Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت هلندی پال‌وی پس از آغاز پروازهای آزمایشی در سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که مجوز اتومبیل پرنده لیبرتی ساخت این شرکت برای استفاده در جاده‌های اتحادیه اروپا به دست آمده است.

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، رابرت دیگمانز، مدیر عامل و بنیانگذار این شرکت می‌گوید: « کار سختی بود چرا که جاده‌ها و مقررات هوائی برای چنین خودرو-پرنده‌ای با هم جور در نمی‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

گواهینامه این خودرو پرنده شامل تست ترمز و آزمایش آلودگی صوتی آن بود. لیبرتی یک اتومبیل سه‌چرخ دو نفره است. خلبانان برای پرواز خود به مجوز احتیاج دارند. بر اساس گزارش‌های ارایه شده از سوی شرکت پال‌وی «این خودروی پرونده دارای حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت روی جاده و ۱۸۰ کیلومتر در ساعت در هنگام پرواز است.»

خودرو-پرنده ۵۰۰ هزار یورویی

این خودرو-پرنده می‌تواند حدود ۵۰۰ کیلومتر با یک مخزن سوخت پرواز کند.

آقای دیگمانز می‌گوید: «بخشی که در آن پرواز و رانندگی ترکیب می‌شود بخش بسیار مهمی در این برنامه است. ما در این زمینه اولین هستیم.»

البته این وسیله نقلیه برای همه مناسب نخواهد بود. به گفته مدیرعامل این شرکت هلندی «۹۰ دستگاه نخست ساخت این شرکت به قیمت ۵۰۰ هزار یورو در سال ۲۰۲۲ رونمایی می‌شود. این شرکت همچنین ساخت مدل ارزان‌تری را نیز در دستور کار دارد.»

این خودرو-پرنده سه‌چرخه دو نفره مجهز به یک موتور هیبریدی ۲۰۰ اسب بخار است. بروس دیکنسون خواننده گروه «آیرون میدن» از جمله یکی از مشتریان اولیه این شرکت است.

تغییر حالت از جاده به هوا حدود ده دقیقه طول می‌کشد، این زمان شامل انجام بررسی‌های لازم در تغییر می‌شود.

آقای دیگمانز تعداد سفارش‌های دریافتی این شرکت را فاش نمی‌کند اما می‌گوید که آنها به اندازه کافی برای کارخانه کوچک خود در هلند برای حدود دو سال و نیم سفارش گرفته‌اند.

شرکت پال‌وی امیدوار است تا بتواند با همکاری آژانس ایمنی هواپیمایی اروپا (EASA) گواهینامه هواپیمایی مورد نیاز را به‌دست آورد، این روند از سال ۲۰۱۵ آغاز شده است.

یکی از اهداف اصلی طراحی و ساخت این خودرو پرنده برطرف کردن مشکل ترافیک در کلان شهرها و صرف زمان کمتر در مسافرت های درو شهری است.

برچسب هااتحادیه اروپا (EU) خودروی پرنده هلند

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا EU خودروی پرنده هلند آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو خودرو پرنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۵۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی

اتحادیه‌ اروپا از امضای توافقنامه کمک ۱۷ میلیون یورویی با سازمان بین‌الملی مهاجرت خبر داد و گفت این پول در قسمت از حمایت مهاجران تازه بازگشته از ایران و پاکستان و جوامع میزبان آنها هزینه خواهد شد.

اتحادیه اروپا تاکید کرد زنان و کودکان در اولویت کمک‌هایش به افغانستان قرار دارند.

این اتحادیه در بیانیه‌ای نوشت که حدود یک‌ونیم میلیون مهاجر افغانستانی از پاکستان و ایران از جنوری پارسال تاکنون بازگشته‌اند.

 اتحادیه اروپا گفته است بازگشت مهاجران افغانستانی که در اوایل آغازگر یک وضعیت اضطراری در مرزهای افغانستان بود اکنون به یک بحران در جوامع میزبان بدل شده است.

به گفته اتحادیه اروپا، کمک جدید این سازمان برای مهاجران تازه بازگشته خدمات اقتصادی، بهداشتی و آموزشی فراهم خواهد کرد.

رافائلا یودیچه، سرپرست اتحادیه اروپا در افغانستان از میزبانی و همسبتگی افغان‌ها با مهاجران تازه‌برگشته ستایش کرد و گفت باید اطمینان حاصل کرد که این جوامع حمایت می‌شوند.

پاکستان در دور نخست روند اخراج مهاجران فاقد مدرک، حدود نیم میلیون افغانستانی‌ را اخراج کرده و حالا مرحله دوم این روند را آغاز کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تصاویر| شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود / ورود چری به بازار خودروی اروپا
  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • رونمایی از پرواز رسمی تاکسی پرنده در اسلواکی + فیلم
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • سارقان خودرو را همراه کودک ربودند
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس