Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز در مصوبه ای دولت را ملزم به پرداخت یارانه برای تامین کالاهای اساسی به مردم کردند با این هدف که با اجرایی شدن آن، 60 میلیون ایرانی با دریافت کالابرگ الکترونیکی نیازهای اساسی خود را برآورده سازند.

به گزارش تابناک، بعد از یک ماه از تصویب کلیات طرح تامین کالاهای اساسی در مجلس، امروز نمایندگان با رای مثبت به جزئیات آن، دولت را ملزم به پرداخت یارانه برای تامین کالاهای اساسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجلس شورای اسلامی در این مصوبه دولت را مکلف کرد که برای تامین بخشی از نیازهای معیشتی خانوارهای کشور به ویژه خانوارهای کم برخوردار از ابتدای شش ماهه دوم امسال به صورت ماهانه به تعداد حداقل ۶٠ میلیون نفر اعتبار به کارت یارانه نقدی سرپرست خانوار واریز کند. این مبلغ برای هر یک از افراد سه دهک اول از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، رزمندگان معسر و افراد با درآمد کمتر از حداقل حقوق و دستمزد و مبلغ به میزان 120 هزار تومان و برای افراد در سایر دهک ها 60 هزار تومان به صورت ماهیانه است. همچنین باید این اعتبار صرفا برای تامین کالای اساسی و ضروری در نظر گرفته شده و وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی نیز موظف شدند امکان تخفیف در خرید این کالاها را برای مشمولان آن فراهم کنند.

البته در حالی پرداخت کوپن الکترونیکی کلید خورد که روز گذشته دولت صراحتا با آن مخالفت کرده بود. این موضوع راعلی ربیعی سخنگوی دولت به صراحت بیان کرد و رئیس‌جمهوری هم بر آن صحه گذاشت. طبق گفته ربیعی اعتقاد دولتی ها آن است که باید هرگونه کمک به مردم از راه کارشناسی بدون آثار منفی بر زندگی مردم در میان مدت و دراز مدت و به هم خوردن تعادل بودجه صورت گیرد؛ حال با توجه به این اختلاف نظر انتظار می رود که در صورت تائید نظر مجلس از سوی شورای نگهبان و تبدیل آن به قانون دولت به درستی مصوبه را اجرایی کند.

علاوه بر این نمایندگان امروز با رای مثبت به دو طرح تحقیق و تفحص این مجوز را صادر کردند که از «عملکرد منطقه آزاد قشم» و «نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی» تفحص شود. همچنین لایحه موافقتنامه بین دولت های ساحلی دریای خزر در زمینه حمل و نقل نیز به تصویب رسید و کمال علیپور نماینده قائمشهر این توضیح را داد که این موافقت‌نامه ارتباطی با تقسیم دریای خزر ندارد و به حذف روادید در حمل و نقل کالا بر می گردد.

امروز هم نمایندگان قبل از بیان تذکرات و نطق های خود اقدام رییس جمهور فرانسه در حمایت از توهین به پیامبر اسلام (ص) را محکوم کردند و نمایندگان اقلیت‌های دینی نیز با صدور بیانیه ای تاکید کردند که با احترام به تجربه مشترک و دیرین جوامع خود در ایران اسلامی با محکومیت چنین رفتارهایی از سردمداران چنین کشورها می‌خواهیم که چنانچه خواهان صلح و هم زیستی ادیان و فرهنگ‌ها هستند به تجدیدنظر اساسی به رویکردها و باورهای غلط‌شان دست یابند.

همچنین نمایندگان از فرصت تذکر و نطق برای بیان مشکلات و دغدغه های جامعه و مردم استفاده کردند. نصرالله پژمان فر رییس کمیسیون اصل 90 مجلس از مشکلات به وجود آمده برای بسیاری از مشاغل با شیوع کرونا سخن گفت و توضیح داد:« بخش خدمات در کشور بیش از سایر بخش ها آسیب دیده و از جمله آن می توان به وضعیت مشهد اشاره کرد که به دلیل با تعطیلی 9 ماهه هتل داران با مشکل مواجه شده و نمی توانند قد راست نخواهد کرد. باید مسوولان طرحی برای رفع این معضل داشته باشند.»

لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین هم به مشکلات اقتصادی مردم اشاره کرد که نمی دانند چگونه باید مایحتاج اساسی خود را تامین کنند؟ او گفت: نماینده پل ارتباطی مردم با مسوولان است تا مشکلاتشان را به گوش آن ها برساند اما ما در 5 ماه گذشته دسترسی به رییس جمهور نداشته و نمی دانیم چه پاسخی به سوالات مردم بدهیم.
رضا حاجی پور نماینده آمل هم با انتقاد از عملکرد دولت در رفع مشکلات اقتصادی مردم گفت که هر روز سفره مردم کوچک تر می شود، باید به داد مردم رسیده و به فکر معیشت آن ها بود. ما در کشور ظرفیت های درآمدی بسیار بالایی داریم ولی متاسفانه دولتمردان نتوانسته اند مدیریت ظرفیت ها را در دست بگیرند.
امروز جلسه پارلمان بدون حضور محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی به دلیل ابتلای او به کرونا برگزار شد و مدیریت جلسه بر عهده احسان قاضی زاده و علی نیکزاد نواب رییس مجلس بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن دونالد ترامپ کوپن الکترونیکی کلید خورد 60 میلیون ایرانی علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن دونالد ترامپ برای تامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۹۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد

        به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی روز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از محل برگزاری مناظرات انتخاباتی در محل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: برگزاری مناظرات انتخاباتی در دور نخست، نقش مهمی در شناخت نامزدها داشت و این رویکرد برای دور دوم نیز انجام خواهد گرفت.   محمدکمال سروری‌ها افزود:برگزاری این مناظرات فرصتی مناسب برای نامزدها است تا با هزینه کمتر، برنامه ها و افکار خود را بهتر بیان کنند و از سوی دیگر برای مردم نیز فرصتی مغتنم است تا با صرف زمان اندک، با نامزدها آشنایی بیشتری پیدا کنند.   مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی با بیان اینکه نامزدها باید اولویت های اول مردم را شناسایی و راه کارهای آن را ارائه کنند گفت: مناظرات انتخاباتی در رسانه های رسمی استان در حال ضبط است و در موعد مقرر انتشار خواهد یافت. وی عنوان کرد: مردم ایران، لیاقت قوی ترین و شایسته ترین منتخبان برای نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند، از این رو باید انسانی کارآمد و کاربلند راهی مجلس شورای اسلامی شود.   سروری ها افزود: نامزدها باید اولویت های اول مردم را شناسایی و راه کارهای آن را با تلاش پیگیری کنند.   مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی هزار و ۲۰۰ شعبه اخذ رای برای حوزه مشهد و کلات پیش بینی شده است که نسبت به انتخابات مرحله نخست ۶۱۲ شعبه کاهش یافته است.   در دور نخست انتخابات مجلس، تکلیف ۱۷ نفر از ۱۸ نماینده در ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی معلوم شد و یک نماینده دیگر باید از میان ۲ نامزد شامل "کاظم معتمدی فر و حسنعلی اخلاقی" برای تصاحب یک کرسی دیگر حوزه انتخابیه مشهد و کلات در دور دوم انتخابات برگزیده شود.   نفر نخست این فهرست ۲ نفره به ترتیب بیشترین آرا، کاظم معتمدی فر، مدیر عامل سابق شرکت پدیده شاندیز است. وی دانش آموخته دانشگاه علم و صنعت ایران است و ۴۰ سال تجربه مدیریتی، آموزشی و پژوهشی در بخش های دولتی و خصوصی را در کارنامه دارد. معتمدی فر در مرحله نخست این انتخابات ۱۴۴ هزار و ۵۲۳ رای به دست آورد.   نفر دوم این فهرست حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی است که ۵۵ سال دارد و دارای مدرک دکترای رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی است، وی عضو شورای شهر مشهد در دوره چهارم بود و مورد حمایت ائتلاف "شانا" است. اخلاقی در مرحله اول انتخابات ۱۳۰ هزار و ۲۰۲ رای کسب کرد.

دیگر خبرها

  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند