Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:42:44 GMT

نسل جوان در خطر فرو ریزی هویت ایرانی و اسلامی است

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۴۸۲۶

نسل جوان در خطر فرو ریزی هویت ایرانی و اسلامی است

علی زینی‌وند روز پنجشنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های سیستان و بلوچستان اظهارداشت: فضای آموزشی و فرهنگی در سال‌ها و دهه‌های گذشته به گونه‌ای پیش‌رفته که این فضا را به دشمنان هویت خودمان واگذار کرده‌ایم.

وی گفت: نسل کتابخوان‌ها در کشور سال به سال تقلیل پیدا می‌کند و مقایسه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که نسل کتابخوان واقعا در حال تقلیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: نگاهی به گذشته نشان می‌دهد که در بخش‌های دانشگاهی و مدارس و حتی حوزه‌ها دچار آسیب شده‌ایم اما چون این روند تدریجی است خطر آن کمتر دیده می‌شود.
وی بیان کرد: اگر نسل جوان هویت محکمی نداشته باشد غرب زده می‌شود و یا به هر هویتی در خواهند آمد و این خطری است که ما را تهدید می‌کند و منشا آن در فرهنگ‌سازی است.

زینی‌وند ادامه داد: هم‌اینک هدایتگر نسل جوان ما شبکه‌های مجازی و شبکه‌های خارجی از جمله تلویزیون خارجی و شبکه‌های اجتماعی بوده و رسانه‌های مکتوب در رده‌های پایین‌تر قرار گرفته است.
وی خاطرنشان‌کرد: نسل جوان در فضاهای مجازی پیشرو هستند و آثار مکتوب را توجه نمی‌کنند و اگر بخواهیم آثار مکتوب را به نسل جوان منتقل کنیم باید این آثار را به فایل‌ها و فضاهای قابل انتشار در فضای مجازی تبدیل کنیم.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: نسل جدید در مطالعه بی‌حوصله هستند و به کوتاه خواندن عادت دارند، بنابراین اگر بخواهیم در حوزه کتابخوانی تاثیرگذار باشیم باید مفاهیم را در قالب پیام‌های کوتاه و جذاب از طریق فضاهای مجازی منعکس کنیم.
وی بیان کرد: همه‌گیری کرونا شاید فرصتی است که در این زمینه بخشی از نقایص جبران شود.
زینی‌وند گفت: در سیستان و بلوچستان شاخصه‌هایی همچون دانشگاه‌ها و متون مذهبی از وضعیت خوبی برخوردار هستند و تقریبا منابع مذهبی و کتاب‌هایی که لازمه شکل‌گیری هویت یک مسلمان است در خانه‌ها و کتابخانه‌ها وجود دارد اما در سایر حوزه‌ها نقص جدی داریم و این نقص‌ها در حوزه‌هایی از جمله تربیت یک شهروند مسئولیت‌پذیر دیده می‌شود.
وی افزود: باید نهادهای فرهنگی رویکردی در زمینه این عناوین و مقولات تعریف کنند.

 معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: نهادهای فرهنگی از جمله نهاد کتابخانه‌ها و فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکیل جلسات هدفمندتر در این امر جدیت داشته باشند.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان بحران هویت استانداری سیستان و بلوچستان کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان بحران هویت استانداری سیستان و بلوچستان کتاب سیستان و بلوچستان بحران هویت استانداری سیستان و بلوچستان کتاب اخبار کنکور سیستان و بلوچستان نسل جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۴۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۸۰ درصد تور ماهیگیری و ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در این استان تولید می‌شود.

بتول دانش شهرکی شامگاه جمعه در شورای سرمایه گذاری استان سیستان و بلوچستان افزود: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک و دشتیاری، سیستان و بلوچستان را به مرکز تولید و اشتغال این منطقه تبدیل و زمینه های سرمایه گذاری در بخش های مختلف را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریعتر این سواحل را فراهم کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چابهار، دشتیاری و کنارک از شهرستانهای ساحلی زیبا و با ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغالزایی به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب و درجه حرارت سواحل این شهرستان در طول سال مناسب برای پرورش میگو و صید و صیادی و بویژه تن ماهیان است.

وی بیان کرد: حوزه شیلات یکی از بخش های کم هزینه برای ایجاد اشتغال است و می تواند اشتغال را به چند برابر افزایش دهد و به نوعی سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات با صرفه‌ترین راه و اقتصادی‌ترین فعالیت در سواحل مکران محسوب می‌شود.

شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت گفت: وجود ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت چهار هزار و ۵۳۶ هکتار بستر مناسبی را همراه با مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف صنعتی، صنایع تبدیلی معدنی، کشاورزی و شیلاتی فراهم آورده است.

وی افزود: علاوه بر و جود سه کارخانه تولید سیمان و تعداد هشت واحد تولیدی شناور سازی ۳۰ درصد پاکت سیمان، ۴۰ درصد پای بند ریل آهن، ۱۲ درصد سموم دفع آفات مورد نیاز کشور نیز در این استان تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • آمریکا هزینه سنگینی برای بی حیایی دختران ایرانی در نظر گرفته است
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • تلاش برای مهار وکنترل آب‌ها در سیستان و بلوچستان
  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • مشارکت مردم توسعه سیستان و بلوچستان را شتاب می‌بخشد
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد