Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@10:26:51 GMT

دستور ویژه وزیر برای تامین روغن نباتی

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۱۸۷۹

دستور ویژه وزیر برای تامین روغن نباتی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا رزم حسینی در دیدار با اعضای انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران که در محل دفتر وزیر برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط جنگ اقتصادی بسیار سخت و پیچیده ای قرار داریم؛ ولی هنوز عده ای یا این موضوع را باور ندارند و یا همت لازم را به خرج نمی‌دهند. با وجود هزینه‌هایی که شیوع کرونا به کشور تحمیل کرده و دولت موظف به تامین اقلام بهداشتی مرتبط با این بیماری شده، نسبت به سایر کشورها که هیچ تحریمی متوجه آنها نیست، همچنان کشور در حد قابل قبولی اداره می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزم حسینی تصریح کرد: در شرایط موجود برخی از التهابات به وجود آمده در سطح بازار بیشتر متوجه برخی اخبار و فضاسازی های کاملاً نادرست است و انتظار می‌رود افراد در ارائه اطلاعات دقیق‌تر عمل کنند. ایجاد آرامش در بازار و برقراری تعادل در تامین و توزیع کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مورد نیاز مردم در اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت است و با جدیت این موضوع دنبال می‌شود.

وزیر صمت با بیان اینکه شرایط موجود نیازمند افزایش همدلی‌ها و همکاری‌ها برای جلوگیری از هرگونه فضاسازی‌های کاذب و ایجاد التهاب در فرآیند عرضه و تامین نیاز مردم در سطح بازار است، گفت: در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی، وزارت صمت قائل به همکاری و اخذ نظرات و آرا تشکل های بخش خصوصی، مجلس شورای اسلامی و سایر ارکان دولت است.

وی در پایاین با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی تولید کنندگان درباره تامین ارز مورد نیاز برای واردات روغن خام گفت: روند درآمدهای ارزی کشور در حال بهبود است و شرایط تا پایان سال بهتر نیز خواهد شد.

 از اواخر شهریورماه مشکلات بازار روغن خبرساز شد؛ تا جایی که در روزهای اخیر برخی فروشگاه‌ها تعداد روغنی که به هر فرد می‌فروشند را محدود کردند. این وضعیت باعث شده افزایش قیمت روغن هم شده، به‌طوری‌که شاخص تورم در مهرماه نشان می‌دهد قیمت در گروه روغن و چربی‌ها نسبت به شهریورماه ۱۶.۲ و در مقایسه با مهر سال قبل ۳۴.۸ درصد افزایش داشته است. البته طبق اعلام گمرک عدم مبادله اسناد مالکیت بین شرکت خریدار ایرانی و فروشنده خارجی به دلیل تامین نشدن ارز، گره اصلی عدم ترخیص روغن خام وارداتی است که تبعات ناشی از آن در بازار داخلی خود را نشان می‌دهد. در نهایت ساعاتی پیش معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد که در حال حاضر شرایط روغن خانوار و صنف و صنعت در تعادل قرار دارد و ۷۰ هزار تن از ذخایر برای خانوار در زنجیره تامین در حال توزیع است.

طبق اعلام  انجمن صنفی روغن نباتی ایران ۵۰ تا ۵۵ درصد مواد اولیه روغن های جامد، وارداتی و ۴۰ تا ۴۵ درصد نیز از دانه‌های روغنی تولید داخل استحصال می‌شود.

پربیننده ترین عطش خرید عراقی‌ها از بازار ایران گل‌فروشی‌ها پرپر شدند گرمای امسال سه‌برابر گران‌تر شد فعالیت کدام شغل‌ها از فردا ممنوع است؟ تامین ۲۰قلم کالا در طرح توزیع اقلام اساسی/ شارژ کارت سرپرستان خانوارها هر ۲ماه یکبار

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شیوع کرونا وزیر صنعت معدن و تجارت کالا واردات کالا روغن نباتی علیرضا رزم حسینی ویروس کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۱۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین

شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به اهمیت تامین به موقع نهاده‌های کشاورزی باکیفیت و دسترسی آسان بهره برداران گفت: ۴۳ هزار و ۳۵۷ تن انواع کود‌ شیمیایی، آلی و ریزمغذی در سال گذشته توسط شبکه تعاون روستایی در استان تامین و توزیع شد.

وی افزود: از این میزان ۴۲ هزار و ۶۴۰ تن کود‌های شیمیایی، ۴۳۹ تن کود‌های ریز مغذی و ۲۷۸ تن کود‌های آلی و زیستی بوده است.

رحمانی با بیان اینکه خرید نهاده‌های مورد نیاز روستائیان با قیمت مناسب و توزیع با شرایط بهتر یکی از ویژگی‌های شبکه تعاون روستایی است، اضافه کرد: یکی از وظایف ذاتی شرکت‌های تعاونی روستایی که در واقع کشاورزان و روستائیان اعضاء و سهامداران آن هستند، تامین نهاده‌های کشاورزی است.

وی بیشترین کود‌های توزیع شده را؛ ازته، فسفاته و پتاسه عنوان کرد و گفت: در راستای رفاه حال کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، کود‌های شیمیایی توسط شبکه تعاون روستایی خرید و فروش می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین بیان کرد: استفاده بیش از حد مصرف یک نوع کود و یا عدم مصرف کود دیگر باعث کاهش راندمان تولید محصولات کشاورزی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری
  • اعطای امتیاز ویژه به شرکت‌های برتر حاضر در «ایران هلث»
  • قیمت روغن خوراکی امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می‌گیرد
  • توزیع ۲۶ هزار کیلوگرم/لیتر آفت کش نباتی در مازندران
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • اهتمام ویژه «الازهر» مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب تهران و قاهره