Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-05@13:10:41 GMT

تعقیب مرگبار یک کل توسط آفرودبازان در کویر مرنجاب

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۸۳۷۷

تعقیب مرگبار یک کل توسط آفرودبازان در کویر مرنجاب

‍‍‍‍‍‍

آفرودبازان در کویر مرنجاب استان اصفهان، با خودروی دو دیفرانسیلشان یک کل را تا پای مرگ تعقیب کردند.

خبرگزاری میزان- در حالی که کارشناسان و فعالان محیط زیست بارها نسبت به آسیب‌های جبران‌ناپذیر آفرودبازی به طبیعت هشدار داده‌اند همچنان شاهد جولان خودروهای دو دیفرانسیل در بکر‌ترین زیستگاه‌های حیات وحش هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حضور آفرودبازارن با شخم زدن کویرها به نابودی پوشش گیاهی منجر شده و با ناامن کردن منطقه، بقای زیستمندان را با چالش‌های جدی مواجه می‌کند. در مناطق جنگلی هم آفرودبازی به از بین رفتن گیاهانی که در بستر جنگل رشد می‌کنند منجر شده و از بین رفتن منابع غذایی حیوانات را در پی دارد. حیواناتی که در نتیجه آفرودبازی در زیستگاهشان که با تولید نور زیاد و پخش موسقی با صدای بلند همراه است دچار استرس شدید شده و رفتار‌های طبیعی خود را از دست می‌دهند. نهایتا آفرودبازی به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل تغییر اکوسیستم و تخریب زیستگاه‌ها شناخته می‌شود اما ظاهرا آسیب‌های آفرودبازان به طبیعت، به همینجا ختم نمی‌شود و حالا لذت بردن آفرودبازان از تعقیب وحوش را هم باید به مجموعه خسارت‌هایی که آفرودبازان به طبیعت وارد می‌کنند اضافه کرد.

در ادامه، فیلمی از تعقیب یک کل توسط آفرودبازان در کویر مرنجاب استان اصفهان را مشاهده می‌کنید که نهایتا به از نفس افتادن و مرگ حیوان نگون‌بخت می‌انجامد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

به گزارش میزان، طی یک سال گذشته جمعی از فعالان محیط زیست و گردشگران و همچنین رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران‌وبیدگل، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آران‌وبیدگل و رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران‌وبیدگل نسبت به پیامدهای ورود بی‌ضابطه آفرودبازان به کویر مرنجاب هشدار داده و بر لزوم ساماندهی آفرودبازی در کویر مرنجاب تاکید کرده‌اند اما این کویر بکر همچنان زیر چرخ دو دیفرانسیل‌ها مسیر نابودی را طی می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شکار آفرود حیات وحش

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شکار آفرود حیات وحش کویر مرنجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۸۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی کاشان نسبت به وزش باد شدید

رئیس اداره هواشناسی کاشان ضمن هشدار نسبت به وزش باد شدید گفت: سرعت وزش باد تا ۶۰ کیلومتر می‌رسد. - اخبار استانها -

عباس ارغوانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان ضمن اشاره به وزش باد شدید در کاشان و آران‌ و بیدگل اظهار داشت: در ساعات میانه روز وزش باد در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل سرعت گرفته و با سرعت قابل توجهی وزیدن می‌کند.

وی با بیان اینکه در بعضی ساعات و مناطق باز احتمال تبدیل باد به سرعت بیش از 60 کیلومتر در ساعت با جهت غربی را دارد، افزود: به شهروندان توصیه می‌شود ملاحظاتی مانند قرار نگرفتن زیر سازهای سست و پرخطر، درختان شکننده و غیره را رعایت کنند.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان کاشان با بیان اینکه گلخانه‌داران در سطح این شهرستان سازه‌هایی موقت خود را محکم کنند، ابراز داشت: پیمانکاران بخش ساخت و ساز در صورت ایجاد سازه‌های موقت در محل پروژه تمهیدات لازم را پیش‌بینی کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان از قرار دادن خودروهای خود زیر درختان به ویژه درختان شکننده خودداری کنند، گفت: با وزش باد خیزش گرد و خاک محلی نیز پیش‌بینی می‌شود که گروه‌های حساس به ویژه کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای به این موضوع توجه داشته باشند.

پیش‌بینی رگبار باران و وزش باد شدید در همدان

ارغوانی با بیان اینکه در روز گذشته شاهد بارش باران در شهرستان کاشتن بودیم، تصریح کرد: میزان بارش سامانه اخیر در کاشان 0.4، آران‌وبیدگل 0.3، قهرود 19.5، برزک 14، قمصر 10.5، نوش آباد 0.5، محمدآباد کویر دو، کامو و چوگان 21 و جوشقان قالی 9 میلی‌متر است.

انتهای پیام/801/.

دیگر خبرها

  • سقوط مرگبار یک طبیعت‌گرد از ارتفاعات جنگل ابر
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • وزارت کشور روسیه، زلنسکی را در فهرست افراد تحت‌تعقیب قرار داد
  • معرفی برترین های مسابقه فوتسال مهاجران آران وبیدگل
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • هشدار هواشناسی کاشان نسبت به وزش باد شدید
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه