Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@15:18:55 GMT

تدوین آیین نامه جدید واردات کولبری و ملوانی

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۰۲۳۴

تدوین آیین نامه جدید واردات کولبری و ملوانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، علی مویدی خرم آبادی گفت: امروز در جلسه نهایی طرح ساماندهی نظارت بر واردات کالا از طریق ملوانی و کولبری، مصوب شد برنامه ریزی‌های جدیدی برای انضباط بخشی در بحث واردات مرزی انجام شود که در صورت اجرا اشتغال پایدار و بهبود معیشت هم وطنان مرزنشین را رقم خواهد زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با اجرای این مقررات جدید قوانین دست و پاگیر تجارت مرزی پیشین کنار گذاشته خواهد شد و اصطلاحات غلط و دور از شأن هموطنان ایرانی مثل ته لنجی و کولبری حذف شده و با تغییر به تجارت مرزنشینان امکان ادامه فعالیت آن‌ها را به صورت قانونی فراهم می‌کند.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در این آئین نامه به روانسازی تجارت مرزی توجه ویژه‌ای و سهم این تجارت هم به گونه‌ای در نظر گرفته شد که بیشترین توجه و بیشترین آورده آن برای مرزنشینان باشد.

مویدی درباره حجم در نظر گرفته شده برای واردات مرزی مرزنشینان در طرح جدید افزود: تقریباً محدودیت‌ها برای مرزنشینان کمتر شده است و انعطاف در بحث واردات برای آن‌ها بیشتر شده ضمن اینکه از ابتدا تا انتهای واردات مرزی تحت اختیار خود مرزنشینان انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: این طرح در اولین فرصت تسلیم ریاست جمهور خواهد شد و پس از تصویب در جلسه سران قوا اجرا خواهد شد.

کد خبر 5058699

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کوله بری قیمت دلار بانک مرکزی ایران ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت شاخص کل بورس قیمت نفت بازار سرمایه بازار سهام تولید نفت وزارت جهاد کشاورزی فولاد اقتصاد چین قیمت یورو بازار سهام اسیا خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۰۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رضا مراد صحرایی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: پس از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین، نخستین آیین نامه برای اجرای این سند یعنی بخش مهارت آموزی دانش آموزان تصویب شد. این آیین نامه در ۱۰ ماده به تصویب هیات دولت رسید. بر این اساس تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد. این عدد الان ۳۹ درصد است.

وی همچنین گفت: موضوع تغییر تقویم آموزشی که مصوبه دولت است در قالب یک طرح تصویب شده و در حال بررسی است و هنوز قطعی نشده است.

کد خبر 6087385

دیگر خبرها

  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • جبلی: آیین نامه حق پخش در حال تدوین است/ بابت تصاویر بد برخی مسابقات فوتبال عذرخواهی می کنم+ فیلم
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد/ تدوین دستورالعمل نظارت بر آفرودسواری
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد/تدوین دستورالعمل نظارت بر آفرودسواری
  • هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد؛ واردات خودرو کارکرده، پَر
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد/ واردات خودرو کارکرده، پر!
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروی وارداتی دست دوم/ دولت مخالف است؟
  • سخنگوی دولت: آیین نامه ابلاغ نشده واردات خودرو نداریم