Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@20:04:15 GMT

پیش بینی تولید ۳ هزار تن کلزا از مزارع هرمزگان

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۱۵۲۰

پیش بینی تولید ۳ هزار تن کلزا از مزارع هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سیدرضا امیری زاده بابیان اینکه کاشت کلزا در استان از اوایل آبانماه آغاز شده و تا پایان آبان ماه ادامه دارد، اظهار کرد: تاکنون در 126 هکتار از اراضی کشاورزی این استان کلزا کشت شده است.

وی افزود: پیش بینی می شود در بیش از دو هزار هکتار از اراضی استان، دانه‌های روغنی کلزا کشت شده و از این میزان قریب به 3000 تن محصول تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیر زراعت جهاد کشاورزی هرمزگان همچنین ادامه داد: شهرستان‌های حاجی آباد و رودان از عمده  شهرستانهای تولید کننده کلزا می‌باشند.

امیری زاده خاطرنشان ساخت: گیاه کلزا بعنوان یک گیاه مناسب روغنی برای کشت در شرایط آب و هوایی کشور مورد توجه قرار گرفته است و با توجه به شرایط دما و رطوبت، کاشت پاییزه این گیاه در استان به راحتی امکان پذیر است.

گفتنی است روغن دانه ارقام خوراکی کلزا دارای کیفیت بسیار مطلوب است که در نهایت پس از استحصال روغن، کنجاله باقیمانده سرشار از پروتیئن بوده و برای استفاده در تغذیه دام مناسب می‌باشد.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: کلزا هرمزگان کاشت و برداشت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۱۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تابستان امسال خاموشی نخواهیم داشت

همایون حائری گفت: با توجه به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش بینی برای خاموشی‌ها نداریم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پاسخ به این سوال که آیا برای امسال پیش بینی برای وقوع خاموشی و انتشار جداول در این راستا شده است؟ گفت: با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده پیش‌بینی برای خاموشی‌ها نداریم.

 

حائری ادامه داد: انشاالله با تلاش‌های صورت گرفته و مدیریت مصرف می‌توانیم تابستان را پشت سر بگذاریم.

 

وی در خصوص میزان ناترازی برق در کشور، اظهار کرد: ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق که اعلام شده صحت ندارد و نمی‌توان عدد دقیقی را اعلام کرد، چراکه ناترازی برق بستگی به مدیریت مصرف دارد.

دیگر خبرها

  • تابستان امسال خاموشی نخواهیم داشت
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۵ اردیبهشت
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۴ اردیبهشت
  • پیش بینی برداشت ۴٠٠هزار تن گندم از مزارع استان ایلام
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۳ اردیبهشت
  • هرمزگان آخر هفته بارانی می‌شود