Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@20:15:00 GMT

ایجاد پروژه‌های مشترک فرهنگی در حوزه پویانمایی

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۹۳۳۸

ایجاد پروژه‌های مشترک فرهنگی در حوزه پویانمایی

​انیماتورهای ایران و یونان در وبینار «چشم‌انداز همکاری‌های مشترک ایران و یونان در حوزه پویانمایی» که به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در آتن برگزار شد، بر ضرورت ایجاد پروژه‌های مشترک فرهنگی تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت روز جهانی پویانمایی (انیمیشن)، نخستین وبینار تخصصی «چشم‌انداز همکاری‌های مشترک ایران و یونان در حوزه پویانمایی» با حضور انیماتورهای برتر ایران و یونان به همت رایزنی فرهنگی ایران در آتن و با مشارکت اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و ایرانیان خارج از کشور، آسیفای یونان، خانه انیمیشن ایران و جشنواره بین‌المللی انیماسیروس در بستر فضای مجازی، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این وبینار، محمد مهدی همدانی، تهیه کننده و مدیر هلدینگ اسکای فریم و از اعضای خانه انیمیشن انقلاب، اشکان رهگذر، کارگردان و مدیر استودیو هورخش و امیر سحرخیز، رییس صنف انیمیشن ایران و تهیه کننده و از کشور یونان، واسلیس کارامیچانیس، رییس آسیفا یونان و رییس جشنواره بین‌المللی انیماسیروس، ماریوس یوآنیدیس، انیماتور و خانم آناستاسیا دیمیترا، استاد دانشگاه و متخصص پویانمایی شرکت کردند.

مهدی نیکخواه قمی، رایزن فرهنگی کشورمان در یونان ضمن تبریک روز جهانی پویانمایی به دست اندرکاران این صنعت فرهنگی و تبریک روز ملی یونان به شرکت کنندگان یونانی از مشارکت حاضران در این رویداد فرهنگی قدردانی کرد.

وی در ادامه سخنانش، با اشاره مختصر به فعالیت‌های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آتن گفت: رایزنی فرهنگی ایران در یونان در تلاش است تا با برقرای ارتباط مؤثر میان هنرمندان دو کشور گام مثمرثمری در راستای توسعه ارتباطات فرهنگی و هنری بردارد.

رایزن فرهنگی کشورمان همچنین، افزود: مهمترین وظیفه دیپلماسی فرهنگی ارتقا تصویر ملت‌ها از یکدیگر و تصحیح ادراکات و رفع سو تفاهم‌ها است. متأسفانه، امروزه رسانه‌ها با اهداف سیاسی و با انتشار اخبار و داده‌های جعلی ضمن وارونه نشان دادن وقایع، ملت‌ها را از یکدیگر دور کرده و به هراس‌های تصنعی از یکدیگر دامن می‌زنند. اما فرهنگ و هنر گوهری است که ملت‌ها را به هم نزدیک کرده و شناخت عمیق از همدیگر را تسهیل می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت محصولات فرهنگی و صنایع خلاق به ویژه در حوزه پویانمایی خاطرنشان کرد: امروزه صنایع خلاق و بطور خاص پویانمایی نقش مهمی در توسعه روبط فرهنگی دارند. در این صنعت فرهنگی، هنرمندان خلاقیت ذهنی خود را به تصویر کشیده و به آن جان دهند و علاوه بر داستان پس زمینه‌های فرهنگی موجود در اثر را به مخاطب منتقل می‌کنند.

نیکخواه قمی به اهمیت و نقش انقلاب اسلامی در شکوفایی این صنعت در ایران پرداخت و مطرح کرد: صنعت انیمیشن پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشد قابل توجهی داشت به گونه‌ای که امروزه، علاوه بر مراکز دولتی بیش از صد استودیو کوچک و بزرگ در این عرصه امروز فعالند.

وی در پایان سخنان خود، با آروزی موفقیت برای طرفین ادامه داد: امیدوارم در این وبینار که متخصصین برتر این صنعت از دو کشور ایران و یونان در آن حضور دارند، ضمن تشریح ظرفیت‌های دو طرف، راهکار لازم برای گسترش تبادلات فرهنگی در این عرصه ارئه شود.

واسیلیس کارامیچانیس، رییس آسیفا هلاس و رییس جشنواره بین‌المللی انیماسیروس با اشاره به روبط خوب خانه انیمیشن انقلاب و جشنواره انیماسیروس گفت: باعث افتخار من است که امروز در بین شرکت کنندگان این وبینار هستم. با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در آتن توانستیم سال گذشته تفاهمنامه‌ای را با آسیفا ایران به امضای برسانیم.

وی همچنین به حضور انیماتورهای خوب ایرانی در ادوار مختلف این جشنواره بین‌المللی اشاره کرد و گفت: این همکاری‌ها بیش از هفت سال است که ادامه پیدا کرده است  و امیدوارم که روز به روز شاهد رشد این همکاری‌ها در زمینه‌های مختلفی از جمله ایجاد کارهای مشترک و حضور انیماتورهای دو طرف در ایران و یونان باشیم.

 

لزوم تشکیل کارگروه‌ همکاری‌های مشترک ایران و یونان در حوزه پویانمایی

محمد همدانی، تهیه کننده و مدیر هلدینگ اسکای فریم سخنانی در خصوص اهمیت انیمیشن و برنامه‌های پیش روی خانه انیمیشن در این حوزه ایراد کرد و گفت: امروز، انیمیشن ایران یکی از قویترین انیمیشن‌های دنیاست و کارهای ایرانی رنکینگ بین‌المللی دارند.

همدانی ادامه داد: علاوه بر کار حرفه‌ای انیماتورهای ایرانی، هزینه تولید پویانمایی در ایران ارزان است. شاید کاری که میلیون‌ها دلار برای ساخت یک انیمیشن در خارج از ایران هزینه داشته باشد این کار توسط انیماتورهای ایرانی با قیمت به مراتب ارزان تر و چه بسا با کیفیتی بالاتر انجام می‌پذیرد.

وی با اشاره به تشابهات فرهنگی دو کشور گفت: فرهنگ، سبک زندگی و داستان‌های ما تشابهات زیادی با یکدگیر دارند و من زمانی که در یونان بودم، احساس می‌کردم اینجا خانه من است.

همدانی به اهمیت افزایش این همکاری‌های و تشکیل کارگروه‌هایی ویژه متشکل از انیماتورهای دو طرف پرداخت و افزود: یونان دروازه حضور ایران در حوزه انیمیشن به بازارهای اروپاست، پس حضور ما در این عرصه در یونان بسیار حائز اهمیت است.

سپس خانم آناستاسیا دیمیترا، استاد دانشگاه در حوزه پویانمایی از اهمیت همکاری بین آسیفا یونان با سایر کشورها سخن گفت و جایگاه ایران را در این همکاری‌ها ویژه دانست. وی همچنین به اهمیت تولید محصولات مشترک اشاره کرد.

در ادامه این وبینار، امیر سحر خیز، رییس صنف انیمیشن ایران و تهیه کننده با اشاره به نقش پررنگ انیمشن در نزدیکی ملت‌ها، پویانمایی را در حال حاضر یکی از پیشروترین نوع هنر دانست.

وی با اشاره با گسترش ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال شده گفت: ما باید این تهدید را به چشم فرصتی برای همکاری‌های بیشتر و افزایش میزان تولید محصول ببینیم.

سحر خیز در ادامه به اهمیت همکاری‌های ایران و یونان به عنوان دو پایه تمدن بشری اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد که ما می‌توانیم در زمینه‌های زیادی همکاری داشته باشیم و از محدودیت‌ها عبور کرده و برای دو کشور فرصت‌هایی را پدید بیاوریم.

 

ایجاد پلتفرم‌های بازدید آنلاین از نمایشگاه‌ها و موزه‌های ایران و یونان

اشکان رهگذر، تهیه کننده و مدیر استودیو هورخش که سابقه همکاری با یونانیان در پروژه‌های مختلف را داشته است، سخنران بعدی این وبینار بود. وی در خصوص این همکاری‌ها گفت: هنرمندان دو کشور توانستند در قالب کارهای مشترک اعتمادسازی خوبی داشته باشند و امیدوارم این حرکت سبب همکاری‌های بیشتر و گسترده‌تر شود. 

آخرین سخنران این وبینار، ماریوس یوانیدیس، یکی از انیماتورهای برجسته یونان بود. وی ضمن تشریح پروژه‌های شاخص در زمینه انیمیشن در یونان از ایجاد پلتفرم‌های بازدید آنلاین از نمایشگاه‌ها و موزه‌ها خبر داد و توضیحاتی تخصصی از برنامه‌های آسیفا هلاس ارائه کرد.

در پایان این وبینار، طرفین اعلام کردند که باید گام‌های هماهنگی برای افزایش همکاری‌های فی مابین برداشته شود تا در آینده نزدیک شاهد به ثمر رسیدن این همکاری‌ها در قالب پروژه‌های مشترک باشیم.

بدین منظور مقرر شد؛ پیشنهادهای همکاری از سوی دو طرف ارائه و در صورت لزوم در وبیناری دیگر برای اجرایی سازی آن بحث و تبادل نظر شود.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: یونان پویانمایی ایران جشنواره بین المللی حوزه پویانمایی ایران و یونان انیمیشن ایران رایزنی فرهنگی همکاری ها خانه انیمیشن تهیه کننده دو کشور ملت ها دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۹۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صائبی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری نشست مشترک با معاونت سازمان بوستان‌های شهرداری تهران و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و اظهار کرد: این نشست به منظور هم فکری در خصوص برنامه‌های مشترک در حوزه توسعه فرهنگی، اجتماعی و سلامت استان تهران برگزار شد.

مشاور استاندار تهران با تاکید بر ضرورت گسترش تعاملات و همکاری‌های علمی و تحقیقاتی استانداری با مراکز علمی، بازدیدها و همکاری‌های تحقیقاتی را مهم دانست و عنوان کرد: در این زمینه بهره مندی از توان تجربی و نیروی انسانی طرفین برای انجام طرح‌های مطالعاتی تحقیقاتی راهگشا خواهد بود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران بر ضرورت برنامه ریزی های مطلوب در حوزه توسعه فرهنگی، اجتماعی و سلامت استان تهران تاکید کرد و گفت: به طور کلی، توسعه، رشد تدریجی برای رسیدن به پیشرفت را یادآوری می‌کند، لذا ما می‌توانیم با برنامه ریزی های صحیح، همکاری و تعاملات مشترک ویژه، اتفاقات مطلوبی را در این بخش رقم بزنیم.

صائبی از آمادگی استانداری تهران برای انعقاد تفاهم نامه همکاری درحوزه نیازهای مشترک فرهنگی، اجتماعی و سلامت در پایتخت خبر داد.

کد خبر 6087141

دیگر خبرها

  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان، رو به فزونی است
  • همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی با قوت ادامه می‌یابد
  • حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی
  • پدافند فرهنگی مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • فرهنگ مشترک؛ سرمایه دو ملت
  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت