Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@19:31:04 GMT

احتمال افزایش قیمت شیرخام در هفته آینده

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۱۷۰۷

ساعت 24 - رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه قیمت تمام شده شیر خام برای دامداران بیش از ۵۰۰۰ تومان است، گفت: اقدامات کارشناسی برای افزایش قیمت شیر خام انجام شده و در دستور کار ستاد تنظیم بازار قرار گرفته است و احتمالا تا هفته آینده مشخص می‌شود.

   سید احمد مقدسی در گفت وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که چرا شرکتهای لبنی مدعی‌اند شیرخام را با قیمت بیش از ۴۰۰۰ تومان از دامداری‌ها خریداری می‌کنند، در حالی که قیمت مصوب شیر خام ۳۱۰۰ تومان است؟ گفت: قیمت مصوب شیر خام ۲۹۰۰ تا ۳۱۰۰ تومان است که با احتساب هزینه حمل و نقل تا کارخانه حدود ۳۸۰۰ تا ۳۹۰۰ تومان می شود و بیش از ۴۰۰۰ تومان به دست کارخانه‌ها نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قیمت تمام شده شیر خام برای دامداران بیش از ۵۰۰۰ تومان است، زیرا دولت ۱۰۰ درصد نهاده‌های مورد نیاز واحدهای دامداری را تامین نکرده است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران در خصوص تامین نهاده‌های مورد نیاز دامداری ها نیز گفت: بانک مرکزی نمی تواند ارز مورد نیاز برای واردات نهاده های دامی را تامین کند و توزیع نهاده‌ها قطره چکانی است؛ به طوری که دولت از ابتدای سال تا کنون ۳۵ درصد از نهاده‌های مورد نیاز گاوداری‌های شیری را تامین کرده و ۶۵ درصد مابقی نیز از بازار آزاد تهیه شده است.

به گفته وی قیمت جو و ذرت در بازار آزاد سه برابر قیمت مصوب و قیمت سویا نیز پنج برابر قیمت مصوب آن است و این افزایش قیمت ها تولیدکننده را از پا در می‌آورد.وی اضافه کرد: اقدامات کارشناسی برای افزایش قیمت شیر خام انجام شده و در دستور کار ستاد تنظیم بازار قرار گرفته است و احتمالا تا هفته آینده مشخص می شود.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: افزایش قیمت مورد نیاز قیمت مصوب نهاده ها شیر خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۱۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است

محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: هوای استان تا اواسط هفته آینده پایدار و آسمان، صاف و آفتابی است. 

او با اشاره به روند افزایش دما در گیلان افزود: دمای هوای استان هم در این مدت بین ۳ تا ۶ درجه افزایش می‌یابد.

به گفته مدیرکل هواشناسی گیلان، در این مدت پدیده مه (شب و صبح) برای این استان پیش بینی شده است.

دادرس همچنین تصریح کرد: تغییرات احتمالی در پیش بینی جوی، روز‌های آینده اعلام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • پیش بینی افزایش دما و وزش باد در آبادان و خرمشهر
  • احتمال بازگشت قیمت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان چقدر است؟
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • افزایش تدریجی دمای هوا در استان همدان
  • آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده