Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت آمریکا در ماجرای کرونا ضعف مدیریتی خود را به نمایش گذاشت و با بیش از 220 هزار جان‌باخته، رکورددار مرگ و میر ناشی از کووید-19 در جهان شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، محمدباقر قالیباف در افتتاحیه سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی با گرامیداشت مناسبت بزرگ و ارزشمند هفته وحدت، بر پیامبر(ص) درود فرستاد و گفت: امیدوارم با تکیه بر سیره رسول اکرم(ص) و توسل بر کتاب بزرگ آسمانی، قرآن کریم، به وحدت و همدلی کامل امّت اسلامی و در جهت عبور از مشکلات و چالش‌های متعدد امروزی دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هفته وحدت، نماد همبستگی امت اسلامی است و وحدت مسلمین و اخوت اسلامی، یکی از اصول اساسی و بنیادین اسلام به شمار می‌رود. تمسک به سیره و سنت پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و قرآن کریم، بزرگترین مایه وحدت در همه ادوار اسلامی است و رسالت فرازمانی و فرامکانی آن حضرت، نویدی امیدبخش برای نجات بشریت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: رسالت نبی اکرم اسلام(ص) فصل جدیدی در زندگی بشر و منشاء تحولات از عصر جاهلیت به دوره نور و روشنایی و تکمیل کننده رسالت انبیاء عظام حضرت نوح، ابراهیم، موسی و عیسی(علیهم‌السلام) است و قرآن کریم به‌عنوان معجزه جاویدانی که بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده، مصداق دیگر کتب آسمانی نظیر تورات، انجیل و زبور و یکی از مؤلفه‌های اصلی وحدت آفرین بین امت اسلامی است که همه را به توحید و وحدت و پرهیز از اختلاف و چنددستگی دعوت می‌کند. 

قالیباف گفت: بی‌تردید لبیک گویی عملی به دعوت پیامبر ختمی مرتبت(ص) ثمره ای جز وحدت، همگرایی و انسجام امت اسلامی نخواهد داشت. هرگونه نامهربانی و جسارت به ساحتِ نورانیِ پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و کتاب آسمانیِ قرآن کریم، اهانت به جمیع انبیاء و کتب آسمانی است و هر فرد و جریانی که مرتکب این گستاخی شود بهره و حظی از فهم دین، اخلاق، معنویت و انسانیت نبرده است.

وی عنوان کرد:

باور داریم مشترکات امت اسلامی به قدری زیاد است که هیچ بهانه‌ای برای تفرقه و تنازع باقی نمی‌ماند، ازجمله آنکه قدس شریف به‌عنوان نخستین قبله مسلمانان و سومين حرمِ شريف اسلامي، یکی از مؤلفه‌های وحدت بخش‌ جهان اسلام است، مؤلفه‌ای که هویت و اعتبارِ فلسطین و مسلمانان جهان با آن تعریف و سنجش می‌شود. 

قالیباف گفت: موضوع فلسطین همچنان موضوع نخست جهان اسلام و حمایت از آرمان فلسطین و قدس شریف، پیوند دهنده بین مسلمانان سراسر عالم است. هرچند اکنون شاهد تلاش‌هایی در گوشه‌ای از جهان اسلام هستیم که وحدت مسلمانان و امت اسلامی را نشانه گرفته است و متأسفانه برخی اندک از حاکمان کشورهای اسلامی با پشت کردن به محور وحدت جهان اسلام و عادی‌سازی روابط با رژیم جعلی، تروریست و غاصب صهیونیستی، پایه‌گذار تفرقه در بین امت اسلامی شده‌اند.

وی افزود: حاکمان این کشورها بدانند و آگاه باشند که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دیری نخواهد پایید و لکهِ ننگ آن در تاریخ به نام آنان نزد ملت‌های مسلمان و آزاده جهان، باقی خواهد ماند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در جهان متلاطم کنونی مسلمانان بیش از پیش به جای جنگ، ناامنی، درگیری، تنازع، واگرایی و تفرقه، نیاز مبرم به صلح، آرامش، امنیت، رفاه، همیاری، تفاهم، همگرایی، همبستگی و حرکتِ شتابان به سوی «احیای تمدن نوین اسلامی» دارند.

وی گفت: از شما آموخته‌ایم که وحدت اسلامی اگر به درستی تصور شود، تصدیق آن نیز به همراهش خواهد بود. در این مسیر علاوه بر درک و پیروی از آیات، روایات، سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) نگاهی به سلوک علمای بصیر و روشن‌ضمیر در تاریخ معاصر به خوبی بیانگر سعی و مجاهدت روشنگرانه آنان برای تحکیم وحدت بوده است. کافی است صفحاتی از زندگی عالمان برجسته‌ای چون سید جمال‌الدین اسدآبادی، سید قطب، شیخ محمد عبده، آيت‌الله بروجردی، کاشف الغطاء، شیخ محمد غزالی، محمد جواد مغنیه، امام موسی صدر، شیخ محمود شلتوت، امام خمینی(رض) و سیره و ندای وحدت آفرین مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را ورق بزنیم تا در ضرورت وجود وحدت ذرهای تردید به خود راه ندهیم.

وی عنوان کرد: پر واضح است وحدت نظر در جریان و شریان اصلی و اساسی اسلام هیچ‌گونه منافاتی با اختلاف نظر بین دیدگاه‌های مختلف ندارد، بلکه موجب «وحدت حقیقی» می‌شود. جمهوری اسلامی ایران این مهم را به دقت دنبال کرده است. هرچند این هدف مهم، در ادوار مختلف، آماج حملات تکفیریها و داعشی مسلکان قرار گرفته است.

قالیباف گفت: همان‌طور که افراطیون تکفیری به ویژه در دهه اخیر به دروغ، به نام اسلام، عامل نزاع و درگیری در منطقه بوده‌اند، در بین مسلمانان گروهی اندک، اعم از اهل سنت و شیعه بدون درک مصالح اسلام و مسلمین بر طبلِ تفرقه می‌کوبند که هر دو جریان باید محکوم شوند. ما بر این باوریم که اگر دست‌های اختلاف برانگیز در جهان اسلام کوتاه شود، بیش از 5/1 میلیارد مسلمان نه‌تنها مشکلی با یکدیگر نخواهند داشت، بلکه حامی و پشتیبان هم خواهند بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: انقلاب اسلامی و امام راحل عظیم‌الشأن از ابتدا منادی وحدت بودند و امام خامنه‌ای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هم «تقریب مذاهب و وحدت اسلامی» را یک راهبرد همیشگی و نه یک تاکتیک مقطعی می‌دانند. امروز جمهوری اسلامی ایران با اعتقاد راسخ و افتخار، الگویی از تفاهم، زندگی مسالمت‌آمیز و همراه با احترام بین پیروان مذاهب اسلامی را جلوه‌گر ساخته و علی‌رغم تلاش بنگاه‌های تفرقه‌افکن و کینه پراکن، زندگی مسالمت‌آمیز و مودّت آمیز ادیان و مذاهب مختلف در جمهوری اسلامی ایران، این حقیقت را اثبات می‌کند که می‌توان وحدت را از حرف و سخن در محافل محدود، در میان توده‌های مردم به منصه ظهور رساند.

قالیباف گفت: امروز جهان با ویروس منحوس کووید-19 دست و پنجه نرم می‌کند. همه به خوبی می‌دانیم که بحرانِ کرونا صرفاً موضوعی بهداشتی نیست، بلکه بحرانی‌ معنادار و دارای دلالت‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است و چالش‌های متعددی برای کشورها و ملت‌ها ایجاد کرده است. معضل کرونا از جمله عرصه‌هایی است که مسلمانان برای مقابله جدی با آن به همیاری و همبستگی نیاز دارند. باور دارم که ما می‌توانیم تهدید کرونا را به فرصتی برای همکاری و اتحاد جوامع اسلامی تبدیل کنیم. جمهوری اسلامی ایران با همدلی مردم، از این آزمونِ سخت، سرافرازانه در حال عبور است و اقدامات ارزنده و مؤثری در هشت ماه گذشته با وجود تحریم‌های ظالمانه حاکمان خودسر آمریکا انجام داده است. 

وی افزود: کاخ سفید با اعمال تحریم‌های دارویی و عدم حمایت از ملت‌ها در این بحران، عملاً ثابت کرد که در زمان بحران‌های جمعی نیز به فکر منافع خود و بدون توجه به مشکلات سایر کشورها است. 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فراتر از این، دولت پر مدعای آمریکا در ماجرای کرونا ضعف مدیریتی خود را به نمایش گذاشت و با بیش از 220 هزار جان‌باخته، رکوددار مرگ و میر ناشی از کووید-19 در جهان شد. اعتراضات مردمی ناشی از مشکلات اقتصادی ازجمله بیکاری و واکنش به تبعیض نژادی، دلایل آشکاری بر وجود نژادپرستی سیستماتیک در جامعه آمریکا است. 

وی گفت: انتظار می‌رود در سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی که اکنون شاهد افتتاحیه آن می‌باشیم؛ بر اولویت آزادسازی قدس شریف، قبله اول مسلمین جهان و تشکیل دولت واحد فلسطینی در سراسر این سرزمین تاریخی به پایتختی قدس شریف تأکید شود. قطعاً عادی‌سازی روابط چند کشور معدودِ عربی با رژیم صهیونیستی،علاوه اینکه خیانتِ آشکار به آرمانِ فلسطین است، تأثیری در ارادهِ مقاومت و مردم اصیل فلسطین برای احقاق حقوق خود، ندارد.

قالیباف گفت: با درنظر داشتن سرعت، گستره و شیبِ تند تحولات جهانی از علما، نخبگان و اندیشمندانِ جهان اسلام انتظار می‌رود علاوه بر آگاه‌سازی همه‌جانبه نسل جوان، در حوزه اندیشه مکتب ناب اسلامِ عزیز، با استفاده از همه ظرفیت‌ها ازجمله فرصت فضای مجازی، نقش مؤثر خود را در وحدت و همبستگی مسلمانان و همه ادیان الهی درجهت صلح، امنیت و رفاه کشورهای اسلامی بیش از پیش ایفا نمایند.

وی عنوان کرد: شایسته است برای مقابله با ویروس منحوس کرونا و در جهت کمک به کشورهای اسلامی، نسبت به ایجاد سازوکاری جدید، عملی و کارآمد، در چارچوب توصیه‌های این کنفرانس وحدت بخش  اقدام کنیم.

قالیباف گفت: سخن خود را با این کلام مقام معظم رهبری به پایان می‌برم که «جمهوری اسلامی ایران از بن دندان معتقد به اتحاد اسلامی است، اتحاد اسلامی به معنای همدلی ملت‌ها و همکاری دولت‌هاست.»

انتهای پیام/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف کرونا رئیس مجلس شورای اسلامی عادی سازی روابط کنفرانس وحدت اسلامی رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران عادی سازی روابط وحدت اسلامی قالیباف گفت جهان اسلام امت اسلامی قرآن کریم قدس شریف ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۵۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی سپاهان مسلمان شد

سرمربی پرتغالی تیم فوتبال سپاهان اصفهان بعد ازپیروزی مقابل آبی پوشان جنوب در جام حذفی اعلام کرد مسلمان و شیعه شده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، ژوزه مورایس سرمربی تیم سپاهان اصفهان در دومین فصل حضورش در این باشگاه به دین اسلام و مذهب شیعه مشرف شد. مورایس این موضوع را امشب بعد از پیروزی در جام حذفی مقابل تیم آبی پوشان جنوب اعلام کرد.
مربی پرتغالی از دوستان نزدیک مورینیو مربی مشهور پرتغالی و کریس رونالدو فوق ستاره فوتبال جهان است او در باشگاه هایی بزرگی چون پورتو، بنفیکای پرتغال، اینترمیلان ایتالیا، رئال مادرید اسپانیا ، الهلال عربستان، چونبوک موتورز ژاپن مربیگری کرده است.
ایشان زمانی که در اروپا زندگی می‌کرده است، در یک تصادف به کما می‌رود و پس از بهبودی ... شرایط معنوی ایشان تغییر می‌کند و نوع نگاه به زندگی یا جهان متفاوتی پیدا می‌کند.
او به لحاظ اخلاقی، فردی اخلاق مدار و دارای ویژگی‌های انسانی زیادی است و روش مدیریتی ایشان نیز بر همین مبنا استوار است و بیشتر اوقات سعی می‌کند به جای روش‌های خشن مدیریتی، از روش‌های توضیح و تفهیم دوستانه استفاده کند و بیشتر به رشد فکری و پرورشی افراد تحت مدیریت خود فکر می‌کند که البته بعضی اوقات به علت به کار نبردن روش‌های تند مدیریتی، مورد انتقاد واقع می‌شود.
در کنفرانس‌های مطبوعاتی که مورایس حضور دارد، می‌توانید این موارد را به خوبی مشاهده کنید.
در یک مقطع از زمان ایشان به مسئولان باشگاه سپاهان مراجعه کرد و گفت من می‌خواهم مسلمان شوم و باید چکار کنم؟
ذکر این نکته مهم است که اگر به خاطر ازدواج با یک خانواده مسلمان این انتخاب را داشته و یا با بررسی و انتخاب به این مهم رسیده باشد، در هر صورت رویداد مهم و نیکویی است و ما هیچ اصراری بر نقد و تایید هیچکدام از این دو روش نداریم.در ابتدای امر عرف، شرع و قانون در ایران و دین اسلام برای ایشان توضیح داده شد و بلافاصله مقدمات شرعی تشرف ایشان به اسلام فراهم گردید و به لطف خدا ایشان در محضر یکی از علما شهادتین را به زبان جاری ساخت و شرعا مشرف به دین اسلام شد و شیعه گردید.
بلافاصله یک وکیل حاذق برای انجام امور قانونی تشرف ایشان به اسلام به کار گمارده شد و ایشان طی یک فرآیند چند ماهه این اقدامات را انجام داد.
از سوی دیگر ازدواج ایشان با همسرشان شرعا اتفاق افتاده و انجام شده و ظرف چند روز آینده رسما و قانونا انجام می‌شود.
لازم به ذکر است که به موازات این اقدامات یک مشاور مذهبی متبحر و با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار ایشان فرآیند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سوالات ایشان را برعهده دارد. بدیهی است که برای رعایت تمام احکام شرعی، برای کسانی که به دین اسلام مشرف می شوند، باید اصل استدراج را مدنظر قرار داد و به تدریج موارد لازم را منتقل نمود.

دیگر خبرها

  • سرمربی سپاهان مسلمان شد
  • مورایس مسلمان شد
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • جهان اسلام بعد از عملیات وعده صادق مورد تکریم واقع شد
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب