Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود چایچی پیشکسوت والیبال معتقد است در شرایط کنونی حضور مربی داخلی برای تیم ملی والیبال ما موثر تر از مربی خارجی است ولی متاسفانه مربیان داخلی همیشه نادیده گرفته شده اند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، چایچی در گفت و گو با روابط عمومی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور گفت: گمانه زنی ها متعددی در مورد گزینه های خارجی سرمربیگری تیم ملی والیبال وجود دارد ولی من فکر می کنم مربی داخلی در شرایط کنونی چیزی کم از مربی خارجی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: وقتی ما در والیبالمان در سطح جهان و المپیک بازیکن داریم چرا در این سطح مربی تولید نکنیم. مربی داخلی چیزی از مربی خارجی کم نخواهد داشت اگر مانند مربی خارجی حمایت شود. به همان اندازه به او بها داده شود، حقوق دریافت کند و اقتدار داشته باشد. ما در این زمینه به مربیان داخلی ارزش نداده ایم و این کوتاهی بزرگی نه تنها در والیبال حتی در رشته های ورزش دیگر نیز بوده است.

چایچی تصریح کرد: در شرایط اقتصادی کنونی ما نمی توانیم مربی درجه یک خارجی برای تیم های خود بیاوریم. اغلب مربی های خارجی که هم اکنون در ورزش ما هستند سطح و کلاس کارشان بالا نیست از طرفی مشکل اصلی ورزش ما پرداخت جریمه های متعدد و بالا به همین مربیان خارجی است چون ما قرارداد بستن بلد نیستیم. یک مربی می آوریم کارآیی که ندارد هیچ، چندین برابر قرارداد هم پول می گیرد و می رود. در حالیکه مربی داخلی تاثیر و کمک بیشتری برای ورزش ما است.

وی در خصوص برگزاری مجدد لیگ گفت: ما باید از کشورهای پیشرفته الگوبرداری کنیم اگر می توانیم و امکاناتمان در آن حد است که مسابقات را برگزار کنیم هرچند که لیگ های معتبر جهان نیز ورزشکارانشان از کرونا در امان نبودند. من فکر می کنم در شرایط پیش آمده بهتر است تمامی بازی ها تعطیل شوند. در حال حاضر وضعیت کرونا در کشور تشدید شده و باید بیشتر مراقب بود.

چایچی که به تازگی آنژیو قلب انجام داده، بیان کرد: خدا را شکر وضعیت جسمانی ام بهبود پیدا کرده است. اما در این روزها باید بیشتر رعایت کرد. همه ما می دانیم که باید زندگی با حضور کرونا را پذیرفت. این یک ویروس ناشناخته است که تا پشت در خانه هایمان آمده و فقط با حفظ پروتکل های بهداشتی می توان از آن در امان بود.

این پیشکسوت والیبال با بیان اینکه پیشکسوتان سال ها برای ورزش زحمت کشیده اند و در دوران بازنشستگی به توجه نیاز دارند گفت: دکتر ابطحی همانند یک دوست بوده و ما همیشه پیشنهادهای خود را به او ارائه داده ایم. امیدواریم با رفع محدودیت های اقتصادی و کرونایی صندوق فرصت و امکان بیشتری برای اجرایی کردن اهداف و برنامه های خود داشته باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: والیبال مربی خارجی مربی داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۸۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرواتها ایرانی هستند نه خارجی! (عکس)

به گزارش "ورزش‌سه"، رقابت‌های لیگ برتر به روزهای پایانی بیست و سومین دوره خود نزدیک است و در این بین باز هم مربیان خارجی تازه واردی حضور در فوتبال ایران را تجربه کردند.

در لیگ نوزدهم بود که قانون منع استفاده از بازیکنان و مربیان خارجی توسط هیئت رئیسه فدراسیون و سازمان لیگ تصویب شد و برای مدتی لیگ برتر را تحت الشعاع خود قرار داد. در آن مقطع کالدرون و برخی مربیان خارجی دیگر راهی جز پایان همکاری پیدا نکردند، اما پس از چند ماه رفته رفته داستان به روال گذشته خود برگشت. 

در همین راستا وقتی لیگ برتر در دوره بیست و سوم آغاز شد، مارینوس اوزونیدیس یونانی تنها خارجی تازه وارد به لیگ برتر بود و در ادامه ایگناسیو مارتینز در فولاد جانشین منصوریان شد و آلکارس اسپانیایی هم در نساجی مازندران جانشین مهدی رحمتی. این در حالی بود که ژوزه مورایس و پاکو خمس نیز حضورشان را با عملکردی که در فصل گذشته با تراکتور و سپاهان ارائه کرده بودند، تمدید کردند، اما حالا در فاصله 5 هفته مانده تا پایان مسابقات یکی از آنها راه جدایی در پیش گرفته است.

در طول تاریخ اما آلکارس اسپانیایی که خیلی نتوانست در فوتبال ایران دوام بیاورد، شصت و دومین مربی خارجی حاضر در فوتبال ایران بوده که سهمیه اسپانیا را پس از ایگناسو مارتینز سرمربی سابق فولاد خوزستان به عدد دو رساند. 

میروسلاو بلاژویچ کروات، تونی اولیویرای پرتغالی، وینفرد شفر آلمانی، مانوئل ژوزه پرتغالی، جان توشاک ولزی، مصطفی دنیزلی ترکیه‌ای، قربان بردیف روس، تومباکوویچ یوگوسلاو، برانکو ایوانکوویچ و زلاتکو کرانچار کروات، ژرژ لینکنز بلژیکی، ژوزه مورایس پرتغالی (آنگولایی) و برخی نام‌های دیگر را می‌توان در میان نام‌های بزرگ و پرافتخاری قرار داد که به لیگ برتر فوتبال ایران پیوسته‌اند. جالب اینکه به جز مربیات کروات هیچ‌کدامشان حداقل در کسب قهرمنی لیگ برتر موفق نبوده‌اند! 

از سوی دیگر مربیان کروات نظیر پوکله‌کوویچ، زلاتکو کرانچار، اسکوچیچ، فرانچیچ، برانکو، بوناچیچ و ... به شدت حضورشان در فوتبال ایران با توجه به شباهت‌های فرهنگی با 20 مربی بیشترین بوده و به موفقیت‌های قابل توجهی هم دست پیدا کرده‌‌اند.

آخرین مربی خارجی قهرمان لیگ برتر نیز کروات بوده و برانکو ایوانکوویچ در پایان لیگ هجدهم برای سومین مرتبه با پرسپولیس جشن قهرمانی گرفت. طی 4 سال اخیر هم سه مرتبه یحیی گل‌محمدی و یک مرتبه فرهاد مجیدی موفق به کسب قهرمانی شده‌اند. پیش از برانکو ایوانکوویچ هم آخرین مربی خارجی لیگ برتر فوتبال ایران که موفق به قهرمانی شده، کرانچار بوده که با سپاهان در لیگ یازدهم موفق به کسب افتخار شده و پیش از این مربی کروات نیز فرانچیچ با فولاد خوزستان موفق به رقم زدن این مهم شده است. پیش از فرانچیچ هم به پوکله‌کوویچ دیگر مربی کروات می‌رسیم که دو مرتبه با پرسپولیس موفق به کسب قهرمانی شده است.

در دوران قبل از انقلاب هم آلن راجرز انگلیسی و رایکوف صرب در لیگ برتر به قهرمانی با استقلال و پرسپولیس نائل شده‌اند. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید برخی کشورها نظیر آرژانتین، بلژیک، هلند، یونان، ارمنستان، ولز و ترکمنستان طی 23 دوره لیگ برتر فقط یک نماینده به عنوان مربی در فوتبال ایران داشته‌اند.

به نظر شما شصت و سومین مربی خارجی لیگ برتر سر از کدام تیم درمی‌آورد؟

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کتاب، رویدادی که هم جنگ را دید و هم روزهای قرنطینه را
  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • کرواتها ایرانی هستند نه خارجی! (عکس)
  • بهترین سایت تبلیغات کسب و کار (لیست کامل سایت‌های زودبازده داخلی و خارجی)
  • سرمربی پرسپولیس: شجاع، جوان، پرانرژی!
  • الاتحاد در کمین بهترین مربیان اروپا + عکس
  • اعلام آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال و واکنش به نحوه جدایی دمیر
  • آنچلوتی به رکورد تاریخی مربی سابق تراکتور رسید
  • اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش تا نیمه خرداد
  • تحلیل علی ایمانی (مربی فوتسال) از تاکتیکهای جدید  مربیان مطرح با استفاده از دروازه بان