Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@07:10:22 GMT

کرونا درآمد مایکروسافت را ۱۲ درصد افزایش داد

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۷۹۵۲

کرونا درآمد مایکروسافت را ۱۲ درصد افزایش داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، درآمد مایکروسافت درپایان سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۱۲ درصد رشد کرده و به ۳۷.۲ میلیارددلار رسیده است. سودآوری شرکت نیز با ۳۰ درصد رشد ۱۳.۹ میلیارد دلار اعلام شده است.

گسترش سرویس های دیجیتال و دورکاری کارمندان شرکت ها به افزایش درآمد مایکروسافت در اوج بحران کووید۱۹ کمک کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درآمد سرویس ابر رایانشی آزور این شرکت ۴۸ درصد رشد کرده است. از سوی دیگر درآمد بخش بازی رایانه ای ایکس باکس نیز ۳۰ درصد رشد کرده است. در کنار این موارد فروش تبلت و لپ تاپ های مایکروسافت نیز ۳۷ درصد افزایش یافته است.

به گفته ساتیا نادلا مدیر ارشد اجرایی مایکروسافت روند دورکاری  تا مدت ها ماندگار است. او در این باره گفت: در دهه آینده عملکرد اقتصادی همه کسب و کارها با توجه به سرعت تحولات دیجیتالی آنها تعیین می شود. ما مشغول نوآوری هستیم تا به مشتریان مان در صنایع مختلف کمک کنیم با صرفه جویی در زمان هزینه ها را کاهش دهند.

همچنین مایکروسافت ادعا می کند با دورکاری کارمندانش توانسته برخی هزینه های فزایند  زیربنای سرویس ابررایانشی را جبران کند. این شرکت به کارمندانش اجازه داده حتی پس از بازشدن دفاتر، در صورت تمایل به طور دائم دورکار بماند.

البته درآمد تبلیغات مایکروسافت از طریق موتور جستجوی Bing حدود ۱۰ درصد کاهش یافته و نشان دهنده عمیق تر شدن شکاف این شرکت با رقیب خود یعنی گوگل است.

کد خبر 5058221 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا مایکروسافت لپ تاپ تبلت ویروس کرونا تحقیقات علمی واکسن کرونا نوآوری حاکمیت سایبری فناوری فضایی اینترنت هوش مصنوعی ایرانسل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا گوگل فیس بوک شرکت دانش بنیان درصد رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۷۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از فایننشال تایمز، بانک های اروپایی گزارش داده اند که طی سال گذشته ۸۰۰ میلیون یورو به دولت روسیه مالیات داده اند که نسبت به پیش از آغاز درگیری مسکو و کی یف ۴ برابر شده است.

دلیل افزایش پرداخت مالیات از سوی بانک های اروپایی در روسیه بالا رفتن درآمد آنها در این کشور اعلام شده است.

فقط ۷ بانک اروپایی از جمله دویچه بانک، ای ان جی و کومرتس بانک اعلام کرده اند که از حضور در بازار روسیه ۳ میلیارد یورو درآمد داشته اند.

درآمد این بانک ها در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۱ معادل ۳ برابر رشد کرده است.

مالیات پرداخت شده از سوی بانک های اروپایی به دولت روسیه معادل ۰.۴ درصد کل مالیاتی بوده که کرملین انتظار داشت از فعالیت های غیر نفتی و گازی در این کشور دریافت کند.

افزایش نرخ بهره بانکی و تحریم های اعمال شده علیه روسیه از جمله عوامل موثر بر افزایش درآمد بانک های خارجی در این کشور بوده است.

فقط نیمی از مالیات پرداختی از سوی بانک‌های اروپایی به دولت روسیه از سوی بانک رایفایزن اتریش پرداخت شده چرا که این بانک بیشترین حضور و فعالیت را نسبت به دیگر بانک‌های دیگر اروپایی در روسیه دارد.

کد خبر 6092784 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است