Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس اعلام مرکز آمار، شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در تابستان امسال به عدد ۶۹۸.۸ رسید که این رقم نسبت به شاخص فصل قبل (٥٣٦.٥)، ٣٠.٣ درصد افزایش داشته است.

درصد تغییرات شاخص قیمت نسبت به فصل مشابه سال قبل (نرخ تورم نقطه به نقطه) معادل ۷۱.۴ درصد بوده است که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (٣١.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٩) ٣٩.٥ واحد درصد افزایش داشته است.

در بین تمامی گروه‌های اجرایی، گروه «آهن آلات میلگرد پروفیل درب و پنجره و نرده» با ۱۷۲.۲ درصد بیشترین تورم نقطه به نقطه را به خود اختصاص داده است. در همین دوره کمترین درصد تغییر نقطه به نقطه نیز مربوط به گروه اجرایی «شیشه» با ٣١.٣ درصد افزایش بوده است.

نرخ تورم سالیانه نهاده‌های ساختمانی در تابستان امسال ۴۰.۸ درصد بود که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (٢٩.٣) ١١.٥ واحد درصد افزایش داشته است.

بیشترین نرخ تورم شاخص کل در یک سال گذشته مربوط به پاییز ١٣٩٨ که معادل ۴۲.۲ درصد و کمترین نرخ تورم سالیانه مربوط به بهار ١٣٩٩ که معادل ٢٩.٣ درصد بوده است.

در بین گروه‌های اجرایی نیز بیشترین نرخ تورم در همین دوره مربوط به گروه اجرایی«آهن آلات میلگرد پروفیل درب و پنجره و نرده» با ۷۱.۹ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم با ١٥.٧ درصد افزایش متعلق به گروه «شیشه» بوده است.

همچنین نرخ تورم نهاده‌های ساختمانی در تابستان ١٣٩٩ نسبت به فصل  قبل (تورم فصلی) معادل ۳۰.۳ درصد بوده است که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (١٧.٣) ١٣.٠ واحد درصد افزایش داشته است.

بیشترین تورم فصلی در طول یک سال گذشته مربوط به همین فصل و کمترین درصد تغییر فصلی شاخص کل مربوط به پاییز ١٣٩٨ با ۳.۴ درصد تغییر بوده است.

در همین فصل در بین گروههای اجرایی، بیشترین درصد تغییر فصلی مربوط به گروه اجرایی «آهن آلات میلگرد پروفیل درب و پنجره و نرده» با ۶۳.۹ درصد افزایش و کمترین درصد تغییر نیز مربوط به گروه اجرایی «خدمات» با ٥.٥ درصد افزایش بوده است.

به گزارش ایرنا، افزایش نرخ نهاده‌های ساختمانی یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن است که این نهادهها دایره وسیعی از مصالح تا خدمات ساختمانی را در بر می‌گیرد و در کنار رشد قیمت زمین که عنصر تعیین کننده در بهای تمام شده تولید در بخش مسکن است، قیمت نهایی را رقم می‌زند.

برچسب‌ها مرکز آمار ایران مصالح ساختمانی مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرکز آمار ایران مصالح ساختمانی مسکن مرکز آمار ایران مصالح ساختمانی مسکن اخبار کنکور درصد افزایش داشته نهاده های ساختمانی درصد تغییر نرخ تورم فصل قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۰۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳

در گفتگوی ویژه خبری موضوع تنظیم بازار کالا‌های اساسی با مشارکت تشکل‌ها مورد بررسی قرار گرفت و آقای پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی و آقای کاشانی رئیس اتحادیه سراسری تولیدکنندگان تخم مرغ به سوالاتی پاسخ دادند.

پیمان پاک گفت: وقتی عرضه از تقاضا فزونی بگیرد و اختلاف داشته باشد، تنظیم بازار محقق نمی‌شود، وقتی شما نتوانید تولید را تثبیت کنید و با هرگونه سیاست و فشاری نمی‌توان به ثبات و تعادل دست پیدا کنیم. کالای تخم مرغ در این زمینه یک نمونه است و ما طی سال گذشته رشد و رونق تولید داشتیم و در کنار آن برای افزایش عرضه باید به تولید کننده هم اطمینان بدهیم. ما در ۶ ماهه اول سال به دلیل افزایش دما کاهش مصرف را داریم و در شش ماهه دوم افزایش تقاضا داریم. برای تنظیم این موضوع، یک راه این بود که دولت با همراهی بخش خصوصی، برنامه ریزی کند مازاد عرضه را به بازار کشور‌های اطراف صادر کند.

در ادامه کاشانی گفت: سال ۱۴۰۰، واردکننده تخم مرغ بودیم و با حضور دولت جدید با واگذاری کلیه وظایف تولید و صادرات به تشکل ها، سال ۱۴۰۱، ۵۴ هزار تن و در سال ۱۴۰۲ رقم صادرات به ۱۳۷ هزار تن رسیده که این رقم بسیار قابل توجه است. هدفگذاری ما برای امسال ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تن صادرات است. ترکیه که کشور رقیب ما است، امسال نسبت به آنها تولید بهتری داشتیم. در سال ۱۳۹۹، ۹۰۰ هزار تن تولید تخم مرغ ما بوده، امسال این میزان به ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسیده است.

او افزود: در گذشته صادرات سنتی به عراق یا افغانستان داشتیم، اما اکنون به قطر، امارات، ترکمنستان و حتی در مقاطعی به پاکستان صادر کنیم. اولین محموله صادرات به روسیه نیز هفته آینده ارسال می‌شود. روسیه یکی از کشور‌هایی است که ضوابط بهداشتی سختی دارد، اما برای نخستین بار صادرات این کالا به روسیه انجام می‌شود. 

پیمان پاک در خصوص تامین نهاده گفت: ۷۰ درصد قیمت تمام شده مرغ و تخم مرغ در حوزه نهاده‌ها است در یک سال گذشته هدف وزارت جهاد این بوده که قیمت تمام شده تولید را کاهش دهد. از جمله نکات مهم در هزینه تمام شده تولید طیور، بخش نهاده هاست. نهاده‌ها امروز به صورت مدت دار و در یک بازه مشخص با ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر از نرخ مصوب در اختیار مرغدار قرار می‌گیرد. این الگو در تولید مرغ نیز اجرا خواهد شد. وقتی مرغدار بداند که برای شش ماه آینده، نهاده دارد، افزایش تولید اتفاق می‌افتد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • تورم ترکیه چقدر است؟
  • تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت
  • تورم در ترکیه به ۷۰ درصد رسید