Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/تهران در جلسه ای با وزیر جهاد کشاورزی و معاونین حوزه دام و زراعت که در وزارت جهاد کشاورزی، مسائل و مشکلات کشاورزان و دامداران شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک، مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس روز چهارشنبه 7 آبان ماه در دیدار با وزیر جهادکشاورزی گفت: کاهش سهمیه نهاده های کشاورزی و دامی و گرانی سرسام آور کود، سم، واکسن، بذر، علوفه و سایر نیازهای دامداران، مرغداران و کشاورزان باعث ایجاد مشکلات جبران ناپذیری به این منطقه شده است و فریاد این قشر زحمت کش، کمتر به گوش مسئولان رسیده و روز به روز، این مشکلات، کمر کشاورز و دامدار و مرغدار را بیشتر می شکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شهرستان ورامین و پیشوا قطب کشاورزی و دامپروری استان تهران بشمار می رود و بخش عمده نیازهای غذایی پایتخت کشور توسط این سه شهرستان تامین می شود ، خواستار توجه جدی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به این حوزه شد.

نماینده مردم ورامین در مجلس ضمن بیان این که شهرستان های ورامین و پیشوا علاوه بر تولید غلات و گوشت قرمز و گوشت مرغ و تامین شیر و تخم مرغ استان تهران، موفقیت های خوبی در تولید پسته و همچنین تولید گل های زینتی داشته است‌، مزیت ها و ظرفیت های بسیار بالای این منطقه را در حوزه صادرات غیر نفتی، حائز اهمیت دانست.

نوش آبادی، ضرورت ایجاد پایانه صادراتی  و ترمینال فرآوری پسته و کارخانجات تبدیلی را در ورامین مورد تاکید قرار داد و از وزیر جهاد کشاورزی دعوت کرد، سفری به شهرستان ورامین داشته باشد تا از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این منطقه قرار گیرد.

خاوازی وزیر جهاد کشاورزی نیز در این جلسه، ضمن تشکر از بیان مشکلات توسط نماینده منطقه اظهار امیدواری کرد، به زودی بخش مهمی از مشکلات مربوط به تامین نهاده های کشاورزی و دامی مرتفع شود و از پیشنهاد نوش آبادی در خصوص ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و دامی در شهرستان ورامین استقبال کرد و ضمن دستور به معاونت مربوطه برای افزایش سهمیه نهاده های کشاورزی و دامی، قول داد در آینده نزدیک، سفری به شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا داشته باشند تا از نزدیک در جریان مسائل ومشکلات کشاورزان و دامداران قرار گیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پسته کشاورزی و دامی جهاد کشاورزی وزیر جهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۶۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت

به گزارش خبرنگار مهر، توزیع تخم نوغان بین نوغانداران عصر شنبه با حضور فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی شفت در اداره جهاد کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

«مهدی نقدی» فرماندار شفت در این آئین با اشاره به اینکه توزیع تخم نوغان که از امروز آغاز شده تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد، افزود: نوغانداران جهت دریافت هر چه سریع‌تر تخم نوغان به جهاد کشاورزی شفت مراجعه کنند.

شفت دومین تولید کننده پیله ابریشم در گیلان

«محمد رضا یوسف نژاد» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت در ادامه گفت: با پرورش هر جعبه تخم نوغان به طور متوسط بین ۲۵ تا ۳۵ کیلو گرم پیله تر ابریشم تولید می‌شود و از هر ۵ کیلو گرم پیله تر پس از فرآوری یک کیلو گرم نخ ابریشم خام به دست می‌آید.

یوسف نژاد گفت: شهرستان شفت با تولید ۱۴۵ تن پیله در سال، دومین تولید کننده این محصول در استان گیلان است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در این شهرستان بیش از ۳۰۰۰ جعبه تخم نوغان توزیع شد، بیان کرد: از این مقدار ۱۴۵ تن پیله تولید شده است.

گفتنی است، شهرستان شفت از دو بخش مرکزی و احمد سرگوراب تشکیل شده و دارای ۵۵۰ هکتار توتستان می‌باشد که ۲۲۰۰ نفر بهره بردار از این توتستان استفاده می‌کنند.

کد خبر 6090461

دیگر خبرها

  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد