Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری گفت: قدمت سکه‌های کشف شده در آرامستان ابن بابویه ۱۱۰۰ سال و متعلق به دوران آل بویه است.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ غلامرضا نوفرستی اظهارداشت: در پی گزارش های واصله مبنی بر وجود یک اتاقک نگهبانی در آرامستان ابن بابویه شهرری که به محلی برای تجمع تعدادی معتاد شده بود، نیروهای انتظامی به محل وارد می شوند و پس از بررسی اتاق تعدادی سکه قدیمی کشف می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بازجویی از یکی از متهمان مشخص شد که در جریان حفر یک قبر 260 سکه نقره قدیمی کشف شده بود که دو نفر قبرکن آنها را در میان خود تقسیم کرده بودند.

نوفرستی با بیان اینکه هم اکنون یکی از متهمان با 130 سکه دستگیر و متهم دیگر متواری شده است،گفت: تلاش ها برای دستگیری متهم دارد و دستور لازم برای شناسایی و دستگیری متهم صادر شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری اظهارداشت: پس از تحویل سکه ها به اداره کل میراث فرهنگی و بررسی کارشناسان میراث مشخص شد که این سکه ها از جنس نقره و مربوط به دوران آل بویه است.

نوفرستی افزود: یک روی سکه نشانه های اسلامی همچون شهادتین و در روی دیگر آن نقش پادشاهان آن دوره ضرب شده است.

نوفرستی با بیان اینکه کشف این سکه ها از لحاظ پژوهشی و فرهنگی اتفاق ارزشمندی است، گفت: این کشف این فرضیه را تقویت می کند که در محدوده ری باستان ضرابخانه و محل ضرب سکه وجود داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری با تاکید بر اینکه ما باید برای حفظ و نگه داری اینگونه آثار باستانی تلاش و نظارت بیشتری کنیم،گفت: به دنبال دستورالعمل ابلاغی جدید هرگونه حفاری در حوزه شهرستان ری یا آرامستان های تاریخی باید با مجوز و نظارت سازمان میراث فرهنگی انجام گیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سکه شهرستان ری دوران آل بویه آرامستان ابن بابویه شهرستان ری سکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۱۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، نخستین جلسه هماهنگی برگزاری همایش‌های شعر رضوی (عربی و فارسی) از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد. 

در این جلسه، شهرستان هویزه به عنوان اولین شهرستان برگزار کننده همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی، میزبان شاعران، مهمانان ویژه و علاقه‌مندان به شعر عربی خواهد بود. این همایش ساعت ۲۰ جمعه ۷ اردیبهشت در مجتمع فرهنگی فدک شهرستان هویزه برگزار می‌شود.

گفتنی است، چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی به دبیری سیدشبر محسنی حسین‌پور با هدف استفاده از ابزار مؤثر و زبان گویای شعر در جهت ترویج معارف دینی و رضوی، ایجاد جریان تولید محتوا در حوزه شعر رضوی از طریق برگزاری سلسله نشست‌های نقد و بررسی و محافل شعر و حمایت از شاعران آیینی کشور به ویژه شاعران جوان برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستور دادستان فردیس به شهرداری برای ساماندهی «پارک تندرستی»
  • حفاران تونل در کوه برای کشف عتیقه در عجب شیر دستگیر شدند
  • دبیر: زخم زبان زدن درست نیست/ قول داده بودند اخلاق را رعایت کنند
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی شهرستان بهمئی
  • رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک های شهرستان البرز صادر شد
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند
  • همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود
  • دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی
  • پلمب سومین رستوران متخلف با دستور دادستان عمومی و انقلاب در شهرستان طرقبه شاندیز
  • چرا «نون خ» و «زیرخاکی»، «پایتخت» نشدند؟!