Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-04@10:09:05 GMT

داستان عجیب محرومیت سریع‌ترین مرد جهان

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۵۹۷۶

کریستین کولمن، سریع‌ترین مرد کنونی جهان، بازی‌های المپیک پیش رو را از دست خواهد داد، چراکه دو سال از شرکت در مسابقات محروم شده است. 

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایران ورزشی ، مأموران دوپینگ سه‌بار تلاش کرده بودند از او تست دوپینگ بگیرند که موفق نشده بودند و حالا اعلام شده دلیلی که او برای غیبتش آورده، منطقی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 


این دونده سرعت آمریکایی که در مسابقات جهانی سال گذشته در رشته دوی 100متر قهرمان شد، گفته بود در دسامبر 2019 به این دلیل نتوانست تست دوپینگ بدهد که برای خرید کریسمس بیرون رفته بود. در آن هنگام آزمایش‌کنندگان به خانه او رفتند ولی او در خانه نبود. کولمن همچنین گفت در ساعت 8:15 شب یک مسابقه فوتبال آمریکایی را در خانه تماشا کرده است. مأموران تست دوپینگ باید یک ساعت صبر کنند تا ورزشکار به محل تست برسد و توضیحی که کولمن داده، به این معنی است که مأموران تست دوپینگ او زودتر از این موعد محل را ترک کرده‌اند. این توضیح او از سوی یک دادگاه مستقل قاطعانه رد شد و به این ترتیب او تا 13 مه 2022 از حضور در رقابت‌ها محروم خواهد بود.


در حکم دادگاه آمده است: «رسیدهای خرید نشان می‌دهد این ورزشکار دست‌کم از ساعت 7:13 به خرید مشغول بوده است. او یک غذای مکزیکی در ساعت 7:53 خریده و در ساعت 8:22 هم 16 قلم جنس در مرکز بزرگ فروشگاه وال‌مارت خریداری کرده است. این ورزشکار گفته در ساعت‌های بین 8 تا 8:10 به خانه رسیده، غذایش را هنگام تماشای بازی خورده و سپس دوباره به بیرون رفته است. ما این حرف‌های او را نمی‌توانیم بپذیریم. غیرممکن است او غذای مکزیکی را در ساعت 7:53 خریده باشد (آن هم از رستورانی که تا محل اقامتش 5 تا 9 دقیقه فاصله دارد)، با ماشین به خانه برگشته باشد، خودرواش را پارک کرده باشد، به محل اقامتش رفته باشد، غذایش را خورده باشد و در لحظه شروع بازی، یعنی 8:15، آن را تماشا کرده باشد. او همچنین بعد از آن به فروشگاه رفته و تا ساعت 8:22 هم 16 قلم جنس خریده است.»


به این ورزشکار 24ساله که مبلغ قراردادش با نایکی تقریباً هفت‌رقمی است، گفته شده اگر توضیحاتش درست بوده باشد باید دو مأمور دوپینگ که بیرون خانه منتظرش بوده‌اند را دیده باشد. در حکم دادگاه آمده است: «دو مأمور دوپینگ هم در محل حاضر بودند و او را ندیدند. آنها گفتند در آن ساعت چراغ خانه او روشن نبوده است؛ آن هم در یک شب تاریک زمستان. مشخص است که او پیش از خرید ساعت 8:22 به خانه نرفته است. ما به‌راحتی می‌توانیم بگوییم او به خانه نرفته بوده.»

 

 

 


کولمن در 16 ژانویه 2019 هم تست دوپینگ نداد و نسبت به این موضوع اعتراضی نداشت، اما در 26 آوریل 2019 هم تست دوپینگ نداد و در 9 دسامبر 2019 هم اعلام نکرد در چه محلی ساکن است. دادگاه اعلام کرده: «رفتار او کاملاً سهل‌انگارانه و حتی از روی حس بی‌مسئولیتی بوده است. ما درک می‌کنیم برای یک مرد جوان که استعداد بالایی دارد، خیلی سخت است که ناگهان در معرض دید همگان باشد. اما این نوع موفقیت و درآمدهایی که نصیب او می‌شود باعث می‌شود او مسئولیت‌هایی داشته باشد که باید آنها را به‌صورت جدی بپذیرد؛ مانند سایر ورزشکاران دنیا.»


کولمن همچنین از مأموران دوپینگ انتقاد کرده و گفته بود آنها هنگام خریدش باید با او تماس می‌گرفتند تا بپرسند کجاست، چراکه در دفعات قبلی هم همین کار را کرده بودند. اما طبق حکم دادگاه، مأموران دوپینگ هیچ تعهدی نسبت به این موضوع نداشته‌اند، چراکه بارها زنگ در خانه او را زده‌اند.


او سال گذشته هم به‌دلیل سه‌بار گزارش نکردن محل اقامتش در آستانه محرومیت قرار داشت اما محروم نشد. دادگاه اعلام کرده تعجب‌آور است که او از تجربه قبلی درس نگرفته و همچنان بی‌ملاحظه بوده است.
البته تا حالا تست دوپینگ کولمن مثبت نشده است. او حالا 30 روز فرصت دارد از دادگاه عالی ورزش درخواست رسیدگی به این پرونده را داشته باشد. وکیل او گفته این محرومیت پیش از مسابقات انتخابی المپیک در آمریکا برطرف خواهد شد.

دو و میدانی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: دو و میدانی تست دوپینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۵۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ قانون عجیب که فقط در کشور سوئیس وجود دارد!

 
به گزارش تابناک به نقل از کالچر تریپ، در کشور سوئیس برای حفظ محیط زیست قوانین بسیاری وجود دارد ولی یک سری قوانین خاص دیگر هم دارد که کمتر در کشور دیگری پیدا می‌شود.

 

قانون شماره 1: در کشور سوئیس در جهت تکریم افراد هیچ والدینی حق ندارد اسم‌های عجیب و غریب روی نوزادان خود بگذارند.

قانون شماره 2: بعد از ساعت 10 شب نمی‌توانید ایستاده ادرار کنید.

قانون شماره 3: شما نمی توانید بعد از ساعت 10 شب دستشویی‌های خود را تمیز کنید.

قانون شماره 4: شهروندان سوئیسی باید برای سگ خانگی خود مالیات پرداخت کنند.

قانون شماره 5: هیچ کس حق ندارد یک حیوان خانگی داشته باشد. به عبارتی همه باید برای سگ‌ها یا دیگر حیوانات خانگی خود یک دوست یا جفت داشته باشند.

قانون شماره 6: یکشنبه‌ها نمی‌توانید بیرون آشغال بگذارید.

قانون شماره 7: یکشنبه‌ها نمی توانید چمن خانه خود را کوتاه کنید.

قانون شماره 8: خطوط هوایی باید برای هر پرواز خود به خاطر آلودگی صوتی جریمه پرداخت کنند.

قانون شماره 9: پیاده‌روی با لباس زیر در این کشور ممنوع شده است.

 

 

اطلاعات آنلاین

 

دیگر خبرها

  • ترسناک‌ترین فیلم جهان که کشته داده!
  • داستان عجیب بازیکن مورد علاقه استقلال
  • (ویدیو) اسکورت عجیب ترامپ برای رفتن به دادگاه؛ لشکرکشی وسط اتوبان!
  • اسکورت باورنکردنی ترامپ برای رفتن به دادگاه؛ این یک لشکرکشی واقعی است! + ویدئو
  • ۲۰ فیلم ترسناک که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند
  • (تصاویر) جدیدترین خودروی فراری با قدرت و ظاهری عجیب
  • ۹ قانون عجیب که فقط در کشور سوئیس وجود دارد!
  • تلویزیون در تعطیلات آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟
  • جهان احتمالا با ذراتی پر شده که سریع‌تر از نور حرکت می‌کنند
  • بادیگارد، طلا و مس با مصلحت در آخر هفته تلویزیون