Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از رویترز، وی امروز در یک کنفرانس خبری در یک استراحتگاه ساحلی در نزدیکی ماله، پایتخت مالدیو گفت که کشورش به زودی برای نخستین بار سفارت خود را در این شهر راه اندازی می کند.

پمپئو که صبح امروز در یک سفر ۵ روزه به ۴ کشور آسیایی هند، سریلانکا، مالدیو و اندونزی وارد ماله شد در این خصوص گفت: البته که افتتاح تاسیسات گسترده ای همچون یک سفارت یک شبه اتفاق نمی افتد، اما ارزش آنرا دارد که هرچه سریعتر این سفارت افتتاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پمپئو حتی بعد از دیدار با ابراهیم محمد صلحی، رئیس جمهوری و عبدالله شهید وزیر خارجه مالدیو، پکن را در زمینه اشغال غیرقانونی قلمرو و آسیب رساندن به محیط زیست مورد انتقاد قرار داد و گفت: افتتاح سفارت آمریکا در ماله از آن جهت اقدام مطلوبی است که نقش ملت شما در منطقه هند-اقیانوسیه و نیز در جامعه بین المللی را بیش از همیشه با اهمیت خواهد کرد.

وی در این سفر ۵ روزه آسیایی که از هند آغاز شد و بعد از سریلانکا به مالدیو رسید و سرانجام به اندونزی ختم می شود، تلاش چین به اصطلاح برای افزایش نفوذ سیاسی و نظامی در سریلانکا و مالدیو را مورد انتقاد قرار داد و یک توسعه طلبی "غیرقانونمند" خواند.

پمپئو صبح امروز چهارشنبه هفتم آبان در سفر به سریلانکا و پس از دیدار با رییس‌جمهوری آن کشور نیز مدعی شد: «ما با مشاهده معامله‌های بد،‌ نقض حاکمیت و بی‌قانونی در زمین و دریا می‌بینیم که حزب کمونیست چین یک یغماگر است،‌ اما آمریکا با روشی متفاوت می‌آید. ما به عنوان دوست و همکار می‌آییم.»

رویترز سفر پمپئو به آسیا را با هدف جلب اتحاد کشورهای این منطقه در مقابله با نفوذ سیاسی و نظامی چین در سال‌های اخیر توصیف کرد و نوشت: واشنگتن برای نخستین بار در ماله سفارتخانه باز می کند تا حضور چین در آنجا را تعادل بخشد.

چین به عنوان بخشی از طرح حمل‌ونقل و انرژی در زمینه کمربند و جاده، میلیاردها دلار در پروژه‌های سریلانکا و مالدیو سرمایه‌گذاری کرده، برنامه‌ای که ایالات متحده معتقد است برای انداختن کشورهای کوچک‌تر در دام بدهکاری طراحی شده است.

قرار است در این سفر پمپئو به اندونزی که در اختلاف نظامی با چین به سر می‌برد نیز برود.

برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا ماله سفارت آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا ماله سفارت آمریکا ایالات متحده آمریکا ماله سفارت آمریکا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۱۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در نشست خبری گفت که هنوز برنامه‌ای برای سفر رئیس‌جمهور ترکیه به واشنگتن وجود ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گزارش‌ رسانه‌های ترکیه درباره احتمال سفر رئیس‌جمهور «رجب طیب اردوغان» به واشنگتن و دیدار با «جو بایدن»، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا را تکذیب کرد.

کربی در نشست خبری روز پنجشنبه در پاسخ به سوال یک خبرنگار که درباره احتمال سفر اردوغان به واشنگتن طی دو هفته آینده وجود دارد در حالی که او به تازگی با میزبان یکی از سران حماس بود گفت: «هیچ چیز در برنامه در خصوص سفر رئیس‌جمهور اردوغان وجود ندارد. بنابراین، نظری درباره این مسئله ندارم.»

پیش از این برخی منابع رسانه‌ای از جمله رسانه‌های ترکیه گزارش داده بودند اردوغان روز 9 ماه می برای دیدار با جو بایدن به واشنگتن سفر خواهد کرد. پیش از این روسای جمهور دو کشور در حاشیه نشست‌های بین‌المللی با یکدیگر دیدار کرده بودند اما دو طرف در کاخ سفید دیداری با یکدیگر نکرده‌اند.

روزنامه حریت ترکیه هم امروز جمعه (7 اردیبهشت) گزارش داده که پس از سفر «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین، حماس به ترکیه، برخی از لابی‌های مرتبط با اسرائیل در تلاش بوده‌اند سفر رجب طیب اردوغان به واشنگتن را لغو کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا در ماه ژانویه فروش 40 فروند جنگنده اف‌16 به ترکیه و نوسازی جنگنده‌های موجود اف‌16 آن کشور را تأیید کرده بود.  تأیید این مجوز پس از آن صورت گرفت که آنکارا برای عضویت سوئد در ائتلاف ناتو چراغ سبز نشان داد.

اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریماردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه داردکدهای سفر اردوغان به عراقرئیس‌جمهور عراق به اردوغان: تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم

 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • آمریکا نباید از خط‌قرمزها عبور کند
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق