Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار با کاهش 13835 واحدی معادل 1.06 درصد به رقم یک میلیون و 288 هزار و 189 واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت 55 واحدی به رقم 16 هزار و 124 واحد رسید.
به گزارش خبرگزاری آریا ، امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین و آخرین روز کاری هفته ( چهارشنبه هفتم آبان ماه 99)، همانند روزهای گذشته، بازهم شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش 3619 واحدی معادل 1.06 درصد به رقم 336 هزار و 895 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت 3157 واحدی معادل 0.83 درصد، عدد 376 هزار و 995 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 2067 واحدی به رقم 246 هزار و 923 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 20753 واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و 746 هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 10292 واحد کاهش به رقم 882 هزار و 445 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 27320 واحد کاهش همراه بود و عدد 2 میلیون و 838 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

در آخرین روز فعالیت بازار سرمایه در هفته جاری، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با 1518 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی شاخص کل بورس داشت و پس از آن، نمادهای معاملاتی شتران، تاپیکو، پارسان و شبندر، بیشترین تاثیر منفی را داشتند.
همچنین نماد معاملاتی خودرو متعلق به ایران خودرو با 896 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشت و پس از آن، نمادهای کچاد، فخوز، شپدیس، نوری و پاکشو، بیشترین تاثیر مثبت را در جلوگیری از افت بیشتر شاخص کل بورس داشتند.
با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز هفته، معامله‌گران بورس 7 هزار و 895 میلیارد برگه بهادار و سهام را در قالب 789 هزار و 612 نوبت معامله و به ارزش 71 هزار میلیارد ریال داد و ستد کردند.
در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نمادهای غزر، قثابت، ختور، رانفور، حتوکا، افق و فجر در مقابل بیشترین کاهش قیمت متعلق به نمادهای کهمدا، تکشا، شبریز، شیران، شتران و وخارزم است.
پُرتراکنش‌های بازار امروز
روند معاملات امروز نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی آبادا، فولاد، خودرو، ثبهساز، شبندر، فملی و سیتا به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شدند.
بیشترین عرضه و تقاضا
بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی خودرو، وبملت، ولپارس، ولغدر، کدما و ونوین با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای معاملاتی وملی، حکشتی، شپنا، خگستر، ثامید، کحافظ و شیران بیشترین حجم عرضه را داشتند.
نوسان نماگر صنایع
امروز نیز همانند روزهای اخیر، شاهد روند کاهشی بسیاری از شاخص های صنعت بودیم. به گونه ای که شاخص صنعت زراعت با 4730 واحد کاهش معادل 3.08 درصد، اداره بازارهای مالی با 57 واحد کاهش معادل 3.12 درصد، فنی مهندسی با 221 واحد کاهش معادل 3.40 درصد، محصولات کاغذ با 4546 واحد کاهش معادل 3.93 درصد، رادیویی با 323 واحد کاهش معادل 1.29 درصد، اطلاعات و ارتباطات با 41 واحد کاهش معادل 4.48 درصد و فراورده نفتی با 204201 واحد کاهش معادل 4.56 درصد، مواجه شدند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نمادهای معاملاتی واحد کاهش معادل 3 بیشترین تاثیر واحد رسید شاخص کل کل بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۹۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) با رشد ۱۰۶۹ واحدی به ۲,۳۰۴,۴۴۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۴۶۵۰ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۱۱.۴ میلیارد سهم بود که طی ۳۴۸,۰۶۸ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۷۵,۹۳۷.۷ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۰۹,۵۸۵.۲۱۵ میلیارد ریال شد.

امروز فملی، شبندر و فایرا نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای پارسان، فولاد و کگل از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای فجهان، شگویا و وسپهر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، آریان و ساروج نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

کد خبر 6087571 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟