Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به ممنوعیت تردد شبانه در فرانسه و تعطیلی ۶ ماهه مراکز تجاری و آموزشی در اسپانیا گفت: متأسفانه ما استراتژی واحدی در این زمینه نداریم. به گزارش گروه اجتماعی مسعود مردانی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در برنامه «صبح و گفتگو» اظهارکرد: مسئله کرونا در یک ماه اخیر به عنوان یک بحران جدید در کل جهان مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سازمان بهداشت جهانی نیز در آخرین اطلاعیه خود، به روسای کشور‌های درگیر با کرونا تأکید کرده که یک استراتژی جدید برای مقابله با کرونا طرح ریزی کنند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به ممنوعیت تردد شبانه در کشور فرانسه و تعطیلی ۶ ماهه مراکز تجاری و آموزشی در اسپانیا تصریح کرد: متاسفانه ما استراتژی واحدی در این حوزه نداریم و حتی در اوج اپیدمی، مدارس ۱۵ روز زودتر از ماه مهر بازگشایی شدند.

مردانی یادآور شد: منشأ ابتدایی ویروس کرونا در ایران از ووهان چین بود، اما در حال حاضر عمدتاً از کشور‌های اروپایی درگیر شده و به ایران آمده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تعریف یک استراتژی سختگیرانه در برهه کنونی را به شدت ضروری خواند و گفت: محدودیت‌های فعلی در ایران خیلی سختگیرانه نیستند و هنوز افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا نتواسنته تلنگری برای مردم باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مردانی مسعود مردانی کرونا مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۳۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با یک آپارتاید علمی از سوی کشور‌های غربی مواجه هستیم

به گزارش خبرگزاری علم و فناروی آنا، جواد محمدی، رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در دیدار با وادین پتروویچ رئیس دانشگاه بیوتکنولوژی اوفای روسیه اشاره کرد: این پژوهشگاه قطب مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی ایران و منطقه است و ما در این پژوهشگاه در مرز های دانش و نیازهای ایران و منطقه در حال فعالیت علمی هستیم.

وی افزود: تا کنون فعالیت های فراوانی در حوزه تشخیص زود هنگام سرطان، مطالعات اصولی و بنیادین میوه زیتون، کشت غلات و گندم مقاوم به شوری، پروبیوتیک ها و حیوانات مدل بیماری با روش ویرایش ژن، ساخت کیت های تشخیصی انسانی و دام و طیور و ساخت واکسن HPV و واکسن آنفولانزا در پژوهشگاه انجام شده است.

رئیس پژوهشگاه ژنتیک در ادامه گفت: در جهان امروز علیرغم شعارهای فریبنده غربی ها، متاسفانه با یک آپارتاید علمی از سوی کشورهای غربی مواجهیم و برای مقابله و عبور از این آپارتاید علمی باید با دانشگاه های کشورهای دوست و همسایه ائتلاف علمی تشکیل دهیم و با این ائتلاف در دانش و فناوری ایجاد قدرت نمائیم که با این ائتلاف علمی می توانیم تهدیدات آینده سلامت بشر و پاندمی هایی نظیر کرونا را شناسای و کنترل کنیم.

 محمدی ادامه داد: بر اساس سند روابط علمی بین المللی جمهوری اسلامی ایران، ما در حوزه علمی و فناوری، به دنبال تعاملات بین المللی با دانشگاه های جهان هستیم و با توجه به روابط استراتژیک میان ایران و روسیه، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری علاقمند است با دانشگاه بیوتکنولوژی اوفا در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی و فناوری و تبادل استاد و دانشجو و اجرای طرح ها و پروژه های مشترک همکاری های ارزنده ای داشته باشد.

در ادامه این نشست، وادین پتروویچ، رئیس دانشگاه بیوتکنولوژی اوفای روسیه نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و بازدید از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری گفت: دانشگاه بیوتکنولوژی اوفا دانشگاهی با قدمت یک قرن است و در شاخه های مهم بیوتکنولوژی، ژنتیک پزشکی ، ژنتیک دام و طیور و آبزیان و کشاورزی و هوا و فضا فعالیت می‌کند و اشتراکات علمی بسیاری با پژوهشگاه مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی دارد و مایه مسرت و افتخار ما خواهد بود که تعاملات علمی بالایی با پژوهشگاه شما داشته باشیم.

در پایان این نشست، هیئت روسی از بخش‌های مختلف پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بازدید به عمل آورد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود و پرهیز از گسترش درگیری بود
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • نگرانی از فعال شدن کانون گردوغبار در مرکز ایران
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • با یک آپارتاید علمی از سوی کشور‌های غربی مواجه هستیم