Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@12:48:50 GMT

وضعیت بحرانی ذخایر خونی در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۴۷۱۳

وضعیت بحرانی ذخایر خونی در کرمانشاه

پژمان صالحی‌فر صبح امروز در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ذخایر خونی استان کرمانشاه به شدت کاهش یافته و در وضعیت بحرانی قرار گرفته است.

وی با درخواست از عموم مردم برای مراجعه به مراکز خون گیری و مشارکت در عمل انسان دوستانه اهدا خون، گفت: استان کرمانشاه روزانه به بیش از ۲۰۰ واحد خون نیاز دارد اما در شرایط فعلی در شبانه‌روز کمتر از ۱۰۰ نفر به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه در ادامه از کاهش ۳۵ درصدی اهدا خون در ۶ ماهه نخست سال خبر داد.

وی با اشاره به عمر کوتاه ذخایر خونی، تصریح کرد: عمر پلاکت اهدایی سه روز بوده و امکان ذخیره سازی در پلاکت خون وجود ندارد.

صالحی‌فر افزود: در صورت تداوم وضعیت فعلی قطعاً دچار مشکل خواهیم شد و در آن صورت فقط به نیاز اورژانسی استان کرمانشاه توان خدمات‌دهی هستیم.

وی ادامه داد: وضعیت بانک پلاسمایی استان کرمانشاه نیز در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد و با توجه به ۱۹ هزار بهبود یافته کرونا انتظار می‌رود همکاری و مشارکت بیشتری از سوی همشهریان صورت پذیرد.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه با اعلام نیاز خون برای بیماران خاص، تالاسمی، زنان باردار و عمل‌های اورژانسی، تصریح کرد: از عموم مردم، هیأت مذهبی و گروه‌های جهادی می‌خواهیم در کنار کمک‌های مومنانه و ضدعفونی کردن معابر، نسبت به اهدا خون و نجات جان هموطنان اقدام کنند.

صالحی‌فر با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت و اقدام موهن نشریه فرانسوی و حمایت رئیس جمهور این کشور به پیامبر اکرم (ص)، گفت: در پاسخ به این توهین و به عشق پیامبر مهربانی‌ها و نشان دادن انسان دوستی مسلمانان، برادران و خواهران مسلمان در این پویش خیر خواهانه شرکت پیش‌قدم شوند.

وی با اشاره به نقش کلیدی رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی درست و دعوت مردم به اهدای خون، گفت: مراکز انتقال خون همه روزه از ساعت هشت صبح تا هفت بعد از ظهر با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی آمادگی میزبانی از هم استانی‌های گرامی را دارند و در این راستا از رسانه‌ها می‌خواهیم در اطلاع‌رسانی درست و دعوت مردم به این امر خداپسندانه و انسان دوستانه، به ما کمک کنند.

کد خبر 5059027

منبع: مهر

کلیدواژه: اهدای خون کرمانشاه انتقال خون ویروس کرونا شیوع کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شهرکرد نیروی انتظامی گرگان کرمانشاه توهین به پیامبر مواد مخدر هفته ناجا شهادت امام رضا ع سانحه تصادف استان کرمانشاه انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۴۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی

افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه شناسایی ساختمان‌های غیرایمن که در زمان بروز هر گونه حادثه می‌تواند به تهدیدی برای جان مردم تبدیل شود، مرحله به مرحله در حال پیگیری است، گفت : در مراحل گذشته عمده تمرکز روی بررسی وضعیت ساختمان‌ها در حوزه مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و ساختمان‌های مرتبط با خدمات پزشکی بود.

وی ادامه داد: پس از آن و از حدود دو ماه قبل بررسی ساختمان‌ها در حوزه مدارس و کلاس‌های درس در حال انجام است و مدارس کرمانشاه در حال ارزیابی هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه اولویت بعدی برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن را دانشگاه‌ها اعلام کرد و یادآور شد: در گام‌های بعدی مراکز عمومی، مراکز خرید، پاساژها، ساختمان ادارات و... به ترتیب رصد و بررسی خواهند شد و در مرحله نهایی سراغ ساختمان‌های ناایمن شاخص در حوزه شخصی خواهیم رفت.

یگانه تاکید کرد: در گام اول صرفا شناسایی ساختمان‌ها و جمع‌آوری اطلاعات این ساختمان‌ها انجام خواهد شد و این اطلاعات در سامانه کشوری «منتاک» که به همین منظور تعریف شده بارگزاری می‌شود و در گام بعد با توجه به وضعیتی که ساختمان داشته برای رفع نواقص و یا در شرایط بحرانی تخریب ساختمان تصمیم‌گیری خواهد شد و چنانچه ممکن باشد اعتباراتی نیز برای ایمن سازی ساختمان‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون هیچکدام از ساختمان‌های بررسی شده در کرمانشاه وضعیت بغرنجی نداشته که نیازمند تخریب باشد، عنوان کرد: عمده ساختمان‌های ناایمن با رفع برخی از نواقص، ایمن خواهند شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه معتقد است، وضعیت کرمانشاه از نظر ناایمن بودن ساختمان‌ها چندان بد نیست.

یگانه از مهمترین مواردی یاد کرد که در ارزیابی وضعیت ایمنی ساختمان‌ها مد نظر قرار می‌گیرد و مستحکم بودن ساختمان، امکانات و تجهیزات ایمنی، وجود پله‌های فرار و اضطراری و... را از مهمترین این موارد برشمرد.

به گفته یگانه، در مرحله اول شناسایی ساختمان‌های ناایمن در کلانشهر‌ها انجام می‌شود و سپس شهرستان‌ها با توجه به جمعیت، بزرگی سطح شهرستان و ... در اولویت خواهند بود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه
  • شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی
  • فیلم| رئیسی: انتقال علم و دانش ایرانی به سرزمین سریلانکا صورت گرفت
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی