Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@18:51:10 GMT

فرانسه مجدداً قرنطینه می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۳۵۰۶

فرانسه مجدداً قرنطینه می‌شود

خبرگزاری فارس: «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه امروز چهارشنبه اعلام کرد از روز جمعه در این کشور قوانین قرنطینه سراسری اعمال می‌شود.

پایگاه خبری «فرانس‌۲۴» نوشته فرانسه طی هفته‌های گذشته شاهد افزایش شدید مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» بوده است.

طبق این گزارش، شمار مبتلایان به این بیماری، در هفته‌های گذشته به ۳۸۰ ابتلای جدید به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امانوئل ماکرون روز چهارشنبه گفت چنانچه اقدامی انجام نشود ۴۰۰ هزار نفر در اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جانشان را از دست خواهند داد. ماکرون گفت قوانین قرنطینه برای ۵ هفته پابرجا خواهند بود.

طبق اعلام رئیس‌جمهور فرانسه، شهروندان این کشور از روز جمعه مجاز به ترک منازل جز برای «دلایل ضروری» مانند کار، ورزش یا خرید مواد غذایی نخواهند بود.

مدارس باز خواهند بود، اما رفتن از منطقه‌ای در فرانسه به منطقه‌ای دیگر ممنوع خواهد بود. رستوران‌ها و باشگاه‌های شبانه و کسب و کارهای غیرضروری نیز بار دیگر تعطیل خواهند شد.

این تدابیر روز ۱ دسامبر مجدداً مورد بازبینی قرار خواهند گرفت.

بسیاری از پزشکان در فرانسه با بیان اینکه ۵۸ درصد از بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های این کشور به درمان بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته خواستار اعمال مجدد قوانین قرنطینه در این کشور شده بودند.

«فردریک والتکوس»، رئیس فدراسیون بیمارستان‌های فرانسه گفت: «دولت، موج اول را جدی نگرفت و باز هم درس نگرفته است.»

والتکوس خواستار قرنطینه کامل فرانسه به مدت یک ماه شد. او گفت موج جدید این بیماری برای بیمارستان‌های فرانسه بسیار مخرب‌تر خواهد بود.

منبع: فردا

کلیدواژه: فرانسه کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۳۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال گذشته ۸۲ هزار و ۵۲۴ بیمار خارجی در مشهد ویزیت کرده‌ایم که بابت آنها حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم.

داوود خوش‌شکن افزود: بیشترین بیماران را بیمارستان‌های رضوی، چشم‌بینا، امام رضا (ع)، خاتم و قائم ویزیت کرده‌اند. بیماری‌های ارتوپدی و تروما، زنان و زایمان، بیماری‌های چشمی، بیماری‌های قبلی، اورلوژی و جراحی‌های عمومی به ترتیب مورد اولویت گردشگران سلامت در مشهد بوده است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: البته در مشهد بیماران افغانستانی زیادی داریم که مدرک تبعیت کشور را ندارند، از همین رو این بیماران را گردشگر سلامت محسوب می‌کنیم. به همین دلیل مراجعه به بخش ارتوپدی و تروما بالا است. البته تعرفه‌ای که از این نوع بیماران دریافت می‌کنیم، تعرفه گردشگری است.

خوش‌شکن افزود: در سال گذشته از ۹۵ ملیت در مشهد بیمار داشتیم که نسبت به سال ۱۴۰۱ پیشرفت بیشتری داشته است. بیشترین بیماران ما از کشور‌های افغانستان، عراق، ترکمنستان، بحرین، تاجیسکتان، کویت و عربستان سعودی بوده است. رشد بیماران ترکمنستان بسیار چشمگیر بوده است.

وی در خصوص جایگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جذب گردشگران سلامت در کشور گفت: مشهد رتبه نخست جذب بیماران خارجی در کشور را دارد. پس از مشهد شهر‌های قم، کرمان، اصفهان و شیراز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

 

دیگر خبرها

  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • ممانعت فرانسه از ورود پزشک فلسطینی به خاک این کشور
  • صعود تیم لژیونرهای ایرانی به فینال لیگ قهرمانان فوتسال اروپا
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2200 نفر رسید
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • سوئد مجددا برای هتک حرمت قرآن کریم مجوز صادر کرد
  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی مجددا برگزار شد
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲