Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مسئول بلندپایه وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که در پی اقدام ترکیه در آزمایش موشک بالستیک «اس-۴۰۰»، خطر اعمال تحریم‎های آمریکا علیه آنکارا «بسیار واقعی» شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، «کلارک کوپر» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی و نظامی گفت که پس از اعلام هفته گذشته رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره آزمایش سامانه روسی اس400 در تاریخ 16 اکتبر، «تحریم‌ها (علیه ترکیه) تا حد زیادی مطرح شده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

کلارک کوپر تاکید کرد که ممکن است دولت آمریکا به موجب قانونی که کنگره آن را در سال 2017 برای مقابله به دشمنان آمریکا از طریق تحریم به تصویب رساند، علیه ترکیه تحریم وضع کند. این قانون به شکل خاص بر اعمال خودکار تحریم‎ها علیه کشوری که «قرارداد تسلیحاتی مهم» با روسیه امضا می‎کند، تاکید دارد.

وی افزود: به آنکارا گفته بودیم که آزمایش موشک اس400 اساسا غیر قابل قبول است و دولت آمریکا تلاش زیادی کرده تا ترکیه را به عدم فعال کردن موشک های اس 400 متقاعد کند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز اخیرا در پاسخ به تهدیدات آمریکا مبنی بر تحریم ترکیه گفته است: شما نمی‌دانید با چه کسی می‌رقصید. تحریم کنید، عقب نیفتید. ما برای خرید اف 35 از شما قدم برداشتیم، پولمان را پرداخت کردیم، اما شما جنگنده‌های ما را ندادید. به ما گفتید اس 400 را به روسیه بازگردانید، ما حکومت قبیله‌ای نیستیم. ما ترکیه هستیم.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اردوغان اخبار آمریکا ترکیه اردوغان اخبار آمریکا ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۴۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا از تحریم یک گردان اسرائیلی عقب نشینی کرد

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت گزارش داد که ایالات متحده بعد از اعمال فشارها توسط اسرائیل، نظر خود یا رویکردش را تغییر داده است و تحریم‌هایی را علیه گردان نیتسح یهودا إعمال نخواهد کرد.

این روزنامه نوشت که با وجود نقض حقوق بشر؛ اما دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته است تحریم‌هایی را بر این گردان نظامی اسرائیلی اعمال نکند.

این روزنامه افزود، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا وعده داده است اطلاعاتی در خصوص گام‌های اتخاذ شده پیرامون نقض حقوق بشر ارائه شود. همچنین اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی با کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا در این خصوص تماس گرفت و تلاش کرد که او را به سمت تغییر این تصمیم سوق دهد.

هفته گذشته پایگاه خبری اکسیوس به نقل از سه مقام آمریکایی که نامشان را فاش نکرد، گزارش داد: واشنگتن بزودی گردان نیتسح یهودا وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی را به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری، تحریم می‌کند.

اکسیوس افزود این اولین باری است که آمریکا یک یگان نظامی اسرائیل را تحریم می‌کند و بزودی تحریم این گردان (افراطی ) از سوی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا اعلام می‌شود.

آکسیوس به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که تحریم‌ها مانع از دریافت هر نوع کمک یا آموزش نظامی به این گردان و اعضای آن می‌شود.

گردان نیتسح یهودا در سال ۱۹۹۹ به عنوان یک یگان ویژه برای سربازان فوق ارتدوکس یهودی تشکیل شد.

آکسیوس افزود که این گردان مستقر در کرانه باختری «به مرکز جذب بسیاری از جوانان شهرک‌نشین راست‌گرای افراطی» که در هیچ گردان دیگر ارتش رژیم اسرائیل دیگری پذیرفته نشده‌اند، تبدیل شده است.

انتشار این گزارش در وبستیات اکسیوس خشم و انتقاد دولت اسرائیل را براگیخت.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل با انتشار پیامی در شبکه اکس (توییتر سابق) نوشت: «علیه ارتش اسرائیل نباید هیچگونه تحریمی تصویب و اعمال شود!» او افزود که دولتش از تمام راه‌ها برای مقابله با چنین اقدامی استفاده خواهد کرد.

بنی گانتس، عضو کابینه جنگ اسرائیل نیز تصریح کرد، «إعمال تحریم علیه این یگان تصمیم خطرناکی بوده و پیامی نادرست به دشمنان ما در این دوران جنگ خواهد بود».

در چند سال گذشته تصاویر زیادی از جنایت سربازان گردان نیتسح یهودا علیه فلسطینیان ساکن کرانه باختری اشغالی منتشر شده است.

کد خبر 847259 منبع: شفقنا برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو ایران و اسرائیل خبر ویژه تحریم جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • آمریکا از تحریم یک گردان اسرائیلی عقب نشینی کرد
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • هیاهو برای هیچ؛ آمریکا گردان اسرائیلی را تحریم نمی‌کند
  • بانک های چینی در معرض تحریم
  • فضای سبز و تقویت سلامت میکروبیوتای روده و پوست
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید