Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-04@02:29:45 GMT

شرط سرمایه‌گذاری شستا

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۵۲۰۲

شرط سرمایه‌گذاری شستا

معاون اقتصادی وزیر کار با تاسف‌بار خواندن تاخیر ۶ ساله برای واگذاری زمین جهت احداث گاوداری در خانمیرزا توسط شرکت شستا، گفت: اگر طی دو ماه آینده موضوع زمین تعیین تکلیف نشود، این شرکت از سرمایه‌گذاری منصرف خواهد شد. به گزارش پول نیوز، حجت‌الله میرزائی عصر امروز در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری گفت: کاهش پنج درصدی میزان بیکاری در استان اقدام بسیار خوبی بوده که در سال‌های اخیر صورت گرفت، اما هنوز چهارمحال و بختیاری با توجه به پیشرفت سایر استان‌ها در جایگاه خود که دومین استان بیکار کشور بود مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون اقتصادی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: سرمایه‌گذاری صنعتی چندانی در گذشته این استان صورت نگرفته و در میان ۲۲۵ بنگاه فعال، فقط ۲۳ بنگاه بالای ۱۰۰ نفر دارد که نشان‌می‌دهد ساخت صنعتی این استان یک ساخت ریزدانه است که انتقال و کاربست تکنولوژی در چنین شرایطی امکان‌پذیر نیست و زنجیره‌های ارزش شکل نمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه تقریبا هیچ برند معتبری در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد، گفت: بازار مطمئن، ایجاد زنجیره ارزش، ایجاد سرمایه در گردش درون استانی از جمله خواص وجود برند در هر استانی است.

متاسفانه در این استان زنجیره ارزش شکل نگرفته و خام فروشی صورت می‌گیرد

میرزائی تاکید کرد: این استان از نظر تولید بادام، هلو، ماهی‌های سردآبی، صنایع فولاد و پتروشیمی دارای ظرفیت بزرگی است که متاسفانه در این استان زنجیره ارزش شکل نگرفته و خام فروشی صورت می‌گیرد که نه سودی برای تولیدکننده دارد نه توسعه‌ای برای استان ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: رد پای هیچ بنگاه معتبر و سرمایه گذار قوی بخش خصوصی در استان دیده نمی‌شود و به قولی رها شده است که می‌توان با ایجاد تعامل جدی با آن‌ها یک خوشه بزرگ صنعتی در صنایع غذایی، داروئی و فولاد ایجاد کرد.
باید بپذیریم که در چهارمحال و بختیاری فرهنگ کارآفرینی بسیار ضعیف است

معاون اقتصادی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: وقتی آمار داده می‌شود که تسهیلات ۴۰۰ میلیارد تومانی برای ۵ هزار شغل صرف شده باید بپذیریم که در این استان فرهنگ کارآفرینی بسیار ضعیف است و مشاغل قوی و با حاشیه سود بالا در این استان با اعطای این تسهیلات ایجاد نشده، زیرا ۴۰۰ میلیارد در استان‌های دیگر صرف ۴ الی ۵ شغل می‌شود.
لزوم افزایش جسارت و شجاعت مدیران استانی در مواجهه با قوانین

وی با اشاره به لزوم افزایش جسارت و شجاعت مدیران استانی در مواجهه با قوانین برای رفع مشکلات مردم تاکید کرد: اگر می‌خواهیم حلقه فقر استان بریده شود باید فرهنگ پیگیری، شناسایی، جذب و تکریم سرمایه‌گذار در مسؤولان و مدیران این استان نهادینه شود که برای توسعه سریع و موثر، راهی جز هموار کردن مسیر فعالیت سرمایه‌گذاران نیست.
دادن مهلت دو ماهه به مدیران برای حل مشکل واگذاری زمین برای احداث گاوداری بزرگ توسط شستا

میرزائی با تاسف‌بار خواندن تاخیر ۶ ساله واگذاری زمین برای احداث گاوداری با چند هزار راس گاو در خانمیرزا توسط شرکت شستا، گفت: دو ماه به مجموعه مدیران استان مهلت داده می‌شود برای تعیین تکلیف زمین برای احداث گاوداری توسط شرکت شستا که اگر در طی این دو ماه محقق نشد این شرکت از سرمایه‌گذاری منصرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حوزه تامین اجتماعی درمانگاهی در شهرستان‌های اردل به همت مردم نجیب این منطقه که از جیب خود ۱۷۰ میلیون تومان پول دادند و زمین برای ساخت تهیه کردند که در دستور ساخت قرار گرفت و حتما پیگیری خواهیم کرد همچنین در شلمزار نیز پیشنهاد ساخت درمانگاه داده شد که پیشنهاد منطقی بود که چانه‌زنی خواهیم داشت و تا وقتی این مراکز ساخته شوند همه هزینه‌های درمان مردم به آن‌ها پرداخت خواهد شد.
مشکلات تاریخی بیمه فروشندگان اقتصادی تا ۲ ماه آینده حل خواهد شد

معاون اقتصادی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان داشت: در حوزه مسائل بیمه تامین اجتماعی یک گام بسیار بزرگ در حال برداشته شدن است که بسیاری از فروشندگان اقتصادی که مشکلات تاریخی در زمینه بیمه داشتند تا ۲ ماه آینده مشکلاتشان برطرف خواهد شد و بخشنامه‌ها از ۲ هزار به ۶۰ عدد کاهش پیدا خواهد کرد و فرایند بازرسی، حل اختلاف بیمه‌ای و بیمه قرارداد‌های پیمان صورت پذیرد.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: شستا بازار سرمایه بورس بورس اوراق بهادار عرضه سهام چهارمحال و بختیاری اقتصادی وزیر کار احداث گاوداری سرمایه گذاری خواهد شد دو ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۵۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌های خصوصی استان کرمان هیچ کمکی به استان نمی‌کنند

استاندار کرمان گفت: بانک‌های خصوصی در استان کرمان هیچ کمکی به استان نمی‌کنند و فقط پول‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و محلی برای فرار سرمایه از استان شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدمهدی فداکار صبح امروز در نود و هفتمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان، مهدی بخشی دادستان و جمعی از مسئولین استان و نمایندگان صنایع، بنگاه‌های اقتصادی و اصناف کرمان برگزار شد، اظهار داشت: در موزه بانکی سیاست انقباضی وجود دارد و امیدواریم تامین مالی از سایر روش‌ها قدرت بگیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه تامین مالی از طریق بانک‌ها و سرمایه‌گذاری در استان با چالش روبه‌رو هستیم و این مشکل کشور است، گفت: تامین مالی از طریق بازار سرمایه باید جدی گرفته شده و این روش آگاه‌سازی شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه جلسه استانداران با هیئت دولت هفته آینده در تهران برگزار می‌شود، بیان کرد: در این جلسه مشکلات حوزه اقتصادی و موانع پیش روی تولید از جمله مشکلات صادراتی عنوان می‌شود.

وی با بیان اینکه بانک‌های خصوصی در استان کرمان هیچ کمکی به استان نمی‌کنند، افزود: یکی دو بانک خصوصی سرمایه‌گذاری‌هایی در استان کردند اما مابقی محلی برای فرار سرمایه از استان شدند.

فداکار با اشاره به اینکه بانک‌های خصوصی در استان کرمان فقط پول‌ها را جمع‌آوری می‌کنند، ادامه داد: سرمایه جمع‌آوری شده مردمی در بانک‌های خصوصی باید در استان سرمایه‌گذاری شود و حتماً این مهم را پیگیری می‌کنیم.

عفت شریعتی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه، اظهار داشت: کار مهمی که در مجلس یازدهم در سال گذشته صورت گرفت مصوب شدن برنامه هفتم توسعه کشور است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی در این برنامه نقش تعیین کننده‌ای دارند و امیدواریم بتوانیم با اجرای برنامه هفتم توسعه، تحول اساسی در آینده کشور را رقم بزنیم، افزود: دشمن به دنبال آن است تا نقطه ضعف‌های کشور را بزرگنمایی کند و همه ما باید تلاش کنیم تا در این جنگ اقتصادی دشمن را ناکام بگذاریم.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان کرمان ظرفیت‌های بزرگ اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی دارد، گفت: باید از تک تک این ظرفیت‌ها استفاده بهینه در پیشبرد اهداف نظام مقدس اسلامی داشت و مردم فایده آن را ببینند.

امیر حسن‌زاده معاون امور اقتصادی استانداری کرمان نیز در این جلسه، اظهار داشت: سال گذشته با کمک همه مسئولان و فعالان اقتصادی رتبه کسب و کار استان کرمان ارتقا پیدا کرد و امیدواریم این رتبه در سال 1403 حفظ شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه ایران اکسپو در تهران برگزار شد، گفت: استان کرمان نیز غرفه خوبی در این نمایشگاه داشت که ظرفیت‌های استان در این غرفه معرفی شد و این غرفه رتبه برتر نمایشگاه را کسب کرد.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به اینکه در حوزه شعار سال در استان کرمان از سال گذشته کارهای خوبی در جهت جلب مشارکت بخش خصوصی انجام داده است، افزود: با انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبری انگیزه را برای تداوم این اقدامات بیشتر کرد.

وی با بیان اینکه امیدوار هستیم در سال جاری به نتایج خوبی برسیم، ادامه داد: مهارت آموزی و کارآفرینی اهمیت زیادی دارد که نیاز به آموزش و برگزاری دوره‌های آموزشی در استان دارد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم
  • تکریم معلم از واجبات الهی است
  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟
  • گردش دوباره چرخ کارخانه ذوب آهن اسدآباد درخواست کارگران شد
  • بانک‌های خصوصی استان کرمان هیچ کمکی به استان نمی‌کنند
  • دعوت استاندار لرستان از رسانه‌ها برای مشارکت در سرمایه‌گذاری
  • گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • افت نزدیک به ۳۰۰۰ واحدی شاخص در معاملات صبحگاهی بورس
  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس