Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک، خوردن غذاهای مغذی در دوران باردارای هم برای سلامت مادر و هم برای جنین در حال رشد بسیار مهم است. تمایل به خوردن غذا در دوران بارداری امری شایع و متداول است و یکی از هوس های رایج زنان باردار، خوردن ذرت است اما با این حال سوالی که پیش می ‎آید این است که آیا خوردن ذرت در دوران بارداری مفید است؟ در این قسمت در رابطه با فواید خوردن ذرت در دوران بارداری، عوارض جانبی احتمالی آن و اقدامات احتیاطی که باید هنگام مصرف ذرت به آن ها توجه داشته باشیم، اطلاعات در اختیار شما قرار خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا خوردن ذرت در دوران بارداری بی خطر است ؟

بله ، خوردن ذرت در دوران بارداری برای مادر و جنین در حال رشد بی خطر است اما با این حال نباید در مصرف آن زیادی روی کنید که در غیر این صورت اضافه وزن پیدا خواهید کرد .

مزایای مصرف ذرت در دوران بارداری 1. پیشگیری از بروز یبوست

ذرت منبعی عالی از فیبر های رژیمی است و از بروز یبوست در خانم های باردار پیشگیری می‎ کند.

2. پیشگیری از بروز ناهنجاری های مادرزادی

ذرت منبع غنی اسید فولیک است و از این رو باعث کاهش خطر بروز ناهنجاری های مادرزادی در نوزاد تازه متولد شده می ‎شود.

3. تقویت عملکرد ذهن

خوردن ذرت در دوران بارداری به رشد سالم مغز کودک کمک کرده و از این طریق باعث بهبود عملکرد ذهن و حافظه می ‎شود.

4. پیشگیری از تحلیل رفتن عضلات

ذرت سرشار از زاگزانتین و ویتامین ها است و از تحلیل رفتن عضلات کودک بعد از تولد پیشگیری می ‎کند.

5. تقویت قوه بینایی کودک

ذرت سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند لوتئین است که نقش مهمی در تقویت قوه بینایی نوزادان دارد.

6. پیشگیری از بروز سرطان

محققان بر این باروند که آنتی اکسیدان های موجود در ذرت ، سبب محافظت مادر باردار از ابتلا به سرطان به خصوص سرطان سینه می ‎شوند.

7. پیشگیری از کم خونی

ذرت سرشار از ویتامین B12، B5 و C است که برای تشکیل سلول های خونی بسیار مهم وضروری است و از این طریق مانع بروز کم خونی در مادر می ‎شوند .

8. تقویت سیستم ایمنی بدن

ذرت منبع غنی از بتاکارون است که به ویتامین A تبدیل شده و برای سلامت پوست ، مو، بینایی ، ایمنی و حافظه در دوران بارداری مفید است .

9. پیشگیری از افزایش سطح کلسترول خون

مصرف ذرت در بارداری باعث کاهش سطح کلسترول بد و افزایش سطح کلسترول خوب بدن می ‎شود .

عوارض جانبی مصرف ذرت در دوران بارداری

شکی نیست که مصرف ذرت در دوران بارداری بسیار مفید است اما با این حال مصرف بیش از حد این مواد غذایی باعث افزایش وزن در دوران بارداری خواهد شد .

اسید های چرب موجود در ذرت ممکن است منجر به بروز بیماری های قلبی شود.

برخی خانم ها از سوءهاضمه ناشی از مصرف ذرت در دوران بارداری شکایت دارند.

اقدامات احتیاطی در رابطه با مصرف ذرت در دوران بارداری

اقدامات احتیاطی مصرف ذرت در دوران بارداری عبارت است از :

پس از خرید ذرت، آن را سریعا مصرف کنید تا از تمامی خواص آن بهره مند شوید.

در صورت عدم تمایل به مصرف ذرت از کندن پوسته آن خودداری کنید.

دانه های ذرت را داخل ظروف در بسته در فریزر نگهداری کنید تا خواص آن حفظ شود.

نشاسته ذرت به طور کلی به عنوان مکمل مورد استفاده قرار می ‎گیرد و هرگز نباید به تنهایی مصرف شود.

ذرت بو داده حاوی چربی های ترانس بالا است و نباید در دوران بارداری بیش از حد میل شود که در غیراین صورت برای جنین کشنده خواهد بود و پس تا حد ممکن ذرت را به صورت آب پز میل کنید.

شربت ذرت دارای شیرین کننده های افزودنی است که بهتر است از مصرف آن در بارداری خودداری کنید.

برخی سوالات متداول در مورد مصرف ذرت در بارداری 1. آیا مصرف ذرت در دوران بارداری به جز اضافه وزن ، مشکل دیگری هم برای خانم های باردار ایجاد خواهد کرد ؟

مصرف بیش از حد ذرت در دوران بارداری باعث نفخ و گاز معده و درد شکم می ‎شود . مصرف بیش از حد این ماده غذایی همچنین باعث کاهش توانایی بدن در جذب آهن، روی و سایر مواد معدنی می ‎شود .

2. آیا مصرف ذرت بو داده در دوران بارداری بی خطر است ؟

مصرف ذرت بو داده مانند ذرت در دوران بارداری مفید و بی خطر است اما با این وجود مصرف بیش از اندازه ذرت بو داده به دلیل وجود نمک زیاد در آن باعث افزایش فشار خون در دوران بارداری می‎ شود . از تهیه ذرت بو داده در مایکروفر خودداری کنید.

3. آیا مصرف ذرت کنسروی در دوران بارداری بی خطر است ؟

مواد غذایی کنسروی حاوی مواد نگهدارنده خاصی هستند که در دوران بارداری مضر است و بنابراین از مصرف مواد غذایی کنسروی در دوران بارداری خودداری کنید.

پربیننده ترین آخرین آمار کرونا در ایران (۹۹/۸/۲) آخرین آمار کرونا در ایران (۱۳۹۹/۷/۱۲) آخرین آمار کرونا در ایران (۱۳۹۹/۷/۱۵) آخرین آمار کرونا در ایران (۹۹/۸/۴) آخرین آمار کرونا در ایران (۱۳۹۹/۷/۸)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بارداری بیماری های قلبی سیستم ایمنی بدن مغز ذرت جنین قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت آخرین آمار کرونا در ایران دوران بارداری بی خودداری کنید خوردن ذرت مصرف بیش ذرت بو داده بی خطر بیش از حد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۳۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، گفت: ۴۷ درصد زایمان‌هایی که در استان انجام شده طبیعی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمدمهدی مجذوبی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز ماما با اشاره به نقش مامایی در پروسه سلامت مادر و نوزاد، اظهار داشت: با وجود تلاش جامعه مامایی و مراقبین سلامت، حدود 47 درصد زایمان‌های انجام شده در سال گذشته طبیعی بوده که مستلزم فرهنگ‌سازی و اقدامات گسترده‌تری برای افزایش این مهم است.

وی به نقش اثرگذار ماما در روند زایمان و سلامت مادر و نوزاد، اشاره کرد و گفت: اخلاق حرفه‌ای در روند کار ماما عنصری بسیار مهم است به ویژه در محور جوانی جمعیت و حفظ کرامت مادری، اخلاق حرفه‌ای بسیار مهم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه مامایی با اغلب شاخص‌های جهانی سلامت از جمله سزارین، زایمان طبیعی، مورتالیتی نوزاد و مادر در ارتباط است، تصریح کرد: بنابراین تقویت توانمندی این قشر موضوع مهمی است که یاید مورد توجه قرار گیرد.

مجذوبی از برگزاری دوره‌های مهارتی برای ماماها و به‌روزرسانی آن‌ها خبر داد و گفت: بدون شک بخش مهمی از موفقیت در حوزه مراقبت‌های سلامت، مرهون تلاش خانواده مامایی است.

وی با تاکید بر اینکه هنوز روند جمعیت با کاهش مواجه است، اما شیب کاهشی کند شده، عنوان کرد: نقش ماماها در افزایش و طرح جوانی جمعیت انکارناپذیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه سبک زندگی به عنوان عامل اصلی بحران جمعیت مطرح است، تصریح کرد: علوم‌ پزشکی در کنار دیگر دستگاه‌ها وظایفی در این خصوص دارد به ویژه در شهرستان‌ها باید مطالبه از دستگاه‌های اثرگذار مشخص شود‌.

مجذوبی به مسائل و دغدغه‌های قشر ماما اشاره کرد و گفت: برخی مشکلات جامعه مامایی مانند مشکل جذب نیرو منبعث از  سیاست‌گذاری‌های کلان کشور است‌. موضوع فوق‌العاده خاص که طرحی ملی است در طول دو سال گذشته پیگیری می‌شد که در هفته‌های آتی با جزییات ابلاغ خواهد شد و به‌نظر می‌رسد مشمول گروه مامایی نیز خواهد بود.

وی گفت: با توجه به تعدد خدماتی که جامعه مامایی ارائه می‌دهند،  لازم است حمایت‌ها از این قشر پر تلاش و اثرگذار با حمایت مدیران ستادی سر و سامان بیشتری بگیرد.

540 مورد انصراف از سقط در همدان

فاطمه ترکمان‌اسدی در این مراسم، اظهار داشت: این جمع مؤثر مجموعه‌ای ارزشمند، فاخر و اثرگذاری در حوزه سلامت ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در تناسب جمعیتی دانشگاه، حضور مؤثر بانوان ماما باعث تقویت عملکرد حوزه سلامت شده است، تصریح کرد: از حضور تک تک شما در حرفه و نقش‌های مامایی قدردانی می‌کنم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه برای افق پیشرو، برنامه‌های متعددی پیش‌بینی شده است که با حضور همه ارکان سلامت به ویژه جامعه مامایی به آن‌ها دست خواهیم یافت، گفت: در حال حاضر 60 درصد مادران باردار، حین بارداری به مراکز  بهداشت مراجعه کرده و از مراقبت‌های مامایی بهره‌مند می‌شوند.

ترکمان اسدی افزود: باید تلاش کنیم تا افراد بیشتری قبل از بارداری به مراکز ما مراجعه کنند و مراقبت‌های بارداری را مبتنی بر مشاوره‌های لازم قبل و حین بارداری دریافت کنند.

وی از فوت 8 مادر باردار در سال گذشته خبر داد و گفت: در این راستا باید شاخص‌های مراقبت حین بارداری افزایش کمی و‌ کیفی داشته باشد و امیدواریم که هیچ مادر بارداری به دلیل مسایل مرتبط با بارداری از دست نرود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه حاملگی در گروه سنی ویژه، مستلزم مراقبت ویژه و بیشتر است و باید به صورت تیمی در بخش خصوصی و دولتی از این مراقبت‌ها بهره‌مند شوند، گفت: بنابراین از ماماهای بخش خصوصی درخواست داریم در تقویت مراقبت‌های گروه ویژه، همکاری بین‌بخشی بیشتری با ما داشته باشند.

ترکمان اسدی با بیان اینکه به لطف خدا و همت همکاران حوزه بهداشت، در سال گذشته 540 مورد انصراف از سقط داشتیم، تصریح کرد: در این راستا مشاوره‌های فرزندآوری و ازدواج باید ارتقا یابد و منشور کرامت مادری هم در بخش خصوصی و هم دولتی باید مورد توجه باشد. 

وی با اشاره به این ضرورت که قداست و حرمت رشته مامایی با ارتقای توانمندی‌ها حفظ می‌شود و لازم است با تقویت توانمندی‌های این قشر زحمتکش با قوت و قدرت در تداوم توفیقات حوزه سلامت بکوشیم، افزود: از جمله پرچمداران ابربحران جمعیت و سالخوردگی ماماها هستند که لازم است در کنار مدیران عرصه سیاستگذاری و برنامه‌ریز حضور و فعالیت مؤثری داشته باشند تا در کنار هم کشور را از این بحران برهانیم.

رسول سلیمی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان  نیر در این مراسم، با اشاره به اینکه حدود پنج درصد از جمعیت کارکنان حوزه درمان دانشگاه معادل 715 نفر را ماماها تشکیل می‌دهند اظهار داشت: یکی از معضلات اساسی جامعه امروز، جوانی جمعیت و کرامت مادری است که ماما در رفع این معضل نقش اساسی دارد.

وی گفت: ماما در کیفیت بارداری و زایمان مادر و نوزاد نقش برجسته‌ای دارد که با حفاظت و حراست از جایگاه مامایی می‌تواند به تقویت کیفیت این پروسه کمک کرد.

انتهای پیام/743/

دیگر خبرها

  • نباید خطوط جوانی جمعیت را رد کنیم
  • آیا با خوردن تخم‌مرغ لاغر می‌شویم؟
  • در زمستان پیاز سبز بخورید!
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • وارفارین چیست و چه کاربردی دارد؟ + عوارض، استفاده در دوران بارداری و منع مصرف
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • فیلم| خاک خوردن ۱۱ ساله قطعه نایاب ناوبری هواپیما!
  • چگونه به فاسیولا مبتلا می شویم؟
  • چگونه کودک باهوش‌تری داشته باشیم؟