Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوع کرونا و تعویق و لغو مسابقات ورزشی و در کنار آن محدودیت انجام فعالیت‌های ورزشی مانند اردوهای آماده سازی تیم‌های ملی، برگزاری مسابقات را به سمت فعالیت‌های مجازی سوق داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ شیوع کرونا و تعویق و لغو مسابقات و در کنار آن محدودیت انجام فعالیت‌های ورزشی مانند اردوهای آماده‌سازی تیم‌های ملی، برگزاری مسابقات را به سمت فعالیت‌های مجازی سوق داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فدراسیون‌های ورزشی در این ایام با این تفکر که تعطیلی باشگاه‌ها و لغو رویدادها به معنی تعطیلی ورزش نیست اقدام به برگزاری مسابقات آنلاین و از سرگیری تعدادی از رقابت‌های لیگ به صورت مجازی کردند تا هم انگیزه ورزشکاران حفظ شود و هم آمادگی آن‌ها را برای حضور در مسابقات پیش رو حفظ کنند.

فرشاد عربی، سرمربی تیم‌ ملی تالو، درباره برگزاری مسابقات آنلاین ووشو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: از زمانی که کرونا باعث تعطیلی و لغو تمام مسابقات و اردوها شد تقریبا بازیکنان همه به‌صورت انفرادی و بدون هدف تمرین می‌کردند. این نحوه حفظ آمادگی در این شرایط تنها راه ممکن بود اما قطعا وقتی زمان این شکل از تمرین هم طولانی شود روی انگیزه و هدف ورزشکاران تاثیر منفی خواهد گذاشت. 

او اضافه کرد: به همین دلیل فدراسیون برنامه‌ریزی کرد و برگزاری مسابقات آنلاین مجازی طراحی شد که دو مرحله هم به‌صورت مقدماتی و هم به‌صورت فینال برگزار شد. خوشبختانه استقبال خوبی هم شده بود و یکی از مزایای آن حق شرکت برای همه ووشوکاران بود چون ما برای انتخابی‌ها و قهرمانی کشور سهمیه‌بندی داریم یعنی از هر استان و هر رده سنی تعداد محدودی می‌توانند در مسابقات شرکت کنند اما در این دوره شرکت برای همه آزاد بود.

زهرا کیانی، عضو تیم‌ ملی ووشو، درباره برگزاری مسابقات آنلاین ووشو اظهار کرد: متاسفانه لغو تمام مسابقات باعث شد تعدادی از ورزشکاران از تمرینات و در کل ورزش دور شوند و دیگر مانند گذشته به حفظ آمادگی خود توجهی نداشته باشند. از طرفی به نظرم آن شرایطی که در باشگاه‌ها برای تمرین وجود دارد در خانه مهیا نیست و این واکنش‌ها طبیعی است.

او اضافه کرد: بنابراین نیاز است در این وضعیت برای جلوگیری از این همه بی‌تحرکی و سکون برنامه‌ریزی موثری را داشته باشیم که برگزاری مسابقات به‌صورت آنلاین روش مناسبی در این زمینه است. همانطور که گفتم شرایط خانه شاید آنطوری نباشد که بخواهد به ورزشکار انگیزه بدهد ولی اگر برای این نوع مسابقات جوایز و مدال هم طراحی شود قطعا می‌تواند ایجاد انگیزه کند به ویژه در رده‌های پایه که به دنبال این انگیزه‌ها هستند.

فاطمه صادقی، عضو تیم‌ ملی کاتای ساحلی، درباره برنامه فدراسیون در این بخش در ایام کرونا، گفت: در حال حاضر بیش از 6 ماه است که همه مسابقات و اردوها تعطیل است و قطعا ایجاد و حفظ انگیزه بازیکنان یکی از کارهای مهمی است که فدراسیون باید برای آن برنامه‌ریزی درستی داشته باشد. خوشبختانه این اتفاق هم رخ داده و بارها شاهد برگزاری مسابقات مجازی در حوزه کاتا بودیم. به تازگی هم که در اصفهان رقابت‌های لیگ کاتای ساحلی را داشتیم که براساس آمار اعلام شده استقبال خوبی از این مسابقات شده است.

فاطمه اسدپور، سرمربی تیم‌ ملی پومسه بانوان، درباره برگزاری رقابت‌های مجازی تحت عنوان جام پایتخت، اظهار کرد: حضور پرشور بازیکنان پومسه در اولین دوره مسابقات جام پایتخت که به صورت مجازی برگزار می‌شود نشانه اعتبار پومسه ایران در سطح جهان است. طبق آمار ارائه شده 78 کشور دراین دوره از مسابقات شرکت کرده‌اند.

او ادامه داد: بدون شک حضور چهره‌های شاخص پومسه روهای جهانی و کشوری اعتبار پومسه ایران را نشان می‌دهد. به اعتقاد من برگزاری مسابقات مجازی انگیزه ورزشکاران پومسه را افزایش داده و در سطح جهانی با این تعداد پومسه روهای جهان را به تلاش و ممارست بیشتر تشویق می‌کند.

سخن آخر

طولانی شدن مدت زمان تعطیلات اجباری کرونا و تمرین در خانه و در غیاب مربی یقینا در طولانی مدت اثرات منفی را هم از نظر آمادگی جسمانی و هم از نظر آمادگی روانی روی ورزشکاران دارد. قطعا در چنین شرایطی برگزاری مسابقات آنلاین می‌تواند در حفظ این آمادگی به جامعه ورزش کمک شایانی داشته باشد که خوشبختانه به نظر می‌رسد این اقدام فدراسیون‌های ورزشی در بحران کرونا تا حدودی موفق شده کام ورزشکاران را شیرین کند و تنور برخی از لیگ را نیز داغ نگه دارد. 5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مسابقات مجازی گزارش ورزشی برگزاری مسابقات آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۴۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، تنها مرجع رسمی تشکیل و اعزام تیم‌های ملی دانشجویان در رشته‌های مختلف ورزشی، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی است.

این فدراسیون تاکنون هیچ اقدامی برای تشکیل تیم ملی فوتبال دانشجویان انجام نداده و در صورت انتخاب سرمربی یا هرگونه اقدام دیگر در این خصوص، مراتب از طریق کانال‌های رسمی فدراسیون به اطلاع عموم خواهد رسید.

لازم به توضیح است طبق اعلام قبلی از آنجایی که طبق مقررات فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی، مسابقات فوتبال دانشجویان جهان دانشگاه محور می‌باشد و با توجه به مصوبه هیات رئیسه فدراسیون، تیم فوتبال دانشجویان تحت عنوان تیم منتخب توسط اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مسابقات اعزام خواهد شد که در حال حاضر هدایت تیم منتخب دانشجویان بر عهده امیدرضا روانخواه می‌باشد.

تیمی که با مربیگری بهنام طاهرزاده به بلژیک اعزام شده هیچ ربطی به فدراسیون ملی ورزش دانشگاهی ندارد و تشکیل و اعزام آن با این عنوان غیرقانونی است.

دیگر خبرها

  • پربیننده‌ترین مسابقات ورزشی تاریخ در اینترنت
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • برنامه ریزی برای دونده های شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • لبخند عباس جدیدی به انتخاب فدراسیون کشتی (عکس)
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • نبی: انتخاب برترین‌ها از سوی رسانه ملی انگیزه ها را بالا برده است
  • برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت با حضور رئیس فدراسیون فوتبال
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «قهرمان ایران»
  • برگزاری مسابقات ورزشی پیشکسوتان سپاه در بندرعباس
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی