Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اف در صفحه تویتری خود در این ارتباط نوشت : ارتش جمهوری آذربایجان ۱۳ روستای در شهرستان های " زنگیلان " ، " قبادلی " ، " فضولی " و " جبرایل " در قره باغ آزاد کرد .

رییس جمهوری آذربایجان افزود : روستاهای " آقالی -۱ " ، " آقالی -۲ " ، "آقالی -۳" و " زرنلی " شهرستان " زنگیلان" ، " ماندیلی " شهرستان "فضولی " ، " قازانزمی " ، "خاناقابولاغ " ، " چوللو" ، " قوشچولار " ، " قاراآقاج " شهرستان "جبرایل"، "قیاسلی " ، "آجیلجا" و " قیلیجان " شهرستان " قبادلی " از جمله روستاهای آزاد شده از اشغال نیروهای ارمنی می باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روز یکشنبه ششم مهرماه جاری درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سر گرفته شد و دو طرف همدیگر را آغاز گر حمله عنوان کردند.

پس از درگیری‌های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیرماه) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و برخی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش‌بینی کرده بود. دو کشور چندین دهه برسر مالکیت منطقه قره‌باغ با یکدیگر اختلاف دارند.

در سال ۱۹۹۴ میلادی، به دنبال درگیری های چهارساله نظامی دو کشور، برخی دولت های اروپایی و منطقه برای پایان دادن به منازعات ارضی میان باکو و ایروان وارد عمل شدند و سرانجام با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد اما تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

برچسب‌ها آذربایجان باکو ارمنستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان باکو ارمنستان آذربایجان باکو ارمنستان اخبار کنکور جمهوری آذربایجان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۱۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان

سخنگوی وزارت خارجه هند به انتقادهای جمهوری آذربایجان درباره ارسال تسلیحات به ارمنستان توسط دهلی واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه هند در یک نشست خبری گفت: «ما هم با جمهوری آذربایجان و هم با ارمنستان روابط خوبی داریم.»

به نوشته روزنامه ارمنی ماسیس پست، وی افزود: « دهلی سیاستی دارد که بر اساس آن به دنبال پیشبرد و ارتقای صادرات دفاعی خود است.»

اخیرا الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان گفته بود که کشورش نمی‌تواند زمانیکه فرانسه، هند و یونان به ایروان سلاح می‌دهند، بی تفاوت باشد.

پیشتر روزنامه اکونومیک تایمز هند گزارش داده بود، یک مقام ارشد ارمنستانی به شهر دهلی سفر کرده و مذاکراتی را در زمینه ارسال تسلیحات با مقامات هندی برگزار کرده است.

آنها اضافه کردند، هند به عنوان یک تامین کننده مهم تسلیحات ارمنستان مطابق با ملزومات این کشور ظاهر شده است.

جزئیات مربوط به این محموله جدید تسلیحاتی هند برای ارمنستان مشخص نشده اما این نشریه هندی به نقل از چند ناظر حوزه ارمنستان گمان‌زنی کرده که این بسته احتمالا شامل تجهیزاتی است که همزمان با وضعیت ملتهب موجود بین ایروان و باکو، نوعی بازدارندگی را برای ارمنستان به وجود می‌آورد.

آخرین محموله تسلیحاتی که هند برای ارمنستان فرستاد شامل راکت اندازهای پیناکا، موشک‌های ضد تانک، راکت‌ها و مهمات دیگر بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • آمادگی ارمنستان برای خرید گاز از جمهوری آذربایجان
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ارمستان با جمهوری آذربایجان
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟