Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس قوه قضاییه گفت: جنگ اقتصادی ایران و سوریه را از راهی که در پیش گرفته باز نخواهد داشت
به گزارش خبرگزاری آریا، به نقل از قوه قضائیه، سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز (چهارشنبه) در پایان مأموریت عدنان محمود، سفیر جمهوری عربی سوریه در ایران میزبان وی بود، جایگاه سوریه در جبهه مقاومت را مثال زدنی خواند و اظهار داشت: آنچه سوریه را ماندگار و مردم این کشور را در منطقه و جهان سرافراز کرد، مقاومت و ایستادگی دولت و ملت سوریه در مقابل اسراییل و گروه های تکفیری دست ساز آمریکا و اسرائیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
رئیس قوه قضاییه با بیان این که امروز نام سوریه با مقاومت عجین شده است، از نقش مرحوم حافظ اسد و فرزندش بشار اسد در ترویج و حفظ روحیه مقاومت در مردم سوریه تقدیر کرد و گفت: تجربه تاریخی و تصویری که از سوریه در برابر دیدگان جهانیان و مردم منطقه قرار دارد نشان داد که سوریه در مقابل آمریکا و اسرائیل و تمام لشگریان آنها که مورد حمایت برخی کشورهای منطقه هم هستند به خوبی ایستاد و در این جنگ سرافراز بیرون آمد.
رئیسی با اشاره به جنگ اقتصادی و روانی بسیار شدیدی که دشمن علیه ملت سوریه به راه انداخته، خاطر نشان کرد: قطعاً بی رحمی دشمن که حتی کالاهای بسیار مورد نیاز مردم سوریه و ایران اسلامی را تحریم کرده، جنایت علیه بشریت است.
رئیس قوه قضاییه در عین حال متذکر شد که جنگ اقتصادی نه توانسته ایران را از راهی که می رود بازدارد و نه موفق شده دولت و مردم سوریه را متوقف کند و توطئه های آنها فقط موجب بدنامی بیشتر آنان و نقطه قوت جریان مقاومت شده است.
رئیسی تأکید کرد: یقین دارم ایستادگی مردم سوریه و جریان مقاومت و همه نیروهای مجاهد در منطقه از حزب الله تا حماس پیروزی را رقم می زند و نکبت و نفرت ابدی روزافزون را برای آمریکا و اسرائیل در پی خواهد داشت.
رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: در گذشته میزهای مذاکره و سازمان های آزادیبخش برای منطقه تصمیم گیری می کردند ولی امروز مردم احساس می کنند که ابتکار عمل در دست جریان مقاومت و مجاهدان در میدان قرار دارد و میزهای مذاکره و قول و قرارهای سیاسی دیگر کارساز نیستند.
رئیسی با تأکید بر این که هر قراردادی که بخواهد بقای اسراییل را تضمین کند محکوم به شکست است، خاطر نشان کرد: اگر قرار بود قراردادها و مناسبات دولت ها با رژیم صهیونیستی کاری از پیش ببرد، قرارداد کمپ دیوید موفق می شد اما نه قرارداد کمپ دیوید، نه قرارداد اسلو و نه توافق شرم الشیخ هیچ کاری نتوانستند از پیش ببرند.
رئیس قوه قضاییه در همین راستا به عادی سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهونیستی اشاره کرد و گفت: مناسبات دولت های دست نشانده آمریکایی با اسراییل مناسبات ملت ها نیست و هیچ کمکی به بقای باطل و رژیم اشغالگر اسراییل نمی کند و ما نگران این مناسبات نیستیم.
رئیسی تصریح کرد: مردم امارات و بحرین مردم خوبی هستند اما گرفتار دولت هایی شده اند که غیرت و هویت دینی و ملی خود را فدای تعاملات و مناسبات ناپایدار با رژیم کودک کش و غاصبی کردند که ناقض حقوق انسان ها و معاهدات بین المللی است.
رئیس قوه قضاییه بر همین اساس متذکر شد: آنچه امام بزرگوار ما امام خمینی (ره) فرمودند و امام خامنه ای هم بارها به ما و به ملت های منطقه فرمودند که «اسراییل از بین رفتنی است»، حتماً تحقق می یابد چون باطل هرگز نخواهد ماند و از بین خواهد رفت.
رئیسی با تأکید بر این که مقاومت و ایستادگی فعال مردم و دولت های منطقه به ویژه ملت بزرگ و مقاوم سوریه، لبنان و ایران حتماً در تسریع زایل شدن رژیم جعلی اسراییل نقش اساسی دارد، خاطر نشان کرد: «راهبرد مقاومت» بهترین و کارآمدترین راهبرد در منطقه است و با «مقاومت فعال»، نه تنها بلندی های جولان بلکه همه مناطق اشغال شده آزاد خواهند شد.
رئیس قوه قضاییه از ترور شهید سلیمانی به عنوان جنایت بزرگ فراموش نشدنی یاد کرد و گفت که دشمن دید خون شهید سلیمانی برکات زیادی داشت و انسجامی که در ملت ایران و منطقه ایجاد کرد فوق العاده بود و انشاءالله به برکت خون شهدای مقاومت، شاهد زوال و اضمحلال هر چه بیشتر دشمنان خواهیم بود.
رئیسی در پایان از اقدامات و تلاش های سفیر سوریه در دوره مأموریتش در تهران برای تحکیم و تقویت روابط دو کشور به طور ویژه تقدیر و برای وی در مسئولیت جدیدی که بر عهده خواهد گرفت، آرزوی توفیق کرد که سفیر سوریه نیز متقابلاٌ تأکید کرد در هر موقعیتی که باشد به تلاش های خود در جهت تقویت مناسبات دو کشور ادامه خواهد داد.
عدنان محمود با تقدیر از حمایت های مسئولان عالی جمهوری اسلامی برای تحکیم روابط ایران و سوریه، اظهار داشت: رهبر عالی قدر و دولت و مردم ایران اسلامی نقش مهمی در حمایت از دولت و ملت سوریه در مبارزه با تروریسم تکفیری و خنثی کردن نقشه های امپریالیسم در منطقه داشته اند.
وی افزود: دشمنان ما هم اکنون تلاش های خود را بر جنگ اقتصادی متمرکز کردند که جنایت علیه کل بشریت است و ما باید برای ناکام کردن این جنگ و تحقق اهداف مشترک مان بیش از پیش روابط خود را تحکیم بخشیم.
سفیر سوریه در تهران با بیان این که ایران همواره الگوی مردم سوریه بوده است، تأکید کرد: ایران و سوریه قطعاً دشمن را در رسیدن به اهداف سلطه طلبانه خود در منطقه ناکام خواهند گذاشت و با وجود تمام مشکلات و چالش ها در مسیر پیروزی گام بر می دارند.
عدنان محمود در پایان بر اراده مردم سوریه برای آزادی سرزمین خود و بیرون کردن اشغالگران آمریکایی و تمام اشغالگران این کشور تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رئیس قوه قضاییه رئیس قوه قضاییه جنگ اقتصادی مردم سوریه دولت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۸۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت

بشار اسد رئیس جمهور سوریه با تاکید اینکه موضع کشورش از زمان ظهور مساله فلسطین در سال ۱۹۴۸ ثابت بوده است، افزود که با وجود شرایطی که سوریه از سر گذرانده است، یک لحظه یا تحت هر شرایطی که بوده موضعش دچار تزلزل نشده است.

وی تصریح کرد هر آنچه می‌تواند در حد امکانات موجود ارائه کند، بدون هیچ تردیدی در اختیار فلسطینی‌ها یا هر مقاومتی در برابر رژیم صهیونیستی قرار خواهد داد.

اسد همچنین خاطرنشان کرد که موضع دمشق در قبال مقاومت، «به عنوان یک مفهوم یا عمل، تغییر نخواهد کرد، بلکه تثبیت‌تر خواهد شد».

وی اشاره کرد رویداد‌ها ثابت کرده است که هر کسی که تصمیمی ندارد هیچ امیدی به آینده ندارد و هر که صاحب قدرت نباشد در این دنیا ارزشی ندارد و هر که در دفاع از وطن مقاومت نکند، در درجه اول لایق وطن نیست.

اسد در سخنرانی خود در نشست گسترده کمیته مرکزی حزب بعث سوسیالیست عربی که روز شنبه در کاخ کنفرانس در دمشق پایتخت این کشور برگزار شد، تاکید کرد که سوریه «امروز تسلیم نخواهد شد، زیرا ماهیت موضوع تغییر و خود دشمن نیز تغییر نکرده است».

براساس گزارش روزنامه الوطن سوریه، رئیس جمهور سوریه در این زمینه با تاکید بر اینکه «تن‌ها متغیر، رویداد‌ها به شکل بیرونی» است، توضیح داد که کشتار‌ها با رفتار رژیم اشغالگر چه تعداد روند کشتار افزایش یا کاهش یابد، اتفاقی نیست.

اسد همچنین با اشاره به اینکه «سوگیری کورکورانه کشور‌های غربی نسبت به صهیونیسم چیز جدیدی نیست» تاکید کرد: «تا زمانی که وضعیت تغییر نکند و حقوق فلسطینی‌ها و سوری‌ها به دست نیاید، هیچ چیزی موضع ما را حتی به اندازه جابجا کردن یک تار مو تغییر نخواهد داد.

وی همچنین تاکید کرد که تسلیم، احساس کاذب امنیت، شاید قدرت و گاهی موجودیت می‌دهد، اما اسد توضیح داد که این تا زمانی است که ماموریت لازم به پایان برسد و پس از آن مردم، کشور‌ها و ملت‌ها کنار گذاشته می‌شوند.وقتی از وطن صرف نظر می‌شود این به معنای نابودی و از بین رفتن آنها است.

رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه جنگ غزه حامیان تقلید از غرب را در جهان عرب و سوریه آشکار کرد، خاطرنشان کرد: ما نشنیدیم که آنها در مورد جنگ غزه صحبت کنند یا به موضع غرب در قبال غزه توجه داشته باشند. حمایت سیاسی از اسرائیل و مشارکت مستقیم نیرو‌های نظامی و امنیتی غربی در جنگ و ارسال اسلحه به اسرائیل رخ داد و ما هیچ حرف و بیانیه و اظهارنظری از آنها نشنیدیم. همچنین نه در مورد دموکراسی مربوط به سرکوب دانشجویان در دانشگاه‌ها و ... درحالیکه همه این اعتراضات مطابق قانون اساسی و قانون بودند، اما ما حرفی از آنها نشنیدیم.

رئیس جمهور سوریه عنوان فلسطین را مهم‌ترین و برجسته‌ترین عنوان امروز دانست و افزود: برجسته‌ترین موضوع در این عنوان، بازگشت دوباره مساله فلسطین به منصه ظهور است به گونه‌ای که تاکنون دیده نشده است.

وی افزود: امروز عدالت این موضوع روشن شده است و جنگ غزه حقیقت بسیاری از رژیم‌ها را برملا کرده است و صداقت را در برابر نفاق و دورویی متمایز می‌کند و موضع در قبال مساله فلسطین را به عنوان مرجع در ارزیابی آن مواضع مطرح می‌کند.

اسد ادامه داد: مهمترین مدلی که امروز می‌بینیم، مدل ترکیه (رجب طیب اردوغان)، رئیس جمهور ترکیه است، علیرغم اینکه یک فرد واقعاً باهوش باید این حقیقت ساده را بداند هوش جمعی مردمی قوی‌تر از هر فردی است، اما اردوغان معتقد است که می‌تواند مردم ترکیه را فریب دهد، با زبان خود به اسرائیل حمله کند، اما با دستش از اسرائیل حمایت کند. مردم ترکیه در انتخابات به او درس بزرگی دادند. درس این است که قدرت جایگاه رسمی و حزبی در همذات پنداری با جایگاه مردمی است.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه
  • آمدوشدهای غیرمنتظره دیپلماتیک/ نگاهی به سفر ناگهانی نچیروان بارزانی و هیئت بلندمرتبه همراهش به ایران
  • اسد: در کمک به مقاومت تردید نخواهیم کرد
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین
  •  40 سال چشم به راهی
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس