Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-06@19:16:08 GMT

مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۱۸۰۰

صراط:

قاسم جان بابایی عصر امروز در نشست ستاد دانشگاهی کرونا ویروس دانشگاه  علوم پزشکی بیرجند درباره وضعیت کرونا در خراسان جنوبی با بیان اینکه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جانب مردم، سبب روند رو به رشد بیماری در استان شده است اظهار داشت: در صورت افزایش بار بیماری، با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه  خراسان جنوبی دارای یک افزایش روند رو به صعود موارد بستری، بیماران بدحال و فوتی‌ها‌ست تصریح کرد: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جانب مردم‌، شاهد وضعیت بدتری خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به زمان فصل برداشت محصول زرشک و زعفران در خراسان جنوبی یاد آورشد: باید ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از سلامتی کارگران اطمینان حاصل شود تا دارای کوچک‌ترین علامتی نباشند.

جان‌بابایی  تاکید کرد: اگر در مراکز تجمعی کارگر یا در ادارات کارمندی علامت‌دار است، سریع معرفی ‌و در صورت مثبت بودن تست، بلافاصله جدا شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، هماهنگی‌ها و زیر‌ساخت‌های خیلی خوبی فراهم شده و در بیمارستان‌ها جای هیچ نگرانی هم از نظر تامین اکسیژن و هم از نظر تخت‌های خالی نیست تصریح کرد: در صورت افزایش بار بیماری، با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکیبا بیان اینکه وزارت بهداشت ‌برای تامین منابع مالی، اقدام لازم را انجام خواهد داد، گفت:‌ به زودی منابع مالی به استان اختصاص می‌یابد و در صورت افزایش بیماری، تخت‌های ویژه بیشتری نیز اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داشتیم ‌خراسان جنوبی به عنوان پهناور‌ترین استان ایران‌ کمترین میزان آلودگی را داشته باشد، اما متاسفانه به خاطر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این روند رو به افزایش است بنابراین از مرد می‌خواهیم ‌برای از بین بردن این بیماری از تجمعات خانوادگی و برگزاری مراسم‌های غیر‌ضرور خودداری و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

جان بابایی با بیان اینکه  شهر بیرجند بسیار آلوده است و فقط با رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم، این پیک را می توانیم کنترل کنیم  اظهار کرد: اگر مردم همکاری کنند، شاید تا دو هفته دیگر بتوانیم شاهد کاهش بار بیماری در بیرجند و سایر شهرستان های خراسان جنوبی باشیم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت قاسم جان بابایی صراط رعایت پروتکل های بهداشتی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۱۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: رفع مشکلات مردم به‌ویژه در مناطق روستایی، مرزی و محروم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ جواد قناعت، امروز_یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جلسه بررسی مشکلات مهموئی با بیان اینکه رفع مشکلات مردم به‌ویژه در مناطق روستایی، مرزی و محروم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است، اظهار کرد: مدیران دولت سیزدهم با همه توان در راستای رفع مشکلات مردم گام برمی‌دارند و در این زمینه از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم بود.

وی با اشاره به ویژگی هم‌افزایی و هم‌گرایی مدیران در استان خراسان‌جنوبی، افزود: رفع مشکلات و پاسخگویی به مطالبات مردم به طور ویژه در دستور کار مدیران استان قرار دارد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این جلسه پیرو مسائل مطرح شده در مراسم اعطای لوح سپاس ستاد عتبات عالیات به مردم روستای مهموئی برگزار شده است، اظهار داشت: کار مردم مهموئی و اخذ بالاترین میزان مشارکت در بازسازی اعتاب مقدسه که منجر به کسب عنوان روستای نمونه کشور و استان برای این منطقه شد، بسیار حائز اهمیت و قابل تقدیر است.

وی با تشکر از مردم روستای مهموئی، متذکر شد: رفع مشکلات این روستا کمترین کار ممکن در قبال این اقدام بزرگ و قابل توجه مردم در این منطقه است.

قناعت با ذکر این نکته که رفع برخی مشکلات، زمان‌بر است، گفت: با همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی، برای رفع مشکلات این روستا برنامه‌ریزی می‌شود.

وی گفت: در راستای فرهنگ‌سازی کمک به عتبات عالیات و ایجاد رقابت مثبت بین مناطق مختلف استان، در هر روستا یا شهری که در زمینه مشارکت در توسعه اعتاب مقدسه پیشتاز باشد، طی مراسم ویژه‌ای از مردم تقدیر و در کنار آن برای رفع مشکلاتشان برنامه‌ریزی می‌شود.

در این جلسه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در خصوص راهکارهای رفع مشکلات روستای مهموئی همچون بهسازی راه، توسعه و بهینه‌سازی شبکه برق، روشنایی اطراف آرامستان و گلزار شهدا و زمین چمن بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش ایمنا، روستای مهموئی از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند است که به جهت اخذ بالاترین میزان مشارکت در بازسازی اعتاب مقدسه به عنوان روستای نمونه کشور و استان معرفی شده است، سال گذشته به‌طور میانگین هر نفر از مردم این روستا با ۷۵۰ نفر جمعیت، مبلغ ۴۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان به عتبات کمک کرده‌اند که در سطح استان و کشور یک رکورد است.

کد خبر 750791

دیگر خبرها

  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • دمای هوا افزایش می‌یابد
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • خراسان جنوبی عزادار شهادت امام صادق (ع) + تصاویر