Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس گزارشی جدید، نیروهای ویژه ارتش استرالیا بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۵ جنایاتی دلخراش در افغانستان مرتکب شده‌اند. 

به نوشته روزنامه «دیلی میل»، این جنایات که سال‌ها بر روی آن سرپوش گذاشته شده، با رفتار سربازان آمریکایی با بازداشتی‌های زندان «ابوغریب» عراق قابل مقایسه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستور نگارش این گزارش به‌صورت محرمانه، سال ۲۰۱۶ توسط «آنگوس کمپل» فرمانده ارتش استرالیا صادر شد. در این گزارش آمده است غیرنظامیان غیرمسلح در افغانستان، توسط سربازان استرالیایی با سلاح گرم به قتل رسیده یا گلوی آن‌ها بریده شده است.

در این گزارش آمده است برخی سربازان اقدام به عادی‌سازی این جنایات جنگی کرده و سربازان «در کشتن و عطش خونریزی با یکدیگر رقابت می‌کردند» و با زندانیان رفتارهایی «غیرانسانی» داشتند.

در این میان برخی سربازان با افتخار از این قتل‌ها صحبت می‌کردند و در سرپوش گذاشتن بر روی این قتل‌ها و  دیگر جنایاتی که بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۵ در افغانستان مرتکب شده بودند، نقش داشته‌اند.

این گزارش نشان می‌دهد که وزارت دفاع استرالیا تا چه حد در شناسایی چنین رسوایی‌هایی ضعیف عمل کرده و تلاش افشاگران برای گزارش این جنایات از سوی سربازان بدون اینکه هراسی داشته باشند، ناکافی به نظر می‌رسد.

به گزارش روزنامه «سیدنی مورنینگ هرالد» یکی از اعضای نیروهای ویژه در این خصوص گفته است، رفتار سربازان انگلیسی و آمریکایی در افغانستان بسیار فجیع‌تر از استرالیایی‌ها بود.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: افغانستان استرالیا عراق جنایات جنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۱۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزارت امور خارجه افغانستان امروز در بیانیه‌ای با اشاره به کشف گور‌های جمعی از محوطه بیمارستان ناصر اعلام کرد: پیدا شدن اجساد شهدا از محوطه بیمارستان یاد شده در شهر خان یونس که در میان آنها اجساد زنان و کودکان نیز وجود دارد گویای مظلومیت مردم بی دفاع فلسطین و پایبند نبودن رژیم اشغالگر صهیونیستی به قوانین و مقررات بین المللی و همه ارزش‌های انسانی و بی تفاوتی و چشم پوشی جامعه بین المللی نسبت به جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی پنداشته می‌شود.
وزارت امور خارجه افغانستان کشتار بی رحمانه بیماران، مجروحان و افراد غیرنظامی فلسطینی را به شدت محکوم می‌کند و ضمن اعلام حمایت از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین از همه جهان می‌خواهد برای جلوگیری از وحشت و بربریت رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین سهیم شوند.

دیگر خبرها

  • خون شریک ۲ + فیلم
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • اگر طوفان نمی‌شد + اسناد محرمانه
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
  • کشف ۱۴۰ گور دسته‌جمعی در غزه و افشای جنایات جدید صهیونیست‌ها
  • ویدیو/ کشف گورهای جمعی در بیمارستان ناصر؛ افشای ابعاد تازه از جنایات صهیونیست‌ها
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد