Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم مشاغل خُرد را با مهارت آموزی برای دوران پسا کرونا آماده کنیم، گفت: مشاغل خانگی گذشته جوابگوی نیازهای روز نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، حسین فتحی در نشست خبری آغاز اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم مشاغل خُرد را با مهارت آموزی برای دوران پسا کرونا آماده کنیم، اظهار داشت: مشاغل خانگی گذشته جوابگوی نیازهای روز نیست و جهاد دانشگاهی قرار است با یک کار علمی برای بروز کردن این مشاغل، بازار کسب و کارهای کوچک را رونق دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ظرفیت سنجی مناطق، توانمندسازی افراد و اتصال محصولات به بازار فروش را از اهداف این طرح دانست و گفت: در سایر کشورها، توسعه مشاغل خانگی یکی از کارهای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سال 99 در قالب طرح ملی مشاغل خانگی در استان ما 3 هزار نفر آموزش و توانمند می‌شوند، ابراز داشت: تلاش می کنیم در اخذ تسهیلات هم این افراد در اولویت قرار گیرند.

خراسان شمالی| رونق مشاغل خانگی و اقتصاد مقاومتی؛ از حرف تا عمل مسئولان چقدر فاصله است؟+فیلماختصاص10درصد بودجه مشاغل روستایی به مشاغل خانگی/بسته اشتغال کرونایی ابلاغ شد

وی با اشاره به اینکه این طرح با اولویت زنان سرپرست خانوار اجرا می‌شود، تصریح کرد: جوانان نیز در توانمند شده و با مهارت لازم وارد بازار کار می‌شوند.

فتحی با اشاره به اینکه محصولات و خدمات باید به بازار متصل شوند، ابراز داشت: با فروشگاه های مجازی و نمایشگاه های فصلی با این شاغلان همکاری می شود تا محصولات تولیدی مستقیما به دست مصرف کننده برسد.

وی افزود: در این مرحله و فاز اول طرح، برای مشاغل قالیبافی، بافتدگی تابلو فرش، خیاطی لباس، تولیدات چرم، کیف و کفش، رودوزی سنتی، حکاکی روی فلز، کیف‌سازی مدرن، گلیم بافی، جاجیم بافی، عروسک سازی، بافتدگی سنتی و ملحفه‌دوزی مهارت آموزی و توانمند سازی صورت می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 350 رشته مشاغل خانگی تعریف شده داریم تاکید کرد: پس از اتمام فاز اول طرح و شناسایی مزیت‌های نسبی جدید، مشاغل و کسب و کارهای اینترنتی را هم به لیست مهارت آموزی اضافه خواهد کرد.

وی در پاسخ به تسنیم، با بیان اینکه در مشاعل خانگی اجباری برای بیمه شدن وجود ندارد، ابراز داشت: مشاغل خانگی به دلیل اینکه تابع قانون کار محسوب نمی‌شود، لزومی برای بیمه شدن ندارد. اگر اجباری برای بیمه کردن افراد تحت پوشش باشد، افراد از جذب و آموزش اجتناب می کنند.

فتحی با اشاره به اینکه متقاضیان می‌توانند در بیش از یک رشته مهارت آموزی کنند، خاطر نشان کرد: با انتخاب اولویت توسط متقاضی، در صورت وجود ظرفیت، افراد می‌توانند برای آموزش و مهارت آموزی از دو رشته استفاده کنند.

انتهای پیام /111/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مهارت آموزی مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۹۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی در لرستان لازم است

ایسنا/لرستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بر لزوم ایجاد بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی در استان تاکید و اظهار کرد: کارگر و کارفرما لازم و ملزوم هم هستند و باید برای محدودیت‌هایی که در استان وجود دارد، استثنا قائل شویم.

فرهاد ناصری‌نیا امروز (۱۲ اردیبهشت ماه) در آیین تجلیل از نخبگان جامعه کارگر و تولید استان که در استانداری لرستان برگزار شد، گفت: امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم و حساسیت جنگ اقتصادی برای مسؤولان حوزه اقتصاد و کارگران روشن است. 

وی ادامه داد: در همه مولفه‌های اقتصادی که منجر به توسعه می‌شوند، اگر استان‌های زاگرس‌نشین مانند لرستان متفاوت دیده نشوند، اتفاق‌های برجسته‌ای در حوزه اشتغال نخواهد افتاد.

او با بیان اینکه تا وقتی معافیت مالیاتی، اعتبارات تبصره‌ای، نرخ دستمزد و مشوق‌های کارگری به استان تعلق نگیرد، سرمایه‌گذار رغبتی برای سرمایه‌گذاری نخواهد داشت، افزود: کارگاه‌های زودبازده و کوچک در پایداری اشتغال موثرند، اما باید چند موضوع را در نظر داشت و آن اینکه بازار فروش را برای تولیدکنندگان این کارگاه‌ها مهیا و دست واسطه‌گران را در فرآیند فروش کوتاه کنیم.

وی تاکید کرد: کارگر و کارفرما لازم و ملزوم یکدیگرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) جزئیات ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از فردا
  • آغاز ثبت‌ نام سربازان برای دریافت مشوق‌ های مهارت‌ آموزی از شنبه
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • پول‌ های زیر فرش/ پردرآمدترین مشاغل خانگی کدام‌اند؟
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • صدور ۱۲ هزار پروانه مشاغل خانگی طی سال گذشته در هرمزگان
  • ایجاد بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی در لرستان لازم است
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول