Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@05:22:01 GMT

کسری بودجه عربستان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۴۸۳۲

ساعت24-کسری بودجه عربستان در سه ماهه سوم به ۱۱ میلیارد دلار رسید.

به گزارش بلومبرگ، وزارت دارایی عربستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد در سه ماهه سوم امسال این کشور ۴۰.۷۶۸ میلیارد ریال سعودی ( ۱۰.۸۷ میلیارد دلار) کسری بودجه داشته است. طی این مدت میزان مخارج دولتی با هفت درصد افزایش به ۲۵۶.۳۴۵ میلیارد ریال رسیده که اصلی ترین عامل این افزایش مربوط به پرداخت هزینه یارانه های کرونایی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دارایی عربستان از برنامه ریزی برای کاهش ۹۹۰ میلیارد ریالی مخارج دولتی برای سال آینده خبر داده و افزوده است انتظار دارد رشد اقتصادی در سال آینده مثبت شود.  

دولت عربستان که به دنبال شیوع کرونا و سقوط قیمت نفت در بازارهای جهانی با کاهش درآمد محسوسی مواجه شده ممکن است برای جبران بخشی از درآمدهای از دست رفته خود دست به افزایش مالیات بر درآمد شاغلان و فروش بخشی از دارایی دولتی بزند.  

محمد الجعدان، وزیر دارایی عربستان در خصوص اقدامات جدید گفت: ما اکنون در یکی از بدترین شرایط اقتصادی تجربه شده در طول تاریخ خود هستیم و برای جبران کسر بودجه، تمامی گزینه ها را بررسی می کنیم.  

تنها در ماه مارس قیمت نفت بیش از نصف ارزش خود را از دست داد و این اتفاق در شرایطی که هزینه های جنگ یمن نیز بر دوش اقتصاد عربستان سنگینی می کند باعث شده است تا فشار  فوق العاده زیادی به منابع مالی بزرگ ترین اقتصاد خاورمیانه وارد شود.  

طبق پیش بینی صندوق بین المللی پول، اقتصاد عربستان امسال ۶.۸ درصد کوچک خواهد شد که حتی از عملکرد متوسط جهانی نیز بدتر خواهد بود. انتظار می رود شیوع کرونا بیش از همه باعث کند شدن سرعت خصوصی سازی در این کشور شود که یکی از بندهای کلیدی در تحقق سند چشم انداز عربستان موسوم به افق ۲۰۳۰ است. در حال حاضر دولت بزرگ ترین کارفرما در عربستان است و بخش بزرگی از بودجه خود را صرف پرداخت حقوق به کارکنان می کند. 

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۴۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول پیوست یک با عنوان «اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه دستگاه‌های اجرایی» را به تصویب رساندند.

بودجه عمرانی افزایش یافت

«حمیدرضا حاجی‌بابایی» رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ در توضیح این جدول، گفت: این پیوست مربوط به اختصاص اعتباراتی برای زیرساخت‌های کشور است.

وی ادامه داد: هر پروژه‌ای که باید اجرا شود در این پیوست آمده است. ما بودجه عمرانی را افزایش داده‌ایم و بودجه عمرانی به هیچ وجه کم نشده است، به طوری که بودجه عمرانی از ۳۷۵ همت به ۴۰۰ همت افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 6092919 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد
  • آغاز دومین روز بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • دومین روز بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس آغاز شد
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند