Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پشت پرده، محمدحسین بصیری گفت: همچنین عملکرد شرکت گهر پویش گام (معدن 2 گل گهر) در شش ماهه نخست سال جاری نشان می دهد که میزان تولید در این شرکت در نیمه نخست امسال با 19 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به یک میلیون و 680 هزار و 68 تن رسیده است.

شرکت توسعه فرآوری صنایع و معادن ماهان سیرجان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ ماهان و بازوی اجرایی آن در بخش معدن است که در حال حاضر عملیات استخراج و فروش سنگ آهن از توده معدنی شماره ۵ گل گهر سیرجان را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر بهره برداری از معدن شماره 5 گل گهر با سهامداری 95 درصدی در اختیار هلدینگ ماهان و مجری آن، شرکت توسعه فرآوری صنایع و معادن ماهان سیرجان است. همچنین این هلدینگ دارای سهم 18 درصدی در بهره برداری از معدن شماره 2 گل گهر است که مجری آن شرکت گهر پویش گام است.

بصیری درباره برنامه های هلدینگ “ماهان” که یکی از شرکت های گروه مالی گردشگری است، گفت: از اهداف اصلی این هلدینگ تولید با حداکثر ظرفیت و اشتغالزایی و تکمیل زنجیره تولید از معدن تا صنایع معدنی پایین دستی است. با توجه به ذخیره محدود معادن فعلی، یکی از اولویت های ما خرید معادن و سرمایه گذاری در این بخش در داخل و خارج از کشور، برای افزایش ظرفیت تولید سنگ آهن است.

وی با اشاره به اینکه تکمیل زنجیره ارزش سنگ آهن شامل کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی از راهکارهای افزایش سود دهی وایجاد اشتغال بیشتر است، افزود: بر این اساس برای تامین 2.5 میلیون تن خوراک کارخانه گندله نیاز به احداث کارخانه کنسانتره در مجاورت معدن شماره 5 گل گهر است.

بصیری ادامه داد: هلدینگ ماهان در تکمیل زنجیره تولید، دو طرح احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی به ظرفیت یک میلیون تن و کارخانه گندله‌سازی به ظرفیت 2.5 میلیون تن در شهرستان بافت در دست اجرا دارد.
معاون هلدینگ ماهان اظهار کرد: همچنین در فولاد صنعت بناب طرح های توسعه متنوعی در برنامه داریم که عمده ترین آنها شامل مجتمع بناب انواع شمش های فولادی و آلیاژی در قالب دو واحد ذوب شاهین، ذوب شهریار و میلگرد آجدار در اندازه های مختلف با کیفیت های AII و AIII انواع محصولات آلیاژی در مقاطع مختلف، تیرآهن، نبشی و ناودانی در قالب هفت خط تولید نورد گرم تولید می کند.
وی گفت: طرح توسعه فولاد گسترش شهریار نیز شامل چندین طرح است که سرمایه گذاری در این طرح ها از طریق فاینانس تامین خواهد شد. این طرح ها شامل احداث کوره قوس الکتریکی با ظرفیت یک میلیون و 450 هزار تن در سال برای ذوب، احداث خط نورد سنگین تولید تیرآهن با ظرفیت 700 هزار تن در سال، احداث خط تولید اسلب و ورق در سایزهای مختلف به ظرفیت 700 هزار تن در سال است که میزان سرمایه گذاری مورد نیاز آنها 500 میلیون یورو و میزان اشتغالزایی 1200 نفر به طور مستقیم است.
بصیری درباره طرح توسعه فولاد شاهین اظهار کرد: از آنجا که پروژه احداث واحد فاز دوم ذوب 150شاهین در مجتمع فولاد صنعت بناب و در کنار فاز اول ذوب 150شاهین اجرا خواهد شد، برخی از هزینه های سرمایه گذاری مانند زمین، انشعابات، سیستم انتقال مواد و قسمتی از ماشین ریخته گری پیوسته CCM به صورت انجام شده در نظر گرفته شده است.

این طرح دارای یک کوره ی قوس 70 تن با ظرفیت تولید آن 450 هزار تن شمش فولادی در سال است. در مجموع پیش بینی می شود که 189 نفر نیروی انسانی در فاز دوم ذوب 150 شاهین مشغول به کار شوند.

هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان (سهامی عام) به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری گروه مالی گردشگری، باهدف سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های تخصصی حوزه صنعت و معدن کشور فعالیت می کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: تولید سنگ آهن رپرتاژ آگهی صنایع و معادن ماهان سرمایه گذاری هلدینگ ماهان هزار تن سنگ آهن گل گهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۱۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است

فرماندار بردسکن گفت: با توجه به وضعیت خشکسالی از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار می‌خواهیم با این شهرستان قهر نکرده و در تامین سوخت بخش معادن و کشاورزی بردسکن سختگیری نکند.

علی دهقان زاده فرماندار شهرستان بردسکن گفت: با توجه به وضعیت خشکسالی و قهر طبیعت، از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار می‌خواهیم با این شهرستان قهر نکرده و در تامین سوخت بخش معادن و کشاورزی بردسکن سختگیری نکند.

وی افزود: بیش از ۳۰ واحد معدنی در شهرستان بردسکن فعالیت دارند و این شهرستان دومین شهر معدنی خراسان رضوی است از طرفی بردسکن پایتخت تولید مس در شرق کشور است.

وی به فعالیت‌های گسترده کشاورزی در بردسکن اشاره و اضافه کرد: در آمد کشاورزان شهرستان فقط در تولید محصول پسته ۵۰ هزار میلیارد ریال است و تردد زیادی به واسطه معادن و محصولات کشاورزی در جاده‌های مواصلاتی بردسکن صورت می‌گیرد لذا از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی می‌خواهیم در حوزه کشاورزی و معادن نسبت به توزیع سوخت مود نیاز ماشین آلات در این بخش‌ها مساعدت کند.

فرماندار بردسکن گفت: معادن شهرستان نزدیک به ۶ هزار زمینه اشتغال فراهم کرده اند و اگر بخواهیم در تامین سوخت معادن و یا بخش کشاورزی مشکلات را مرتفع نکنیم زمینه نارضایتی را در این بخش‌ها فراهم خواهیم کرد.

دهقان زاده افزود: بیش از ۶۰ درصد مشکلات را می‌توانیم با هم افزایی و در سایه تعامل و همدلی در مجموعه مدیریتی شهرستان مرتفع کنیم که این مهم در حال پیگیری و اجراست چرا که بردسکن با این ظرفیت می‌تواند در حوزه اقتصاد و تولید حرفی برای گفتن داشته باشد، ولی متاسفانه حق این شهرستان با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه، هنوز در استان ادا نشده است.

دیگر خبرها

  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش