Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: اکنون موثرترین و شایع‌ترین علت بالای مرگ و میر در تمام اقشار و گروه‌های سنی در استان هرمزگان، مراجعه دیر هنگام به مراکز درمانی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،آمار میانگین سنی مبتلایان و جانباختگان کرونایی در هرمزگان، نشان‌دهنده بی اعتنایی جوانان به اصول بهداشتی و انتقال آن به افراد مسن و سالخورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ثبات نسبی وضعیت کرونا در استان هرمزگان طی یکماه گذشته، مردم استان نسبت به این ویروس بی توجه شده و مجددا در حال برگزاری مراسمات و دورهمی هستند.

این وضعیت باعث افزایش نسبی آمار کرونا در استان شده و همچنین مشاهده می شود که تعدادی از شهروندان به ویژه جوانان، نسبت به ابتلای خود به ویروس کرونا و بروز علائم، بی اهمیت شده‌اند.

نوروزیان ضمن اظهار نگرانی در خصوص بالا رفتن بیماران بستری در ICU، اظهار کرد: با بررسی های صورت گرفته، میانگین سنی بیماران سرپایی 48 سال، بیماران بستری 53 سال و جانباختگان 63 سال است

وی اضافه کرد: این آمار نشان‌دهنده این است که جمعیت جوان جامعه در حال حاضر بیشتر درگیر کرونا می شوند و به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی در مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی و فامیلی، این ویروس را به افراد میانسال و سالخورده خانواده‌ها منتقل می‌کنند.

نوروزیان ادامه داد: در نتیجه این گروه افراد به علت سن بالا، ایمنی کم و داشتن بیماری زمینه ای در اغلب آنان، بیماری را با فرم شدیدتری تجربه می‌کنند و با درصد بیشتری جان خود را از دست می‌دهند.

همچنان رعایت اصول بهداشتی سه گانه و پرهیز از حضور در تجمعات و مراسمات و دورهمی‌ها، اقدامات اصلی و موثر جهت پیشگیری از کرونا است.

همچنین هر یک از افراد دچار علائمی همچون سردرد، تب، خستگی و بدن درد، مشکلات گوارشی و تنگی نفس شدند، به مراکز بهداشتی و درمانی جهت تشخیص و معالجه زودهنگام مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: افزایش مبتلایان به کرونا اصول بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۵۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به ستاره بارسا: ادا و اصول‌ها چیه، تو مدافعی!‏

با گزارش "ورزش سه"، انتقاد بارسایی‌ها از عملکرد ضعیف ژوائو ‏کانسلو در بازی مقابل رئال مادرید همچنان ادامه دارد. امروز رونالد ‏دی‌بوئر، ستاره هلندی سابق بارسا، در یکی از شدیدترین حمله‌ها به ‏کانسلو خواهان پس فرستادن مدافع پرتغالی به تیمش ‏منچسترسیتی شد. ‏

کانسلو در حال حاضر بازیکن منچسترسیتی است ولی از آخرین باری ‏که برای سیتی به میدان رفت بیش از یک سال می‌گذرد. او بعد از ‏مدتی شکرآب شدن رابطه‌اش با پپ گواردیولا در نهایت بعد از درگیری ‏با او در تمرین به بایرن مونیخ قرض داده شد و سپس به صورت ‏قرضی به بارسا آمد. ‏

رونالد دی‌بوئر با اشاره به عملکرد بسیار ضعیف کانسلو در شکست ‏مقابل پاری سن ژرمن و رئال مادرید می‌گوید حالا می‌شود فهمید که ‏در دعوای کانسلو و پپ حق با مربی سیتی بوده است. ‏

دی‌بوئر که با سایت هلندی زیگو اسپورت صحبت می‌کرد گفت: "حالا ‏می‌فهمم که چرا پپ از کانسلو خوشش نمی‌آمد. او فقط فوتبال ‏خودش را بازی می‌کند و فکر می‌کند مهم فقط این است که وقتی ‏توپ را می‌گیرد ادا و اصول دربیاورد. تو مدافعی پسر، این کارها یعنی ‏چه!"‏

مارکو فان باستن هم در مصاحبه با همین سایت هلندی صحبت‌های ‏دی‌بوئر را تایید کرد و گفت: "باور کردنی نیست که کانسلوی 29 ساله ‏دائم همان اشتباه‌ها را تکرار می‌کند". ‏

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • عدم پاسخگویی مسئولان جشنواره آسمان هشتم در میناب بی‌اعتنایی به رسانه‌ است
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • سانحه رانندگی برای معاون اداره کل ورزش هرمزگان
  • حمله به ستاره بارسا: ادا و اصول‌ها چیه، تو مدافعی!‏
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است