Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در شش ماهه نخست سال جاری یک هزار و ۱۱۲ نفر بر اثر مسمومیت‌های مختلف جان خود را از دست دادند. این رقم شامل مسمومیت با گاز مونوکسید کربن و مسمومیت با داروها و سموم است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲.۷ درصد بیشتر شده است.

در این مدت از کل تلفات مسمومیت ۷۰۲ نفر مرد و ۴۱۰ نفر زن بودند، این در حالی است که تعداد مردان فوت شده بر اثر مسمومیت در شش ماهه نخست سال گذشته ۷۰۰ و تعداد زنان ۳۸۳ نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۵۴ نفر بر اثر گازگرفتگی جان باخته‌اند

مطابق آمارهای موجود از کل افراد فوت شده بر اثر مسمومیت در نیمه اول امسال، ۲۵۴ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست داده‌اند، از این تعداد ۱۹۷ نفر مرد و ۵۷ نفر زن بودند.

تعداد تلفات مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در این مدت نسبت به زمان مشابه سال قبل ۱۴.۴ درصد افزایش یافته است. قابل ذکر است که بیشترین آمار درگذشتگان از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن مربوط به نیمه دوم هر سال است و این امر توجه جدی هموطنان را در خصوص رعایت اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی می‌طلبد.

مرگ ۳۰۳ نفر با مسمومیت‌های دارویی

بر اساس گزارش پزشکی قانونی همچنین در این مدت، ۳۰۳ نفر بر اثر مسمومیت‌های دارویی جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد ۱۶۴ نفر مرد و ۱۳۹ نفر زن بوده‌اند. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۲۰.۲ درصدی داشته است.

مسمومیت با سموم؛ بیشترین موارد مسمومیت

این گزارش می‌افزاید: در نیمه نخست سال جاری بر اساس آمارهای موجود از کل موارد مسمومیت، ۵۵۵ مورد نیز مربوط به مسمومیت با سموم است که بیشترین تعداد تلفات در حوزه مسمومیت‌ها را در بر می‌گیرد.

از این تعداد ۳۴۱ نفر مرد و ۲۱۴ نفر زن بوده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۸.۹ درصدی داشته است.

مسمومیت با سموم شامل مسمومیت و مرگ با قرص برنج (با ۳۹۲ نفر و با کاهش ۷.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل)، دفع آفات نباتی (با ۹۸ نفر و با افزایش ۱۸.۱ درصدی نسبت به سال ۹۸)، جونده کش‌ها (با ۱۴ نفر و با کاهش ۳۹.۱ درصدی نسبت به سال قبل)، سیانور (با ده نفر و با کاهش ۷۳.۷ درصدی) و سرب (با یک نفر) بوده است. ۴۰ نفر نیز با سایر مواد دچار مسمومیت و مرگ شده‌اند که ۲.۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

کد خبر 5058807 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: پزشکی قانونی گاز گازگرفتگی هفته ناجا ویروس کرونا شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش پلیس راهور قوه قضاییه گردشگری آلودگی هوا آیت الله سید ابراهیم رئیسی وضعیت راهها شهر تهران سازمان تامین اجتماعی شبکه شاد نفر بر اثر مسمومیت مدت مشابه سال قبل مسمومیت با گاز سال قبل نفر مرد نفر زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۱۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

 بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

قیمت اونس طلا امروز

هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۲۷ (دو هزار و سیصد و بیست و هفت) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۲۴ درصدی داشته است.

آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار

قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۵۳۰،۹۰۰ (سه میلیون و پانصد و سی هزار و نهصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۷۵ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۶۲ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۲۹۵،۰۰۰ (پانزده میلیون و دویست و نود و پنج هزار) تومان معامله شد.

قیمت دلار مبادله‌ای امروز

قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۴،۰۳۸ (چهل و چهار هزار و سی و هشت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۳۲ درصدی داشته است.

آخرین نرخ یورو مبادله‌ای

یورو مبادله ای، امروز به ۴۷،۰۸۸ (چهل و هفت هزار و هشتاد و هشت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۷۴ درصدی داشته است.

آخرین نرخ پوند

پوند امروز با کاهش ۳.۱۹ درصدی، از ۸۱،۷۲۱ (هشتاد و یک هزار و هفتصد و بیست و یک) تومان به ۷۹،۲۰۰ (هفتاد و نه هزار و دویست) تومان رسید.

آخرین نرخ درهم امارات مبادله‌ای

همچنین درهم امارات مبادله‌ای با افزایش ۰.۳۲ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۱،۹۹۱ (یازده هزار و نهصد و نود و یک) تومان معامله شد.

آخرین نرخ لیر ترکیه

لیر ترکیه، امروز به ۱،۹۵۵ (یک هزار و نهصد و پنجاه و پنج) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۵۱ درصدی داشته است.

قیمت دلار کانادا امروز

همچنین دلار کانادا با کاهش ۳.۵۵ درصدی نسبت به روز قبل، ۴۶،۵۵۰ (چهل و شش هزار و پانصد و پنجاه) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دلار استرالیا

دلار استرالیا، امروز به ۴۱،۴۵۰ (چهل و یک هزار و چهارصد و پنجاه) تومان رسید که نسبت به روز قبل، بدون تغییر ۰ درصدی داشته است.

آخرین نرخ دینار عراق

دینار عراق در بازار داخلی هم ۴۸ (چهل و هشت) تومان قیمت خورد.

قیمت سکه امامی امروز

قیمت سکه امامی به ۴۲،۲۰۰،۰۰۰ (چهل و دو میلیون و دویست هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۴۸ درصدی داشته است.

قیمت نیم سکه امروز

نیم سکه، امروز به ۲۵،۰۰۰،۰۰۰ (بیست و پنج میلیون) تومان رسید که نسبت به روز قبل، بدون تغییر است.

قیمت ربع سکه امروز

همچنین ربع سکه با کاهش ۰.۶۶ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۰۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۶،۹۰۰،۰۰۰ (شش میلیون و نهصد هزار) تومان قیمت خورد.

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • اعطای سیاست‌های تأمین تجهیزات پزشکی در نیمه دوم سال
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • قیمت طلا و سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل