Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خانه ملت، در بیانیه کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی آمده است: ضمن محکوم کردن اقدام وقیحانه رییس جمهوری فرانسه در توهین به پیامبر (ص) خواستار  مقابله جدی سازمان ملل با این‌گونه رفتارهای سخیف شد.

در این بیانیه آمده است: پیامبران الهی با پیام صلح و دوستی و همزیستی مسالمت آمیز تمام انسان‌ها را به سوی کمال و تعالی دعوت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آموزه‌های قرآن شریف، خداوند متعال پیامبران عظیم الشان را مبعوث نمود تا با تزکیه و تعلیم کتاب و حکمت به هدایت بشریت بپردازند و از ضلالت و تاریکی نجاتشان دهند.

این بیانیه می‌افزاید: خداوند متعال در هر امتی پیامبری برانگیخت تا به آنان بگویند خدا را بپرستید و از پرستش غیر خدا (طاغوت) خودداری کنید گروهی هدایت یافتند و گروه دیگر از طریق عناد و لجاج شایسته‌ گمراهی و ضلالت شدند همان کسانی که با گستاخی تمام به خود اجازه می دهند به پیامبری که مردم هم عصر ش او را محمد امین می‌خواندند و در مهربانی شهره آفاق بود، اهانت کنند.

در این بیانیه آمده است: در هیچ کدام از ادیان توحیدی مجوزی برای تحقیر، توهین و انجام رفتاری خلاف شأن و کرامت انسانی وجود ندارد و موحدان واقعی اثبات کرده‌اند که با تأسی به آموزه‌های دینی مدافعان واقعی کرامت، حقوق و آزادی بشریت هستند. بدون شک هر فردی که خلاف این امر عمل کند نه تنها هیچ نسبتی با ادیان الهی ندارد بلکه به حداقل اصول انسانی نیز پای بند نبوده است.

کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در این بیانیه تاکید کرد: طبق اصول و قواعد حقوق بشر بین المللی (ماده ۱۸ میثاق حقوق مدنی و سیاسی) رعایت و حفظ سلامت و اخلاق عمومی و حقوق و آزادی‌های اساسی دیگران از نکات بسیار مهم در تحدید بیان و اظهارات افراد است اما موجب تأسف است که در جهان امروز افرادی با نقض قوانین بین المللی حقوق بشر به مقدسات اسلامی از جمله قرآن شریف و پیامبر عظیم الشأن اسلام اهانت می کنند و مورد حمایت بعضی از مسئولین جاهل قرار می‌گیرند.

این بیانیه می‌افزاید: بدون شک اظهارات سخیف رییس جمهوری فرانسه به بهانه آزادی بیان، احساسات یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون مسلمان را جریحه دار کرده و موجب تنفر پراکنی در جامعه جهانی را فراهم کرده است، اقدام مذمومی که می‌تواند تهدید کننده صلح و امنیت بین‌المللی و هشدار جدی برای سازمان ملل متحد باشد.

در این بیانیه آمده است: همانطور که در ماده (۲۰) میثاق حقوق مدنی و سیاسی تصریح شده است هر گونه دعوت (ترغیب) به کینه (تنفر) ملی یا نژادی یا مذهبی که محرک تبعیض یا مخاصمه یا اعمال زور باشد به موجب قانون ممنوع است.

کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در این بیانیه ضمن محکومیت شدید این اقدامات غیرقانونی و غیر عقلانی، انتظار دارد سازمان ملل متحد چاره اندیشی مؤثری برای مقابله با این اقدامات سخیف انجام دهد.

به گزارش ایرنا، نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» طی روزهای گذشته کاریکاتورهای توهین‌آمیزی را نسبت به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام (ص) منتشر کرد که با حمایت رییس ‌جمهوری فرانسه همراه شد.  

«امانوئل مکرون» رییس‌جمهوری فرانسه یکشنبه ‌شب در پیامی توییتری نوشت: ما هرگز تسلیم نخواهیم شد. ما با روحیه‌ای صلح‌جویانه به همه تفاوت‌ها احترام می‌گذاریم. ما گفتار نفرت‌پراکنانه را نمی‌پذیریم و از گفت‌وگوی عقلانی دفاع می‌کنیم. ما همیشه در طرف کرامت انسانی و ارزش‌های جهان شمول خواهیم ماند.

مکرون پس از قتل فردی که تصاویر موهن از پیامبر اسلام (ص) را در کلاس‌های درس به نمایش می‌گذاشته، ضمن حمایت از انتشار چنین تصاویری، به بهانه آزادی بیان تاکید کرد که کشورش به پشتیبانی از انتشار این تصاویر ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها فرانسه خدا اسلام امانوئل مکرون امنیت حقوق بشر پروندهٔ خبری مکرون و ماسک آزادی بیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه خدا اسلام امانوئل مکرون امنیت حقوق بشر فرانسه خدا اسلام امانوئل مکرون امنیت حقوق بشر اخبار کنکور جمهوری فرانسه سازمان ملل حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۰۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید

یک رسانه فرانسوی از کاهش صادرات تجهیزات دفاعی این کشور به رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش ایسنا، روزنامه لوموند گزارش داد که فرانسه صادرات دفاعی خود به اسرائیل را به کم‌ترین حد رسانده است، اما روابط نظامی خود با این رژیم را به طور کامل قطع نکرده است.

این روزنامه فرانسوی به نقل از برخی منابع در دولت این کشور گزارش داد: یک اراده و عزم روشن در فرانسه وجود دارد مبنی بر اینکه نباید از عملیات نظامی در غزه حمایت شود.

این منابع تاکید کردند که فرانسه در اواخر ماه اکتبر صادرات اجزای مورد استفاده در ساخت گلوله‌های توپخانه‌ای را تعلیق کرد.

اخیرا «استفان سژورنه» وزیرخارجه فرانسه با «محمد مصطفی» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین به‌صورت تلفنی در رابطه با تلاش فرانسه برای اجرای آتش‌بس در غزه رایزنی کرد.

در این تماس تلفنی وزیر امور خارجه فرانسه درباره آزادی همه اسرا و همچنین ورود کمک‌های بشردوستانه به منطقه تحت محاصره فلسطین (غزه) گفتگو کرد.

وی همچنین خشونت غیرقابل قبولی را که در کرانه باختری در جریان است، محکوم کرد.

همچنین «ناتالی برودرست» معاون نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد نیز بار دیگر درخواست کشورش برای آتش‌بس فوری در منطقه و آزادی بی‌قیدوشرط همه اسرا در درگیری اسرائیلی و فلسطینی را تکرار کرد.

دیگر خبرها

  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • اظهارات تازه وکیل توماج صالحی درباره پرونده موکلش
  • فعال مطرح یهودی: ما به یک مهاجرت دسته جمعی از «صهیونیسم» نیاز داریم
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد