Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@01:28:11 GMT

شهروندانی که مغازه به مغازه دنبال روغن می‌گردند

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۵۸۰۶

آفتاب‌‌نیوز :

چند روزی است که مشکل کمبود روغن مردم استان را کلافه کرده است. شهروندان می‌گویند مغازه به مغازه دنبال روغن می‌گردند، اما پیدا نمی‌کنند، حتی طبقه‌های مخصوص روغن فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای نیز در یک هفته اخیر پر از خالی است.

الیاس جویبان، معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در این باره به ایسنا گفت: در تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای خراسان جنوبی، روغن مایع توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مشکلی در تأمین روغن مایع نداریم، افزود: ۱۵۶ تن روغن مایع در تمام فروشگاه‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال توزیع است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: در ماه محرم و صفر نیز ۲۳۱ تن سهمیه روغن به استان اختصاص یافته که از این مقدار، ۱۵۰ تن توزیع شده و بقیه در حال توزیع است.

جویبان با بیان اینکه ۲۹۳ تن سهمیه دوم نیز به استان اختصاص یافته است که در حال جذب آن هستیم، تصریح کرد: کمبود روغن نباتی مشکلی کشوری است، این مشکل به این دلیل است که مردم بیشتر از روغن جامد استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مشکل کمبود روغن جامد نیز تا هفته آینده در استان مرتفع می‌شود، افزود: این کمبودها به علت کمبود مواد اولیه و دانه‌های روغنی برای کارخانجات تولیدکننده بوده و مدت زمان زیادی طول می کشد تا سهمیه روغن استان به طور کامل جذب شود.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی یادآور شد: کارگروه ستاد تنظیم بازار سه سهمیه 231 تنی، 293 تنی و 196 تنی در نظرگرفته که 690 تا 70 درصد سهمیه‌های اعلام شده، روغن نباتی هستند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روغن تحریم خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۵۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در این استان خبر داد.

مهدی شکاری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از آنجا که نوغانداری بیشتر به‌عنوان یک شغل خانگی محسوب می‌شود، در سال‌های گذشته، تعدادی از تلمبارها با تسهیلات ارائه‌شده به‌روزرسانی شدند.

وی اظهار کرد: تا قبل از سال ۱۳۹۷ نیز ۳۳۰ تلمبار به مساحت ۱۳ هزار و ۸۶۰ مترمربع در استان بهسازی شدند که اعتبار هزینه‌شده برای آن‌ها ۳۵ میلیارد و ۸۳۳ میلیون ریال بوده است.

وی بیان کرد: خراسان شمالی رتبه اول در کیفیت تولید و رتبه سوم از لحاظ کمیت در تولید پیله ابریشم در کشور را دارد.

وی گفت: یکی از مشکلات اساسی در حوزه نوغانداری، نبود سردخانه برای نگهداری تخم‌های نوغان بود که این زیرساخت ایجاد و امسال بهره‌برداری شد.

شکاری اظهار کرد: این استان در ارتباط با زنجیره نوغانداری با مشکلات دیگری مانند نبود صنایع نخ‌ریسی و ابریشم‌کشی صنعتی مواجه است. این کار اکنون به‌شکل نیمه‌صنعتی و سنتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۸۱۲ نفر از جامعه روستایی این خطه به فعالیت نوغانداری مشغولند، افزود: بیشترین فعالیت حرفه نوغانداری به ترتیب در شهرستان‌های راز جرگلان، مانه و سمقان و بجنورد است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به آغاز توزیع تخم نوغان میان نوغانداران استان، گفت: ۸۰۰۰ جعبه تخم نوغان میان نوغانداران این استان توزیع می‌شود. در سال گذشته ۷۳۳۲ جعبه تخم نوغان میان متقاضیان توزیع شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۰۰ تن پیله ابریشم در این استان تولید شود. میزان پیله ابریشم توزیع‌شده در سال گذشته ۲۸۷ تن بوده است.

شکاری با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی پیله ابریشم مشخص شده است، گفت: یک شرکت برای خرید توافقی محصول تولیدی اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنده پلی‌آف آخرین مسافر آسیایی جام‌جهانی / افغانستان و قرقیزستان به‌دنبال کسب سهمیه پنجم
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی
  • آماده‌باش هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • ارتش کره جنوبی به دنبال ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون
  • آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان
  • تعطیلی مسجد المهدی در پردیس به دنبال قطع گاز + فیلم
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل