Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیمان رستمیان روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی ستاد بزرگداشت سالروز شهادت شهید فهمیده که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، افزود: شهادت گوهری ناب و اعتقادی قلبی است که سالهاست از خلقت آدم تا به امروز در اقشار مختلف مردم و عرصه های مختلف با هر سن وسالی با بروز ظهور خود سبب تثبیت آرمانهای نظام اسلامی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: دانش آموزان از جمله اقشاری بودند که در ابتدایی ترین سن و سالهای زندگی خود از چیزی هراس نداشته و با لبیک به امام خود و حرکت شجاعانه به الگوی شجاعت و ایثار برای جامعه اسلامی تبدیل شدند . امروز هیچ ارزشی در دنیا بالاتر از این نخواهد بود.

رستمیان گفت: در میان داوطلبان عرصه دفاع از کشور در هشت سال جنگ تحمیلی، دانش‌آموزان توانستند با فداکاری‌ های خود، نامشان را در کنار مردان بزرگ این دیار قهرمان‌ پرور به ثبت برسانند.

وی افزود: شهید فهمیده دانش آموزی انقلابی از همین جنس است که با شهادت خود برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی ثبت کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز شهید فهمیده را الگوی بی نظیر ایثار و شهادت برای یک ملت دانست و تصریح کرد: شهید فهمیده و دیگر شهدای دانش آموز افتخاری عظیم برای ملت ایران هستند که با جهاد خود تاثیری فرامنطقه ای بر روی تمامی ملت ها و انقلاب های جهان گذاشته اند، مدارس ما باید بیشتر به ابعاد زندگانی شهدایی همچون شهید فهمیده بپردازند.

رستمیان نقش مدارس و دانش آموزان را در تدوام و پایداری انقلاب موثر و مهم برشمرد و افزود: سیره و روش زندگی شهدایی همچون شهید فهمیده نه تنها در کتاب های درسی بلکه باید در تمامی ابعاد زندگی دانش آموزان فرهنگ سازی شود.

وی اظهار داشت: امروز دانش آموزان در سنگری مهم و حساس علم آموزی هستند و باید در عرصه های مختلف پای نظام و انقلاب خود ایستادگی کنند و بهترین الگو در این راه شهید فهمیده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه به برنامه های 8آبان روز دانش آموز اشاره کرد و گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا، همچون شهید فهمیده رسالتی سنگین است که باید بدان عمل نمود.

رستمیان افزود: امسال با توجه به بیماری کرونا و منع برگزاری مراسم های حضوری سعی بر این است تا با کار رسانه ای شخصیت این شهید والامقام به جامعه معرفی و یاد و خاطر او زنده نگه داشته شود، لذا برنامه های امسال بر مبانی مجازی و از رسانه ملی و استانی برگزار خواهد شد.

شهید محمدحسین فهمیده که در آبان ماه سال ۱۳۵۹ و در سن ۱۳ سالگی با بستن مواد منفجره به کمر خود زیر تانک دشمن رفت و به شهادت رسید که امام خمینی (ره) او را رهبر نامید.

استان البرز دارای حدود ۷۰۰ شهید دانش آموز است.

برچسب‌ها روز دانش آموز بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز دانش آموز بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز دانش آموزان روز دانش آموز بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز دانش آموزان اخبار کنکور استان البرز شهید فهمیده دانش آموزان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۰۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته  در نخستین سالگرد شهادت شهید غیرت، حمیدرضا الداغی، با حضور در منزل این شهر بزرگوار در سبزوار با خانواده وی دیدار و گفتگو کرد.    سردار علی فدوی،  گفت: شهید الداغی نماد غیرت، جوانمردی و شجاعت و متعلق به تمام مردم ایران است، مرد غیرتمندی بود که بر اساس تکلیف از ناموس این کشور دفاع کرد و جان خود را در این راه داد.   وی افزود: این حرکت وی نه تنها در سبزوار، بلکه در کل کشور و از ابعادی در کل دنیا، جلوه ویژه‌ای پیدا کرده است.    سردار علی فدوی، گفت: این افتخار و سربلندی برای مردم ما است که در بزنگاه‌ها بصیرت وافری دارند و تکلیفشان را به خوبی و درستی انجام می‌دهند.   شهید الداغی اردیبهشت سال گذشته هنگامی که ۲ شرور در یکی از خیابان‌های سبزوار برای ۲ دختر جوان ایجاد مزاحمت کردند و قصد داشتند یکی از آنها را با خود ببرند،  در درگیری با آن افراد شرور، از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفت و به شهادت رسید.   این حرکت غیرتمندانه مورد تحسین مردم قدرشناس ایران قرار و به پاس این حرکت انسانی، وی شهید غیرت لقب گرفت.   سبزوار، واقع در ۲۳۰ کیلومتری مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • تلاش کارگران برای تولید در کشور «مجاهدانه» است
  • برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  
  • دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد