Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدیاسر جبرائیلی در بخش داخلی همایش بین‌المللی افول آمریکا و نشست تخصصی «آمریکا پس از سوم نوامبر» بیان داشت: با گریزی به روند گذشته و آینده آمریکا می‌توان گفت که در حال حاضر رسانه‌های آمریکایی عملاً در مورد جنگ داخلی حرف می‌زنند و مردم به شکل بی‌سابقه در حال خرید سلاح هستند، اگر یک هزارم این وضعیت در کشور ما پیش می‌آمد، چه هراسی ما را برمی‌داشت؟

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: با وجود برقراری این وضعیت در آمریکا، نگاهی از داخل کشور ما به آمریکا می‌گوید که اگر بایدن رأی آورد، برجام را احیا می‌کنیم و برخی نیز فکر می‌کنند که اگر بایدن رأی آورد در انتخابات ۱۴۰۰ شانس بیشتری خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص وضعیت کنونی آمریکا نیز تصریح کرد: وضعیت به جایی رسیده که مشاور کلینتون و به قول فاکس نیوز قلب حزب دموکرات، گفته در سناریوی حزب دموکرات این مسأله وجود دارد که اگر بایدن رأی نیاورد، ما سه ایالت دموکرات را تجزیه خواهیم کرد و این مطلب در آمریکا بسیار پررنگ شد.

این کارشناس اقتصاد سیاسی با اشاره به تجربه داغ شدن دوباره هشتگ استقلال کالیفرنیا از ایالات متحده تصریح کرد: ابتدای امسال با انتشار یک توئیت و همراهی نیروهای انقلابی علاوه بر داغ شدن دوباره هشتگ خروج کالیفرنیا از ایالات متحده، ارتباط مثبتی برقرار شد و اعلام موضع خوبی نسبت به مسائل ایران توسط متولیان این جنبش و برخی مسؤولان کالیفرنیا به عنوان قطب افتصادی آمریکا رسانه‌ای شد.

جبرائیلی همچنین با اشاره به اینکه در فضای مجازی و توییتر انگلیسی زبان مطالب در همین خصوص تجزیه نسبت به سال ۲۰۱۶ بسیار زیاد شده است، گفت: فضا در آمریکا بسیار به هم ریخته است و آمریکا قطعا پس از سوم نوامبر، آمریکای قبل نخواهد بود؛ لازم است که ما در این فرآیند نقشی ایفا کنیم و ابزار آن نیز در دسترس است؛ در حال حاضر با این ضریب نفوذی که شبکه‌های مجازی دارند، شرایط بسیار متفاوت شده است تا بتوانیم در این عرصه‌ها به اندازه توان ورود کنیم و تماشاچی نباشیم.

وی در همین خصوص توضیح داد: سال‌ها بود گفته می‌شد در مدارس آمریکا و ... تیراندازی شده است اما یک عکس و فیلم از آن منتشر نمی‌شد، اما امروز به راحتی این وضعیت منعکس می‌شود و به شکل افسارگسیخته‌ای خرید سلاح در این کشور افزایش پیدا کرده است.

جبرائیلی در ادامه تأکید داشت: این بحران دیگر یک جنبش مدنی مانند جنبش وال استریت نیست و قضیه بسیار متفاوت با گذشته است؛ آمریکا پس از سوم نوامبر، دیگر آمریکای سابق نخواهد بود، ارتش آمریکا پس از انتخابات آماده مداخله است و اگر ارتش ورود پیدا کند به دلیل مسلح بودن همه مردم، کشتار به راه خواهد افتاد.

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: شاید رژیم آمریکا  برای درصد کمی یعنی نزدیک به یک درصد از مردم رفاه آورده باشد اما ۹۹ درصد مردم از تبعیض رنج می‌برند، یک کشور بیش از ۳۰۰ میلیونی، ۴۰ میلیون گرسنه دارد که تنها درخواست غذای گرم دارند؛ این بن بست فلسفه غرب است.

کارشناس اقتصاد سیاسی در ادامه با بیان این که این مسأله که آمریکا امروز نماد پیشرفت بدون معنویت است و با افول آمریکا تفکر آمریکایی نیز سقوط خواهد کرد، تأکید کرد: مهمترین نکته این است که نظم لیبرالی که آمریکا در جهان برقرار کرده است، با قدرت او رابطه متقابل دارد و این نظم فرو می‌پاشد؛ اوضاع کشورهایی که در منطقه ما هستند و حیات خود را از آمریکا دارند، دگرگون خواهد شد.

وی در ادامه گفت: مهمتر از همه این‌ها، تفکر لیبرال در ایران است که سال‌ها است غرب را قبله آمال خود کرده و کنار آمدن با غرب و پناه بردن به آغوش غرب را تجویز می‌کند، با این شرایط این تفکر دیگر جایگاه خود را در کشور از دست خواهد داد.

جبرائیلی جوانان را به آماده شدن در راستای نقش‌آفرینی در این دوران و نظم جدید در دنیا و کشور فراخواند و بیان داشت: تربیت یافتگان و نسل جدید کشور شایسته‌ترین افراد برای ایجاد این نظم جدید در کشور و دنیا هستند که با روی کار آمدن یک دولت جوان انقلابی، مسائل و مشکلاتی که کشور با آن درگیر است نیز رفع می‌شود.

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این نکته که نباید منتظر ماند که پس از سوم نوامبر در آمریکا جنگ داخلی یا تجزیه رخ دهد، اظهار کرد: باید دانست که آمریکا هیچ وقت در طول تاریخ خودش در چنین موقعیتی نبوده است، برخی نمی‌خواهند مردم ما این مسأله را ببینند زیرا حیات خود را وابسته به آمریکا می‌دانند ما باید در این فرآیند نقش ایفا کنیم، حتی اقدامات ساده هم اثر دارد.

به گفته وی چند تن از محققان دانشگاه‌های آمریکا افزایش شیب شاخص تنش سیاسی را بررسی کردند و گفته‌اند که مانند دوره ۱۹۶۰ که شاخص بالا رفته و منجر به جنگ داخلی شد، از سال ۲۰۱۰ نیز این شاخص در حال افزایش است و در ۲۰۲۰ به ۸۰ رسیده است درحالی که در ۱۹۶۰ این شاخص به ۶۰ رسیده بود؛ باید این واقعیات را دید.

جبرائیلی با تأکید بر این که نظم پس از آمریکا، یک جانبه نخواهد بود و ما چندجانبه‌گرایی در نظام بین‌الملل را شاهد خواهیم بود، تصریح کرد: بخش مهمی از این چندجانبه‌گرایی نیز کشورهای اسلامی است و اگر بخواهیم که یک نظم را در کشورهای اسلامی برقرار کنیم و اسلام مبنای تصمیمات سیاسی باشد، موفقیت بزرگی خواهد بود.

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی خود نظام سیاسی آمریکا و سیاست‌مداران دو حزب به این نتیجه رسیده‌اند که دیگر نمی‌شود این گونه ادامه داد؛ از طرف دیگر اختلافات فرهنگی و اجتماعی زیاد و شکاف‌ها در آمریکا بسیار است و تجزیه همیشه گزینه روی میز بوده است، هیچ وقت اتحاد به معنای واقعی در آمریکا وجود نداشته است و جامعه آمریکا نیز دچار تضاد شده است.

جبرائیلی در پایان و در واکنش به مقایسه وضعیت کنونی جامعه آمریکا با جامعه ایران گفت: این شکاف و تضاد در جامعه ایران وجود ندارد و نمود آن در تشییع جنازه سردار سلیمانی جلوه‌گر شد زیرا فلسفه وجودی جمهوری اسلامی، حمایت خاص مردم است اما دشمن می‌خواهد القا کند که اینگونه نیست؛ نباید تسلیم این فضاسازی رسانه‌ای شد، برخی تصور غلط نسبت به مردم دارند و بر اساس رأی مردم به افراد انقلابی بودن آن‌ها را می‌سجند، این تصور باید  اصلاح شده و در عین حال مردم را آگاه کرد که انتخاب درست داشته باشند.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ص۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: افول آمریکا انتخابات آمریکا ترامپ و بایدن جنگ داخلی در آمریکا تجزیه آمریکا جنگ داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۵۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باکو ادعای فرانسه درباره حمایت از تجزیه طلبان را رد کرد

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان ضمن رد ادعای فرانسه درباره حمایت باکو از جدایی طلبان"کالدونیای جدید" گفت: از فرانسه می خواهیم که دیگر در امور داخلی آذربایجان دخالت نکند و از ادعاهای بی اساس علیه کشورمان دست بردارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، آیخان حاجی زاده، دبیر مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در پاسخ به اتهامات مطرح شده از سوی" ژرار درمنی" وزیر کشور فرانسه در کمیته حقوقی پارلمان فرانسه علیه آذربایجان، گفت: اتهامات بی‌اساس و اتهام‌آمیز وزیر کشور فرانسه، درباره روابط آذربایجان و بخش جدایی طلب "کالدونیای جدید" فرانسه را قاطعانه رد می‌کنیم.

وی افزود: وزیر کشور فرانسه با متهم کردن آذربایجان به ادعای حمایت از جدایی طلبی در کالدونیای جدید، فراموش می کند که این طرف فرانسوی بود که برای مدت طولانی در حمایت از جدایی طلبی در آذربایجان گام برداشت و مرتباً نمایندگان رژیم به اصطلاح جدایی طلب(قره باغ) در آذربایجان را پذیرفت.

این مقام وزارت خارجه آذربایجان ادامه داد: مشخص است که پارلمان فرانسه به ابتکار حزب حاکم فرانسه تصمیماتی گرفت و قطعنامه هایی صادر کرد که تمامیت ارضی و حاکمیت آذربایجان را زیر سوال برد و به آن آسیب وارد کرد و رژیم جدایی طلب را به رسمیت شناخت. وزیر کشور فرانسه به‌ عنوان بخشی از سیاست استعماری که کشورش سال‌ها دنبال کرده و همچنان ادامه دارد، به‌جای اینکه آذربایجان را به اتهامات مضحک و سخیفی مانند کشتار ارامنه متهم کند، یادش باشد که مرتکب جنایات علیه بشریت علیه مردم محلی شد و میلیون ها انسان بی گناه را به طرز وحشیانه ای به قتل رساند.

حاجی زاده گفت: از فرانسه می خواهیم که دیگر در امور داخلی آذربایجان دخالت نکند و از ادعاهای بی اساس علیه کشورمان دست بردارد. ما بار دیگر اعلام می‌کنیم که کشورمان به تمام اقدامات لازم برای حفظ منافع ملی خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • باکو ادعای فرانسه درباره حمایت از تجزیه طلبان را رد کرد
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • جنجال نظرات مهدی نصیری درباره شاهزاده پهلوی و اپوزیسیون!
  • جلائی‌پور، استاد دانشگاه: برای عملیات «وعدهٔ صادق» به قدر کافی پیوست‌های دیپلماتیک و مربوط به سیاست داخلی و اقتصاد تمهید و عملیاتی نشده/ به جای انسجام داخلی و افزایش همبستگی ملی و رضایت عمومی شهروندان، شاهد تجدید طرح گشت ارشاد بوده‌ایم
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد