Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@23:58:05 GMT

سرکیسه کردن مردم با درمان های بی اثر کرونایی

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۵۳۱۶

سرکیسه کردن مردم با درمان های بی اثر کرونایی

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، گفت: همان کسانی که می گفتند کرونا دروغ است و وجود خارجی ندارد، الان تبدیل به درمانگر یکتای کرونا شده اند.

به گزارش مشرق، کیانوش جهانپور، گفت: در مستند سازی در حوزه سلامت، کمبودهایی داریم و تاریخ و فراز و فرودهای طب در ایران و توانمندی‌های مردم بخوبی روایت نشده است، امروز هم در ثبت و گزارش اقدامات جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت و انتقال آن به آیندگان و سایر ملل این نقصان مشهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: ساختار قدرتمند شبکه بهداشتی و درمانی ایران در خاورمیانه بی نظیر است و برای ساخت مستند و ثبت در تاریخ از موضوعات مختلف از جمله نظام شبکه بهداشتی و درمانی، تاریخ نظام سلامت و تاریخ پزشکی و همه گیری ها در ایران نیازمند مشارکت بیشتر جامعه فرهنگی، هنری و مورخان و راویان توانا هستیم.

جهانپور یادآور شد: خیلی از کارهای خبری که انجام می‌دهیم مربوط به روز یا دوره خاصی است اما ثبت تاریخی و روایت مکتوب و تصویری از خدمات نظام سلامت در دوران مختلف، ماندگار می‌شود. ریشه آنچه طب یونانی نامیده می‌شود، طب ایرانی است که به یونان رفت و توسعه یافت و بعدها به سرزمین‌های اسلامی وارد شد و دوباره در ایران توسط افرادی مانند بوعلی سینا، رازی و جرجانی به توسعه داده شد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: بیش از یک قرن است که دانشگاهی در هند با اسم دانشگاه همدرد فعالیت دارد و در این دانشگاه، طب یونانی تدریس می‌شود و وقتی منابع درسی آن را نگاه می‌کنید کتاب‌های الحاوی رازی، ذخیره جرجانی و قانون ابن سینا را تدریس می‌کنند، اگر طب یونانی تدریس می‌کنید، چرا منابع تان صد در صد ایرانی است؟

جهانپور تاکید کرد: در کشور جریان‌های انحرافی شروع شده که می‌خواهند طب سنتی را به نام طب روایی به صفت اسلامی متصف و مصادره کنند در حالی که طب سنتی، روایی نیست و پیامبر اکرم (ع) و ائمه اطهار به دنبال ایجاد و بسط یک مکتب طبی نبودند. دستورات بهداشتی در اسلام و سبک زندگی اسلامی وجود داشته است. یا جنبش ضد واکسن که در آمریکا جریان‌های انحرافی منصوب به فراماسونری و یهود، دنبال می‌کنند، در ایران اما متأسفانه برخی با نام طب اسلامی به جریانات ضد واکسن دامن می‌زنند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تصریح کرد: اولین واکسیناسیون‌ها و شاید حتی آبله، صدها سال قبل از آنکه در غرب انجام شود، در شرق و ایران انجام شد اما متأسفانه به عنوان یک فناوری توسعه پیدا نکرد و ترویج نشده است و کشورهای دیگر، آن را ارتقا دادند و طبیعتاً با عنوان واکسن به جهان ارائه شده است. خوشبختانه با اجرای واکسیناسیون کشوری دیگر در کشور شاهد بیماری‌های مختلف از جمله آبله و فلج اطفال نیستیم و تاریخ این موضوعات به خوبی گفته و روایت نشده است.

جهانپور یادآور شد: سال‌ها است سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که ایران یکی از ۱۰ کشوری در دنیا است که ریشه‌های ژرف در طب سنتی دارد اما آنگونه که باید در دهه‌های اخیر به طب سنتی ایرانی نپرداخته ایم و یا اینکه به صورت انحرافی به آن پرداخته شده و رویکرد آکادمیک و ریشه‌ها و تاریخ طب سنتی مورد غفلت قرار گرفته است و این پیامدی جز تضعیف طب ایرانی نداشته و ندارد.

وی خاطرنشان کرد: زمان شیوع کرونا در کشور، خیلی از مدعیان برخی شبه طب‌ها می‌گفتند که کرونا دروغ است و وجود خارجی ندارد اما الان همه آنها تبدیل به درمانگر یکتای کرونا شده اند و انواع و اقسام درمان‌های بی اثر و مجعول کرونا را ارائه و حتی مردم را سرکیسه می‌کنند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ کیانوش جهانپور طب سنتی ویروس کرونا سلامت طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۵۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه

رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: براساس دستوالعمل ارائه خدمات ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال و ابلاغیه وزارت بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی موظف به ارائه کلیه خدمات بستری رایگان هستند.

دکتر طباطبایی افزود: وزیر بهداشت اسفند سال گذشته از خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال خبرداد که این طرح در استان از اول اردیبهشت به طور کام در حال اجرا است.

او گفت: در اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظفند این خدمات را ارائه دهند و هیچ گونه دریافتی از از بیماران زیر هفت سال نداشته باشند.

به گفته طباطبایی دارندگان بیمه پایه مشمول این طرح هستند و چنانچه بیماری فاقد بیمه پایه باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کند و از مزایای این طرح بهره‌مند شود.

والدین کودکان زیر هفت در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت موضوع را در میان بگذارند. 

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • درمان سریع سرماخوردگی با بادکش | آیا بادکش با حجامت تفاوت دارد؟
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • آیا طب سنتی ریشه در غریزه انسان و دیگر انسان‌تباران دارد؟
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • عملیات وعده صادق نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد