Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@04:36:23 GMT

جشنواره استانی «شعر و داستان شیراز» فراخوان داد

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۵۸۹۸

جشنواره استانی «شعر و داستان شیراز» فراخوان داد

دبیر سومین جشنواره استانی شعر و داستان شیراز در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن اعلام اینکه فراخوان این رویداد منتشر شده است، گفت: در این دوره از جشنواره، شعر نو، داستان کوتاه، فیلمنامه کوتاه و نمایشنامه پذیرفته می‌شود.

مجید خادم با بیان اینکه مجله تخصصی ادبیات و هنر «داستان شیراز» با همکاری انجمن ادبی هنری و مدرسه آزاد ادبیات و هنر حیرت این جشنواره را برگزار می‌کند، افزود: جشنواره شعر و داستان شیراز در ۴ بخش نام برده با موضوع آزاد برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته دبیر سومین جشنواره شعر و داستان شیراز، شرکت کنندگان در جشنواره باید ساکن استان فارس باشند.

وی ادامه داد: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در دو رده سنی نویسندگان ۷ تا ۱۶ سال و نویسندگان ۱۷ سال به بالا داوری خواهند شد و برندگان و جوایز در هر رده مجزا خواهند بود.

خادم با تصریح اینکه محدودیت حجم برای آثار ارسالی وجود ندارد، گفت: هر هنرمند حداکثر با ۱ اثر می‌تواند در هر بخش از جشنواره شرکت کند.

وی با اعلام اینکه آثار ارسالی نباید قبلاً در کتاب انفرادی یا جمعی منتشر شده باشند، به تقویم برگزاری جشنواره اشاره کرد و گفت: مهلت ارسال آثار تا پایان دی ماه ۱۳۹۹ است و اختتامیه جشنواره و اعلام نتایج نهایی، انتهای فروردین ماه ۱۴۰۰ خواهد بود.

دبیر جشنواره ادبی شعر و داستان شیراز پیرامون شیوه ارسال آثار، اظهار کرد: هر اثر باید در فایلی جداگانه و در قالب WORD ارسال شود و هیچ محدودیتی در فونت آثار و شکل صفحات و نوشتار وجود ندارد؛ در انتهای هر اثر و در صفحه‌ای مجزّا، مشخصات مانند نام اثر، نام و نام خانوادگی صاحب اثر، سال تولد، آدرس دقیق پستی محل سکونت به همراه کد پستی، شماره تماس و آدرس پست الکترونیکی و تعیین شرکت اثر در بخش آزاد و یا ویژه به طور کامل درج شوند.

خادم اضافه کرد: شرکت کنندگان، آثار خود را به آدرس پست الکترونیکی (DASTANESHIRAZ@GMAIL.COM) ارسال کنند؛ پس از دریافت آثار، طی حداکثر ۴۸ ساعت، به آدرس الکترونیکی فرستنده، تأیید دریافت اثر ارسال خواهد شد.

به گفته دبیر جشنواره شعر و داستان شیراز، جوایز این دوره بدین شرح است که اثر برتر در هر بخش به صورت مجزا (شعر نو، داستان کوتاه، نمایشنامه، فیلمنامه کوتاه) در ۲ قسمت نویسندگان کودک و نوجوان، و نویسندگان بزرگسال؛ تندیس جشنواره، لوح تقدیر و بورس رایگان تحصیل در مدرسه آزاد ادبیات و هنر حیرت برای یک سال دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: به اثر شایسته تقدیر در هر بخش، لوح تقدیر و بورس رایگان تحصیل در مدرسه آزاد ادبیات و هنر حیرت برای ۶ ماه اهدا می‌شود، همچنین در صورت تمایل مولفین آثار برتر؛ داستان‌های کوتاه برتر در کتاب «مجموعه داستان کوتاه منتخب نویسندگان جوان فارس – حیرت چهارم» در سال ۱۴۰۰ منتشر خواهند شد و اشعار برتر و نمایشنامه‌های برتر و فیلمنامه‌های برتر نیز در فصلنامه تخصصی داستان شیراز منتشر خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علاقه مندان به شرکت در سومین دوره جشنواره شعر و داستان شیراز می‌توانند به نشانی اینترنتی WWW.DASTANESHIRAZ.COM یا WWW.HEYRATACADEMY.IR مراجعه کنند.

کد خبر 5059113

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز جایزه ادبی مجید خادم ویروس کرونا شیوع کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شهرکرد نیروی انتظامی گرگان کرمانشاه توهین به پیامبر مواد مخدر هفته ناجا شهادت امام رضا ع سانحه تصادف ادبیات و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۵۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فراخوان ششمین دوره دوسالانه بین المللی «کارتون کتاب» با هدف ارایه نگاه هنرمندان ملی و بین المللی در حوزه‌های کتاب و کتابخوانی منتشر شد.

کاریکاتور اندیشه مصوری است که نقش بسیار ارزنده‌ای در برقراری ارتباط و ایجاد انگیزه در مخاطبان داشته و مضمون را مطابق خواست، ظرفیت و سلیقه آنان سوق داده و به سمت اندیشه و عمل دلخواه هدایت می‌کند و در عمق لایه‌های جامعه نهادینه می‌نماید. در راستای عملی‌سازی مأموریت‌های کتابخانه‌های عمومی همچون ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» با هدف ارائه نگاه هنرمندان ملی و بین‌المللی در این حوزه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبایی برگزار می‌شود.

محورهای موضوعی این دوره از جشنواره شامل «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، فراغت، نشاط و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و کسب‌وکار»، «کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی»، «کتاب، کتابخانه و رویدادهای مهم اجتماعی» است. همچنین «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» موضوع جنبی این دوره از جشنواره خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش حرفه‌ای (ویژه هنرمندان حرفه‌ای) و مبتدی (هنرمندان ایرانی که تاکنون در مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند) به ارسال اثر بپردازند.

شرکت در این رقابت برای تمامی هنرمندان حرفه‌ای و مبتدی آزاد است و هر هنرمند می‌تواند حداکثر ۵ اثر در موضوعات تعیین شده به سامانه جشنواره ارسال کند. در این مسابقه هر گونه استفاده از هوش مصنوعی برای خلق اثر باعث حذف آن خواهد شد. تمامی آثار دستی و دیجیتالی پذیرفته می‌شود و برای ارائه آثار دستی، باید عکس باکیفیت از اثر گرفته یا اسکن و ارسال شود. آثار ارسالی نباید تکراری و برگزیده سایر جشنواره‌ها باشد. تمامی حقوق مادی و معنوی آثار ارسالی متعلق به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خواهد بود؛ به شرکت‌کنندگانی که آثار آنها به مرحله اول راه پیدا کند، گواهی الکترونیکی حضور و به برگزیدگان نسخه چاپی کتاب آثار تعلق می‌گیرد.

در بخش حرفه‌ای برگزیدگان این جشنواره (نفرات اول تا سوم)، علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، هدیه نقدی (به ترتیب مبلغ ۱۰۰۰، ۷۰۰ و ۵۰۰ یورو) و ۳ نفر شایسته تقدیر علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، هدیه نقدی ۸۰ میلیون ریالی دریافت خواهند کرد. همچنین ۶ نفر در بخش مبتدی لوح تقدیر و هدیه نقدی ۵۰ میلیون ریالی دریافت می‌کنند. برگزیدگان ایرانی این جشنواره، معادل ریالی جایزه را دریافت خواهند کرد.

علاقه‌مندان به شرکت در ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب می‌توانند تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ (۲۰ ژوئن ۲۰۲۴)، با عضویت در سامانه جشنواره به نشانی www.booktoon.ir آثار خود را ارسال کنند. آثار باید به صورت الکترونیکی با فرمت JPEG، رزولوشن حداقل ۲۰۰ دی‌پی‌آی، با طول یا عرض ۲۰۰۰ پیکسل و حداکثر حجم ۱۰۰ مگابایت ارسال شود.

کد خبر 6086680 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • جایزه داستان و بازآفرینی در ۲ بخش رقابتی و ترویجی برگزار می‌شود
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد