Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیوان عالی آمریکا با رأی سه قاضی جمهوری‌خواه درخواست ترامپ برای جلوگیری از اخذ رأی به صورت پستی در ایالت کارولینای شمالی را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که دیوان عالی این کشور درخواست دونالد ترامپ برای جلوگیری از شمارش آرای پستی بعد از روز انتخابات ریاست جمهوری را رد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ پیش از این در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان تجاری در لاس‌وگاس برگزار شد گفت: «امیدوارم دادگاه‌ها اجازه ندهند برخی ایالت‌ها [شمارش آرا] بعد از سوم نوامبر را کش دهند.»

وی همچنین خواسته بود که اخذ رأی به صورت پستی در ایالت کارولینای شمالی متوقف شود. 

براساس گزارش آسوشیتدپرس، دیوان عالی این درخواست را رد کرده و اجازه می‌دهد اخذ رای در کارولینای شمالی به صورت پستی تا روز انتخابات انجام شود و شمارش آرا نیز تا 9 روز بعد از انتخابات مجاز خواهد بود.

این خبرگزاری این تصمیم دیوان عالی را یک پیروزی برای دموکرات‌ها در برابر ترامپ خواند ونوشت، دیوان عالی از رد تصمیم ایالتی خودداری کرد و به کارولینای شمالی اجازه داد تا روز 12 نوامبر یعنی 9 روز بعد از انتخابات آرا مورد شمارش قرار بگیرد.

سه قاضی جمهوری‌خواه به نام‌های «ساموئل آلیتو»، «نیل گروش» و «کلارنس توماس» مخالف این تصمیم بودند. «ایمی کانی برت» قاضی جدید در این رأی‌گیری مشارکت نداشت.

زمان اعلام انتخابات در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری آمریکا به یکی از مسائل حساس این کشور تبدیل شده است.

ترامپ پیش از این در ماه مرداد هم گفته بود که نتیجه انتخابات باید همان شب سوم نوامبر اعلام شود. او روز ۱۰ مرداد در توئیتر نوشت: «باید نتیجه انتخابات را شب انتخابات بدانیم، نه روزها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها بعد. ما برنده انتخابات ۲۰۲۰ خواهیم بود.»

دیوان عالی آمریکا در حال حاضر 8 عضو دارد که 5 قاضی آن جمهوری‌خواه و سه قاضی دموکرات هستند. قاضی ایمی بارت(گزینه پیشنهادی ترامپ) به تازگی مورد تأیید سنا قرار گرفته است و قرار است به زودی به اعضای دیوان اضافه شود.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دونالد ترامپ دیوان عالی آمریکا رأی پستی ایالت کارولینای شمالی کارولینای شمالی دیوان عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۳۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان با اشاره به اینکه توقف و به‌حاشیه‌بردن هواداران تداوم جنگ در اوکراین لازم و ضروری است اعلام کرد که «در صورت پیروزی طرفداران صلح، نه هواداران جنگ در انتخابات ژوئن پارلمان اروپا و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر، درگیری‌ها در اوکراین تا پایان سال ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد.

اوربان معتقد است که اگر طرفداران صلح در انتخابات پارلمان اروپا پیروز شوند «تصمیمات نظامی در اروپا می تواند کند شود، متوقف شود یا حتی لغو شود.»

وی جو بایدن، رییس‌جمهور کنونی آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را «نامزد جنگطلب» و دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد نهایی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری را «نامزد صلح‌طلب» توصیف کرد و دراین‌باره گفت: انتخابات دیگری در آمریکا برگزار می شود که یک نامزد طرفدار جنگ و دیگری طرفدار صلح است. اگر نامزد صلح‌طلب پیروز شود، ما از آمریکا حمایت دریافت خواهیم کرد.

نخست‌وزیر مجارستان در پایان گفت: بنابراین پس از این دو انتخابات، اگر همه چیز به خوبی پیش برود و خدا به ما کمک کند، آنگاه رهبران سیاسی که طرفدار صلح هستند، می‌توانند در اروپا و آمریکا قدرت را به دست بگیرند و سپس می‌توانیم جنگ را تا پایان سال پایان دهیم.

کد خبر 6086324

دیگر خبرها

  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پرونده قضایی ۸ مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در جمهوری اسلامی قانون است، همه پیروی کنند | دست اجانب دنبال برداشتن حجاب است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد