Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@07:31:51 GMT

ماجرای عکس‌ تکان‌دهنده هیسپان‌تی‌وی چیست؟

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۴۹۱۵

ماجرای عکس‌ تکان‌دهنده هیسپان‌تی‌وی چیست؟

برنامه عکس‌های تکان‌دهنده شبکه اسپانیایی زبانِ تلویزیون،‌ تصویر دختری را نشان می‌دهد که به سرباز گارد ملی آمریکا، گل می‌دهد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، برنامه "عکس‌های تکان‌دهنده" (Fotos que sacuden al mundo) شبکه اسپانیایی زبان هیسپان‌تی‌وی در این قسمت به عکسی از لحظه اهدای گل از سوی یک دختر 17 ساله به یکی از سربازان گارد ملی آمریکا در جریان اعتراضات دانشجویان به دخالت آمریکا در جنگ ویتنام می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این برنامه که در هر قسمت یکی از ماندگارترین عکس‌های تاریخ را مورد بررسی قرار می‌دهد، این بار  عکسی تأثیرگذار از «مارک ریباد» عکاس فرانسوی را انتخاب کرده که در آن یک نوجوان 17 ساله به نام «یان رز کاشیر» در تجمع اعتراضی آمریکایی‌ها علیه جنگ ویتنام در مقابل ساختمان پنتاگون، شاخه گلی را به یکی از سربازان حاضر در آن منطقه می‌دهد. 

انتشار این عکس که در روز 21 اکتبر سال 1967 ثبت شد، تأثیری کوچک اما انکارناپذیر را در تغییر دیدگاه عمومی نسبت به جنگ ویتنام برجای گذاشت. این تأثیر تا حدی بود که پس از اتمام جنگ، بسیاری از مسئولان دولتی ایالات متحده به طور رسمی این جنگ را محکوم کردند. 

«یان رز کاشیر» می‌گوید: «من به یاد نمی‌آورم که چگونه در مورد تظاهرات پنتاگون حرف زده‌ام، اما فقط می‌دانستم این چیزی است که من باید شرکت کنم. من علیه این جنگ وحشتناک صحبت کردم. من از آنها (سربازان) خواستم به ما بپیوندند و به آن‌ها گفتم شما واقعاً نمی‌خواهید من را بکشید، به ما ملحق شوید.»

«مارک ریباد» در سال 1923 در سنت ژنیز لاوال در نزدیکی لیون متولد شد. او یکی از اولین عکاسان آژانس «مگنوم» به شمار می‌رود و به خاطر عکس‌های مستند و گزارش‌های تصویری گسترده‌ از حوادث آسیا در جهان شهرت دارد.

عکس‌های مارک ریباد علاوه بر انتشار در معروف‌ترین مجلات دنیا به صورت مجموعه کتاب نیز منتشر شده است. وی در مصاحبه‌ای در خصوص این عکس گفت: «عکاسی نمی تواند دنیا رو تغییر دهد، اما می تواند دنیا را نشان دهد، خصوصاً وقتی که دارد تغییر می‌کند.»

"عکس‎های تکان‎دهنده" کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس‌تی‌وی به تهیه‌کنندگی کیانوش الطافی است که برای مخاطبان اسپانیایی‌زبان شبکه هیسپان‌تی‌وی زبانگردانی شده است و روزهای جمعه ساعت 3:15 به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات 6:15 و 10:15 صبح و 19:15  و شنبه ساعت  8:45، 14:15 و 21:45 روی آنتن هیسپان‌تی‌وی می‌رود.

چشمِ امید رئیس صدا و سیما به مجلس یازدهم/ آیا کشاورزی در تلویزیون صاحب شبکه می‌شود؟فیلم "محمد رسول‌الله" پخش می‌شود/ شبکه‌های تلویزیونی رنگِ وحدت گرفتند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاونت برون مرزی رسانه ملی تلویزیون عکس معاونت برون مرزی رسانه ملی تلویزیون عکس هیسپان تی تکان دهنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۴۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه «خط رو خط» از شبکه نسیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، پرداختن به مسائل اجتماعی و فرهنگی روزمره، موضوع این برنامه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه و تکان‌دهنده از خودکشی سمیرا آل سعیدی
  • محمدحسن روزی‌طلب سرپرست اداره کل برنامه‌های سیاسی صداوسیما شد
  • اظهارات تکان‌دهنده؛ بزرگان ما برای درمان سریع به اروپا می‌روند | چرا دنبال پزشک حزب‌الهی نیستید؟ | فیلم
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • برنامه «خط رو خط» از شبکه نسیم
  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!
  • ببینید | ماجرای اذان عجیب در جعبه سیاه
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟