Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادقی فر با بیان اینکه نزدیک به یک سوم مرگ و میرهای ناشی از کرونا در استان، مربوط به مهرماه و چند روز ابتدای آبان ماه بوده است، گفت: در هفته های اخیر در بهترین حالت میانگین استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی به زیر ۵۰ درصد کاهش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: واقعیت این است که رعایت شیوه نامه و پروتکل های بهداشتی در استان ایلام همانند سایر نقاط کشور نوسان داشته و در برخی مقاطع زمانی، این همکاری مردم در رعایت پروتکل ها بسیار خوب بوده و در برخی زمان ها نیز این همکاری کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

« جمیل صادقی فر» تصریح کرد: همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی در فرودین ماه و اردیبهشت ماه سال جاری و ابتدای شیوع کرونا در استان بسیار خوب بود که نتیجه آن نیز در کاهش آمار مبتلایان و حتی سفید شدن استان از نظر شیوع ویروس کرونا نقش مهمی داشت و همچنین مقطع زمانی بعد از تیزماه و در  مردادماه در ۴ هفته ای که محدودیت های کرونایی، اجرا شد همراهی مردم نیز خوب بوده است.

 

وی گفت: در مقط زمانی کنونی، رعایت پروتکل های بهداشتی و همراهی مردم یک مقدار نسبت به مهرماه بهتر شده است و  شهرستان های ایوان و دره شهر جزو ۴۲ شهرستان های پرخطر کشور بوده است و پروتکل ها و محدودیت های شغلی گروه ۲ و ۳ و ۴ در این شهرستان ها اعمال شده است و نظارت بر رعایت بر پروتکل های بهداشتی در سطح اصناف در این شهرستان ها پیگیری می شود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام  با بیان اینکه متاسفانه ابتلا به بیماری کرونا در استان بیشتر درون خانوادگی شده است، افزود: بررسی های نشان می دهد که متاسفانه در هفته های اخیر، افرادی که به بیمارستان و  مراکز درمانی مراجعه می کنند بیشتر از یک خانواده هستند.

 

وی تصریح کرد: در فصل تابستان هر فردی که علائمی داشت، این علادم به حساب بیماری کرونا می گذاشت اما در فصل سرد و مهرماه، برخی افراد داشتن علائم را به حساب سرماخوردگی می گذارند که این موضوع، دو خطر عمده برای شیوع کرونا ایجاد می کند، اول اینکه بیماری کرونا که خیلی راحت در درون خانواده منتشر می شود و خطر دوم اینکه افراد با بی تفاوتی به این علائم متاسفانه با وضعیت بدحال وارد بیمارستان می شوند.

 

صادقی فر با اشاره به اینکه متاسفانه در هفته های اخیر در بهترین حالت میانگین استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در استان زیر ۵۰ درصد است، ابراز کرد: در حال حاضر مسائل خاص فصل پاییز هم به افزایش ابتلا به بیماری کرونا دامن زده است. برخی از مردم  تصور می کنند که داشتن برخی علائم  نشان دهنده آلرژی سال های گذشته و سرماخوردگی است که این امر به هیچ وجه صحیح نیست.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام  گفت: نزدیک به یک سوم مرگ و میرها در استان در اثر شیوع کرونا، مربوط به مهرماه و چند روز ابتدای آبان ماه بوده است، در هفته های اخیر، افرادی که بیماری زمینه ای ندارند و دارای سن پایین نیز هستند به کرونا مبتلا شده اند و مردم فکر می کنند خطر بستری شدن برای افرادی است که دارای بیماری زمینه ای بوده و یا دارای سن پایین هستند که این موضوع نیز به هیچ وجه صحت ندارد و تمام گروه ها باید خطر ابتلا به کرونا را جدی بگیرند.

 

وی با تاکید بر اینکه گروه سنی ۲۰ تا ۵۰ سال که بیشترین میزان مبتلایان را تشکیل می دهند کمترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی را  انجام می دهند، افزود: مکررا از طرق مختلف از برنامه های محله محور و برنامه های رسانه ای بر رعایت پروتکل های بهداشتی  توسط این گروه سنی تاکید می شود و توصیه می شود که حداقل به خاطر افراد آسیب پذیر خانواده خود و اطرافیان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

صادقی فر بیان کرد: توصیه ما به اقضار مختلف مردم این است که که در صورت داشتن هر علائمی از جمله تب، سرفه، تعریق، سردرد، گلودرد، اختلال در حس بویایی حتما مبنا را بر ابتلا به کرونا بگذارند و به حساب سرماخوردگی نگذارند و اگر این علامت ها را داشتنددر خانه بمانند، استراحت کنند، رژیم غذایی را رعایت کنند، پروتکل های بهداشتی قرنطینه  را رعایت کنند و با شماره ۴۰۳۰ تماس بگیرند و با همکاران بهداشتی ما مشورت کنند، این افردا حتما با رعایت قرنطینه می توانند جلوی انتقال کرونا را با دیگر افراد بگیرند و اگر علامت ها تشدید پیدا کرد به مراکز منتخب در حوزه بهداشت مراجعه کنند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام با بیان اینکه ۲۲ مرکز منتحب بهداشتی در حوزه کرونا شامل مراکز ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته  در سطح استان وجود دارد، گفت: افراد دارای علائم حاد با مراجعه به این مراکز غربالگری می شوند، پزشک آن ها را ویزیت و معاینه می کند و اگر نیاز باشد هم تست کرونا و نمونه گیری از آنها انجام می شود و  این افراد حتما باید در قرنطینه قرار گیرند.

 

وی بیان کرد: گروه های آسیب پذیر از جمله افراد دارای بیماری زمینه ای و مادران باردار باید بیش از دیگر افراد از خود مراقبت کرده و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و به محض شروع علامت ها حتما با ماما و مراکز درمانی تماس بگیرند و  مشاوره های لازم را دریافت کنند.

 

صادقی فر تصریح کرد: توصیه می شود که افراد اگر  علائم بیماری را در خود احساس کردند در همان روزهای اول، نسبت به درمان، قرنطینه و رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کنند که دچار مشکلات بعدی و بستری شدن در بیمارستان نشوند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام در پایان خاطرنشان کرد: از جمعیت عمومی استان نیز  انتظار می رود حتما از ماسک استفاده کنند، از ورود به تجمعات  پرهیز کنند، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و از ترددهای غیر ضروری خودداری کند چرا که خانه بهترین و امن ترین مکان برای افراد است.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی کرونا ایلام رعایت پروتکل های بهداشتی پروتکل های بهداشتی هفته های اخیر رعایت پروتکل ها رعایت کنند بیماری کرونا شهرستان ها صادقی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۸۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند

وزیر کشور با بیان اینکه فراجا در چارچوب های قانونی خود را موظف به رعایت قوانین می داند، گفت: به فراجا گفته شده که بین کسی که اغفال و اهمال دارد با کسی که مقاومت می کند فرق بگذارند، اساس این است که با تذکر اصلاح شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد وحیدی امروز در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی مذهی و سنتی ماست، اظهار کرد: غالب بانوان عفاف و حجاب را راعایت می‌کنند و خود را متعهد می‌دانند. تعداد اندکی هستند که رعایت نمی‌کنند که عده قابل توجهی با اندک تذکری رعایت می‌کنند، در میان آنها افرادی که در برابر قانون مقاومت می‌کنند انگشت شمار هستند.

وی افزود: فراجا در چارچوب‌های قانونی خود را موظف به رعایت قوانین می‌داند. به فراجا گفته شده که بین کسی که اغفال و اهمال دارد با کسی که ساختار شکنی می‌کند فرق بگذارند، اساس این است که با تذکر اصلاح شوند.

وحیدی ادامه داد: اجرای این طرح جزو وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قضایی است این کار به عنوان ضابط قوه است و اگر مشکلی باشد باید به قوه قضاییه ارجاع شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری دور دوم انتخابات پرداخت و توضیح داد: دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت، و در ۲۲ حوزه برگزار می‌شود. از این ۲۲ حوزه، در ۸ حوزه که شامل تهران هم می‌شود انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

وزیر کشور در خصوص آموزش‌های مورد نظر به مردم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی، گفت: آموزش‌های لازم در این خصوص به مردم از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی، داده خواهد شد. ضمن آنکه در دوره قبل که در چند الکترونیکی برگزار کردیم بسیار موفقیت آمیز بود.

وی در خصوص تبلیغات داوطلبان اظهار کرد: تبلیغات نمایندگان از یک هفته قبل از شروع دور دوم انجام خواهد شد.

وزیر کشور درباره نشست‌های امنیتی ایران و پاکستان اظهار داشت: در سفر به پاکستان با مسئولان امنیتی مذاکراتی داشتیم؛ نظرهای طرفین یکی بود، و هر دو در خصوص برقراری امنیت تأکید داشتند و معتقدیم جریان‌های تروریستی که هم در خاک ایران و هم پاکستان عمل می‌کنند از طرف جریان‌های تروریستی خارجی هدایت می‌شوند.

وی تصریح کرد: برای برقراری هماهنگی‌های بیشتر در کنترل مرز و هماهنگی‌های اطلاعاتی بیشتر، مذاکراتی صورت گرفت که امیدواریم در عمل شاهد امنیت بیشتر مرزها باشیم.

کد خبر 747551

دیگر خبرها

  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل
  • نگاه به اقشار کم‌بضاعت لرستان در راستای خودکفایی آنها باشد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • وزیر کشور: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف