بوده است.

کمترین متوسط قیمت نیز با ۱۲ میلیون و ۴۲۷ هزار تومان متعلق به منطقه ۱۸ بوده است. در شهریور ماه امسال متوسط قمت مسکن در این منطقه ۱۰ میلیون و ۴۱۳ هزار تومان بود.

طبق روال همیشگی نیز بیشترین معاملات مسکن با ۱۲۷۰ فقره مربوط به مطقه ۵ بوده که البته برخی از فعالان بازار مسکن بر این باورند این آمار از معاملات صوری و با هدف افزایش قیمت در این منطقه نشأت می‌گیرد. در شهریور ماه ۱۳۰۴ فقره قرارداد در این منطقه ثبت شده بود.

کمترین معاملات انجام شده نیز با ۶۵ فقره مربوط به منطقه ۱۹ است. در شهریور ماه در این منطقه ۶۷ فقره قرارداد در سامانه کد رهگیری ثبت شده بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قیمت مسکن مسکن پارسی خبر هزار تومان افزایش قیمت بازار مسکن شهریور ماه متوسط قیمت قیمت مسکن ماه امسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۵ هزار تخلف سرعت خودرو طی فروردین در خراسان شمالی

مدیرکل راهداری خراسان شمالی گفت: بیش از ۵۵ هزار تخلف سرعت وسایل نقلیه طی فروردین امسال در محورهای استان ثبت شد.

محمد مشتری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی اظهار کرد: ماه گذشته بیش از ۵۵ هزار تخلف سرعت در محورهای خراسان شمالی توسط دوربین‌های ثبت تخلف به ثبت رسید.

وی افزود: محور چمن بید - گلستان، قوچان - فاروج و ایرج - جاجرم - بجنورد به ترتیب بیشترین تخلفات سرعت متوسط را دارند.

مدیرکل راهداری خراسان شمالی بیان کرد: محور بجنورد - ایرج - جاجرم و گرمه - سه راهی چمن بید، سه راهی پیش قلعه به راز و جرگلان بیشترین تخلف سرعت لحظه‌ای ثبت شده است.

مشتری ادامه داد: در فروردین امسال کمترین تخلف سرعت در محور بجنورد - آشخانه بوده است.

وی با بیان اینکه سرعت متوسط وسایل نقلیه عبوری ثبت شده در کل راه‌های استان ۸۵ کیلومتر است، تصریح کرد: محورهای خراسان شمالی به ۴۰ سامانه هوشمند ثبت تخلف سرعت مجهز است و از کاربران جاده‌ای تقاضا داریم در طول مسیر، سرعت مجاز را رعایت کنند تا سفری ایمن داشته باشند.

کد خبر 750481

دیگر خبرها

  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان
  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار جوی در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهر‌های جدید
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • ثبت ۵۵ هزار تخلف سرعت خودرو طی فروردین در خراسان شمالی
  • بازار نابسامان اجاره مسکن در شهرهای جدید
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن
  • نظرسنجی: تجربه شخصی شما درباره سرعت اینترنت بعد از افزایش قیمت